محسن قاسمی چرا معتاد شد +عکس

0

محسن قاسمی قهرمان کشتی فرنگی جهان که بهمن سال گذشته برای ترک اعتیاد به کمپی در بروجرد منتقل شده بود، مورد ضرب و شتم چندین ضارب قرار گرفته و پس از گذشت دو روز از این حادثه به بیمارستان منتقل می‌شود.

افت کامل هوشیاری به علت ضرباتی که با چوب و آهن به سرش وارد شده گریبانگیر این مدال‌آور کشورمان است.

جهانگیر قاسمی، پدرش در ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ در گفتگو با پارک‌شهر رادیو تهران گفت: محسن در بیمارستان لاله‌ی تهران بستری است. در حال حاضر دست و پایش تکان می‌خورد ولی هوش و حواس درستی ندارد. پزشکش هم به ما گفته این وضعیت محسن ممکن است دو سالی دوام داشته باشد.

محسن قاسمی کمپ ترک اعتیاد جهانگیر قاسمی کیست بیوگرافی محسن قاسمی اعتیاد ورزشکاران اعتیاد محسن قاسمی

ضرب و شتم محسن قاسمی در کمپ ترک اعتیاد

وی می‌گوید: محسن از کودکی به کشتی علاقه‌ی زیادی داشت. متاسفانه بر اثر نادانی به اعتیاد روی آورد. مجبور شدیم او را برای ترک به کمپ بفرستیم اما عده‌ای در کمپ او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این افراد که شنیده‌ام دو نفر را هم پیش از این به قتل رسانده‌اند اکنون با وثیقه‌ای ۹۰ میلیونی آزاد هستند.

قاسمی گفت: از مسئولان خواهش می‌کنم نسبت به دستگیری عاملان این ضرب و شتم بی‌تفاوت نباشند. متاسفانه فکر نمی‌کنم پسرم دیگر بهبود یابد و این مساله درد بزرگی برای خانواده‌ی ماست. امیدواریم حداقل عاملان سلب سلامتی فرزندم بازداشت شده و به سزای کارشان برسند.

هزینه محسن قاسمی در بیمارستان لاله تهران

پدر قهرمان کشتی المپیک گفت: آقایان حمید سوریان، علیرضا دبیر، طالب نعمت‌پور، افشین بیایانگرد و علی رجبی به ملاقاتش آمدند. تا کنون فدراسیون کشتی تا کنون ما را در تامین هزینه‌های بیمارستان یاری داده است. هزینه‌ی یک شب بستری در بیمارستان لاله‌ی تهران چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و خانواده‌ی ما به تنهایی از پس پرداخت آن برنمی‌آمد.

شایان ذکر است؛ محسن قاسمی قهرمان آسیا ۲۰۱۱ در تاشکند، نشان طلای وزن ۷۴ کیلوگرم را کسب کرد و در سال ۲۰۱۳ نیز توانست مدال لای رقابت‌های مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در روسیه را به گردن بیاویزد.

محسن قاسمی کمپ ترک اعتیاد جهانگیر قاسمی کیست بیوگرافی محسن قاسمی اعتیاد ورزشکاران اعتیاد محسن قاسمی

پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی در ۱۹ سالگی

این موفقیت‌های ورزشکار بروجردی باعث شد محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی زمانی که او تنها ۱۹ سال داشت او را برای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۱ به تیم ملی دعوت کند.

محسن قاسمی در این مسابقات در کنار کشتی‌گیران بزرگی مانند حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی دوبنده تیم ملی کشتی را پوشید و موفق به کسب مدال طلای بزرگ‌سالان آسیا در سال ۲۰۱۱ در وزن ۷۴ کیلوگرم شد.

پس از این اتفاق بسیاری از کارشناسان کشتی معتقد بودند این کشتی‌گیر مو طلایی و خوش استایل بروجردی یکی از بهترین‌ استعدادهای کشتی ایران و حتی جهان است.

تصادف محسن قاسمی

او در سال ۲۰۱۲ همراه با تیم ملی قهرمان جام جهانی شد و درحالی‌که بسیاری منتظر افتخار آفرینی‌های آتی او بودند در اواخر سال ۹۱ مسیر زندگی او برای همیشه تغییر کرد.

او در یک سانحه رانندگی دچار شکستگی پا شد و بعد از این اتفاق به دلیل کم توجهی مسئولان فدراسیون و استان او با مشکلات روحی زیادی دست به گریبان شد و سرانجام به وادی خانمان‌سوز و خطرناک اعتیاد کشیده شد.

شاید برای همه ما جای سؤال باشد که چرا یک جوان ۲۰ ساله که در اوج دوران حرفه‌ای خود قرار دارد و یکی از بهترین استعداد‌های کشتی کشور و جهان است بایستی به اعتیاد گرفتار شود.

کتک خوردن محسن قاسمی در مرکز ترک اعتیاد

چندین بار تا آستانه ترک اعتیاد رفت و حتی در سال ۱۳۹۵ و ۴ سال بعد از آخرین حضورش در تیم ملی، با کمک‌های کاشفش، محمد بنا، زمزمه‌هایی از بازگشتش به کشتی حرفه‌ای و حتی اردوی تیم ملی شنیده می‌شد. اما نشد… محسن از سال ۹۵ تا ۹۸، درگیر ترک‌های مقطعی اعتیاد در کمپ‌های شهر بروجرد بود؛ و بالاخره، روز ۱۰ بهمن ۱۳۹۸، زمانی که محسن در کمپ ترک اعتیاد تحت درمان بود؛ طی یک درگیری عجیب و وحشتناک، طوری مورد ضرب و شتم قرار گرفت که از ۲۶ نقطه بدن دچار آسیب‌دیدگی جدی شد و به کما رفت… قهرمان ملی ایران که ذره‌ذره زایل شده بود، زیر دست و پای عده‌ای اراذل، لِه شد.

محسن با خُرد شدن جمجمه و آسیب جدی که منجر به انقباض مغز شده بود، در زندگی نباتی به سر می‌برد و به علت هزینه‌های سنگین درمان، زمانی که واکنش‌های محیطی ضعیفی داشت از بیمارستان خصوصی به بیمارستان دولتی منتقل شد. بعد از ۲ ماه، محسن از کما خارج شد؛ اما دیگه هیچ‌چیز مثل قبل نبود.

بی‌توجهی مالی و معنوی مسئولان ورزش لرستان و فدراسیون

برای یافتن پاسخ این سؤال به سراغ برادر محسن قاسمی رفتیم او در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: خانواده‌اش از نظر مالی مشکلی ندارند و جزو خانواده‌های متوسط جامعه هستند.

مرتضی قاسمی معتقد است که یک ورزشکار پس از قهرمانی نیازمند توجه‌های مالی و معنوی بوده و این شیوه‌ای است که در اکثر کشورهای جهان مرسوم است.

 یک ورزشکار ۲۰ ساله که قهرمان آسیا شده نبایستی پول جیبی خود را از خانواده‌اش بگیرد

او گفت محسن پس از قهرمان شدن در آسیا در مصاحبه‌ای که انجام داد معتقد بوده که یک ورزشکار ۲۰ ساله که قهرمان آسیا شده نبایستی پول جیبی خود را از خانواده‌اش بگیرد بلکه بایستی مسئولان از نظر مالی او را تأمین کنند.

مرتضی قاسمی افزود: پس از تصادفی که در سال ۹۱ برای محسن اتفاق افتاد او با مشکلات روحی زیادی مواجه شد و مورد بی‌توجهی مسئولان استان و فدراسیون قرار گرفت و همین عامل باعث گرایش او به مواد مخدر گردید.

محسن قاسمی کمپ ترک اعتیاد جهانگیر قاسمی کیست بیوگرافی محسن قاسمی اعتیاد ورزشکاران اعتیاد محسن قاسمی

محمد بنا فرصت دوباره داد اما اعتیاد رویاهای محسن را کشته بود

محمد بنا که خود کاشف این استعداد لرستانی بود بار دیگر در اواخر سال ۹۴ او را به تیم ملی دعوت کرد اما کشتی‌گیری که روزی داعیهٔ قهرمانی در رقابت‌های جهانی و المپیک را داشت با توجه به درگیر شدن با مسائل مختلف از جمله درگیری با مواد مخدر دیگر نتوانست آمادگی پیشین خود را به دست بیاورد و خیلی زود از دنیای ورزش کناره‌گیری کرد.

اما تلخی‌های زنگی برای محسن قاسمی تنها به اعتیاد ختم نشد.اخیرا و هنگامی که او در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد بروجرد قرار داشت تا بلکه بازگشت دوباره به زندگی عادی داشته باشد در اقدامی عجیب مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ضمن آسیب‌دیدگی از ۲۶ ناحیه، به کما رفت.

محسن قاسمی کمپ ترک اعتیاد جهانگیر قاسمی کیست بیوگرافی محسن قاسمی اعتیاد ورزشکاران اعتیاد محسن قاسمی

فرنگی‌کار سابق ایران که به دلیل ضرب و شتم در کمپ ترک اعتیاد، حدود دو سال در کما بود، سرانجام درگذشت.

قاسمی در ۲۳ دی ۱۴۰۰ و پس از مدت‌ها زندگی در حالت کما درگذشت.

محسن قاسمی کمپ ترک اعتیاد جهانگیر قاسمی کیست بیوگرافی محسن قاسمی اعتیاد ورزشکاران اعتیاد محسن قاسمی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ