اختلاف قیمت پژو پارس کارخانه و بازار
تفاوت و اختلاف قیمت پژو پارس کارخانه و قیمت روز بازار ۱۴۰۰
فهرست مطالب
عنوان | قیمت کارخانه (تومان) | قیمت بازار (تومان) |
---|---|---|
پژو پارس دوگانه سوز |
۱۷۱,۲۳۴,۰۰۰ | ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس سال |
۱۶۹,۲۳۳,۳۰۰ | ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
قیمت پژو پارس سال ۱۴۰۰ صفر
قیمت حدود ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
مشخصات پژو پارس کد کلاس ۲۸۲۴۲
کد کلاس(های) خودرو | ۲۸۲۲۹-۲۸۲۳۲-۲۸۲۳۴-۲۸۲۳۸-۲۸۲۳۹-۲۸۲۴۰-۲۸۲۴۱-۲۸۲۴۲ |
نوع موتور | XU7JP/L3، کدکلاس ۲۸۲۴۱: XU7 P |
حجم موتور (cc) | ۱۷۶۱ |
حداکثر توان موتور (hp) | ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (Nm) | ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه |
نسبت تراکم | ۹.۳ |
تعداد سوپاپ | ۸ |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب اکتان۸۷ و ۹۵ |
سیستم انژکتوری | پاشش چند نقطه ای |
حداکثر سرعت (km/h) | ۱۹۰ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۱ |
سیستم انتقال قدرت | ۵ دنده دستی (BE3) |
مصرف سوخت داخل شهر (Lit/100 km) | ۱۳.۸ |
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) | ۷ |
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) | ۹.۱ |
طول خودرو (mm) | ۴۴۹۸ |
عرض خودرو(mm) | ۱۷۰۴ |
ارتفاع خودرو (mm) | ۱۴۱۰ |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | ۲۶۶۹ |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | ۱۱۶۵ |
حجم فضای صندوق عقب (Lit) | ۴۷۰ |
گنجایش مخزن سوخت (Lit) | ۶۶ |
گارانتی | ۲ سال یا ۴۰/۰۰۰ کیلومتر(هر کدام زودتر فرا برسد) |
سری ایکس یو در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی، موتور استفادهشده در بیشتر خودروهای اندازه متوسط پژو-سیتروئن بود. یکی از قابلتوجهترین موتورهای این خانواده، ایکسیو۷ است که در دامنه گستردهای از خودروهای تولید ایران استفادهشدهاست، از جمله: پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و سورن .
موتور انژکتوری XU7jpk با کد L6A برای اولین بار بر روی پژو پارس عرضه شد و دارای بیشینه توان ۷۰ کیلووات (معادل ۹۷ اسب بخار) و گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر در دور ۲۸۰۰ بود. سپس نمونه بهبود یافته L6A یعنی موتور Xu7jpL3 با کد LFZ دارای بیشینه توان ۷۴ کیلووات (۱۰۱ اسب بخار) و بیشینه گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در دور ۳۰۰۰ بر روی پژو پارس سال، سمند الایکس و ۴۰۵ نصب شد. همچنین موتور XU7jp4L4 با کد LFY با بیشینه توان ۸۴ کیلووات (۱۱۰ اسب بخار) و بیشینه گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر در دور ۴۲۵۰ بر روی پژو پارس ئیالایکس، سمند سریر و سیتروئن زانتیا ۱٫۸ نصب شد.
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری، ترمز عقب کاسه ای |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
فرمان | هیدرولیکی ، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC ) |
سیستم تهویه | اتوماتیک |
سیستم صوتی | رادیو پخش |
چراغها | چراغ مه شکن جلو و عقب, چراغ نقشه خوان |
آینهها | آینه های جانبی برقی راهنمادار |
شیشه ها | شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب |
تزئینات | تریم دورنگ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، روکش پارچه ای صندلی |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده عقب |
رینگ و لاستیک | ۱۴ اینچ فولادی |
صندلی | تنظیم اهرمی پشتی صندلی جلو |
سایر تجهیزات | دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق (همه مدل ها) {کلاس ۲۸۲۲۹و۲۸۲۴۰: سیستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مستر لاک ( با یک دکمه همه درها قفل و باز می شوند) و اتوفلاشر (در ترمزهای شدید با کاهش ناگهانی سرعت، فلاشرها روشن می شوند) و تایمر چراغ سقف و آگاه کردن راننده از وضعیت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغهای راهنما و چراغ سقفی و LED داخل جلوآمپر و سیستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجای آژیر دزدگیر}، ۲۸۲۳۴و۲۸۲۳۹: سیستم مالتی پلکس |
ساتین