طریقه درست کردن فرنی با نشاسته

0

بسیاری از افراد فرنی را به عنوان غذایی مخصوص کودکان می‌شناسند، اما این دسر خوشمزه که بسیار مقوی است برای تمامی سنین مناسب است. فرنی با نشاسته را می‌توانید در ماه مبارک رمضان یا فصل تابستان تهیه کنید و یک دسر خنک و پرانرژی سر سفره افطار یا میز عصرانه خود داشته باشید. طرز تهیه فرنی با نشاسته زیاد سخت نیست و زحمت زیادی هم برای شما نخواهد داشت؛ تنها کافی است طبق مراحلی که در ادامه گفتیم، پیش بروید تا این دسر خوشمزه را برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید. خوب است که بدانید یکی از ساده‌ترین روش‌های‌ تهیه این فرنی پخت آن با نشاسته است که بسیار هم طعم دلپذیر و به یاد ماندنی دارد.

مواد لازم فرنی طرز تهیه فرنی ساده خانگی طرز تهیه فرنی با نشاسته طرز تهیه فرنی با شیر طرز تهیه فرنی تزیین فرنی

مواد لازم برای تهیه فرنی با نشاسته

شیر  ۲ پیمانه

نشاسته ۲ قاشق غذاخوری

وانیل  نصف قاشق چای خوری

شکر  ۲ قاشق غذاخوری

گلاب  ۱ قاشق غذاخوری

طریقه درست کردن فرنی با نشاسته

مرحله اول

برای شروع ابتدا دو پیمانه شیر سرد را داخل قابلمه بریزید و دو قاشق غذاخوری نشاسته به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شیر و نشاسته کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

سپس قابلمه حاوی شیر و نشاسته را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و تمام مدت مواد داخل قابلمه که روی حرارت ملایم گاز قرار دارد را با یک قاشق چوبی به آرامی هم بزنید. اگر می‌خواهید مقدار فرنی شما بیشتر باشد باید توجه کنید که به ازای هر یک پیمانه شیر باید یک قاشق نشاسته اضافه می‌شود.

مرحله سوم

هم زدن را ادامه دهید تا فرنی شما به غلظت دلخواهتان برسد. سپس در این مرحله شکر را همراه با وانیل و گلاب به فرنی اضافه کنید و کمی هم بزنید. مواد را از روی حرارت بردارید و داخل ظرف‌های مناسب سرو کنید. فرنی با نشاسته شما آماده است، می‌توانید روی آن‌ها را با دارچین یا خلال پسته و بادام تزئین کنید و در صورت تمایل آن‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند. نوش جان!

نکات تهیه فرنی با نشاسته

  • توجه داشته باشید که در طرز تهیه فرنی با نشاسته ابتدا باید نشاسته را داخل شیر سرد خوب حل کنید و سپس مخلوط شیر و نشاسته را روی حرارت گاز قرار دهید.
  • در هنگام طبخ فرنی مخلوط شیر و نشاسته را مدام باید هم بزنید تا گلوله نشود و قوام پیدا کند.
  • اگر می‌خواهید فرنی شما خوشمزه‌تر شود می‌توانید یک یا دو قاشق غذاخوری به آن خامه اضافه کنید.
  • فراموش نکنید که فرنی را روی حرارت ملایم گاز تهیه کنید تا ته نگیرید.

منبع : کاله

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ