صاحب هتل آرینا جاجرود کیست؟ +عکس

1

مالک و صاحب هتل آریانا جاجرود کیست

هتل آرینا شمیرانات واقع شده در کنار رودخانه جاجرود میباشد،این هتل در حال ساخت میباشد

اوایل سال ۹۱ بود که توجه اهالی منطقه فشم و رسانه‌ها به اسکلت بلندی که پای رودخانه جاجرود ساخته می‌شد جلب شد. این هتل درست بر بستر رودخانه ساخته شده بود و همین مسئله باعث تردید همگان بود که چگونه است که اداره منابع آب شمیرانات و بخشداری رودبار قصران با این آسمانخراش که تهدیدی برای آب شرب تهران است برخوردی نمی‌کنند؟ این در حالی است که بنا به مصوبه دستگاه‌های ذی‌ربط هرگونه ساخت و ساز در منطقه رودبار قصران و لواسانات شهرستان شمیرانات به‌خاطر اهمیت آب شرب تهران نیاز به اخذ مجوز از سازمان آب و محیط‌زیست دارد و این سازمان‌ها حریم ۱۵۰ متری را برای ساخت و ساز در جوار رودخانه قائل هستند.

پیشتر نیز علی امراللهی، رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به صدور حکم توقف فعالیت هتل آرینا شمیرانات اعلام کرد: «این هتل ضمن استقرار در حریم کمی و کیفی رودخانه جاجرود، در مجاورت منطقه حفاظت شده ورجین، از مهم‌ترین زیستگاه‌های حیات وحش استان تهران، واقع شده و به این جهت موضوع از طریق اداره کل تحت پیگیری قضایی قرار گرفت». به گفته او دستور توقف عملیات اجرایی این هتل نیز از حوزه قضایی مربوطه دریافت شد.

با این وجود گویا مالک هتل «آرینا» از این قانون که بلااستثنا برای همه مردم در آن منطقه اجرا شده بود مستثنی شده و مصداق بارز قانون برای همه اجرا نمی‌شود را بار دیگر به نمایش گذاشت.

هتل آرینا مالک هتل آرینا رودبار قصران کجاست ثروت امیر ایلیاوی بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی ثروتمندان ایران امیر ایلیاوی کیست اخبار جاجرود

در همین ارتباط مهرطلب رئیس حوزه قضایی رودبار قصران نیز روز ۲۹ آبان ماه سال جاری گفته بود: «در این خصوص پس از کش وقوس‌های فراوان، این پرونده در کمیسیون ۹۹ شهرداری بررسی و حکم تخریب سه طبقه هتل صادر و مبلغی هم جریمه نقدی برای مالک در نظر گرفته شد. البته مالک نسبت به این رای به دیوان عدالت اداری شکایت کرد که در سال ۹۴ دیوان عدالت اداری حکم کمیسیون ۹۹ شهرداری را تایید کرد؛ لذا بر اساس قانون باید سه طبقه از این هتل تخریب شود.».

اما با وجود گذشت سه سال از احکام قطعی صادره علیه این هتل، هنوز حکم آن به مرحله اجرا درنیامده و تخریبی صورت نگرفته است.

حرف و حدیث‌ها پیرامون رعایت نکردن قانون در مورد این هتل به بحثی خبرساز تبدیل شد تا جایی که کمیسیون ماده ۹۹ و وزارت کشور تخریب هتل آرینا را به دلیل مشکلات زیست محیطی در دستور کار خود قرار داد و در حالی که بار‌ها از سوی مقامات مسئول بر تخریب هتل آرینا در منطقه فشم (منطقه حفاظت شده ورجین) تأکید شده و وزارت کشور نیز تخریب این هتل را در دستور کار قرار داده است، اما ساخت این هتل بدون توجه به احکام صادره ادامه یافت.

این درحالی است که در این مدت اداره منابع آب شمیرانات با ساکنان این منطقه که اقدام به ساخت در بستر رودخانه گرفته بودند به شدت برخورد کرده است و در بسیاری از مواقع با گرفتن حکم قضایی برای تخریب وارد عمل شده است.

گزارش میدانی حاکی از نارضایتی شدید مردم قصران، زایگان، لالان، آب نیک از برخورد‌های سلیقه‌ای در مواجهه با متخلفان دارد. آن‌ها معتقدند که قانون برای همه به یک شکل اجرا نمی‌شود و کسانی که سرمایه دار هستند مانند مالک هتل آرینا می‌توانند قانون را دور بزنند.

مجید صبایی بخشدار رودبار قصران در این زمینه گفت: چندروز پیش تعدادی از دیوار‌های مناطق مسکونی به دلیل رعایت نکردن حریم کیفی رودخانه‌ها تخریب شدند که البته به ساکنان قبلا هم تذکراتی برای تخریب دیوار‌ها داده شد، اما نهایتا با دستور آقای غفاری مدیر منابع آب شمیرانات و داشتن دستور قضایی دیوار‌هایی که در حریم رودخانه بودند خراب شد و البته این قانون دیر یا زود برای همه اجرایی می‌شود و این تفکر که سازمان آب شمیرانات به طور سلیقه‌ای برخورد کرده و برخی از ابنیه را هنوز تخریب نکرده است صحت ندارد.

به گفته اهالی معترض، تخریب دیوار‌ها بدون اطلاع قبلی آن‌ها صورت گرفته و باعث شده است تا آن‌ها هزینه‌های گزافی متضرر شوند، این در حالی است که بنا به گفته بخشدار رودبار قصران ساخت‌وساز در حریم رودخانه مسئله‌ای روشن است که همه اهالی به آن واقف هستند و می‌دانند گرفتن جواز و گواهی فنی امری الزامی است پس کسانی که فاقد این جواز هستند مختلف محسوب می‌شوند.

صبایی در مورد پروژه هتل آرینا نیز گفت: مراجع قضایی و حقوقی رسیدگی لازم را در این پرونده اجرا خواهند کرد، اما آنطور که بنده اطلاع دارم کمیسیون ماده ۹۹ و دیوان عدالت اداری مسئول رسیدگی به این مسئله را به عهده دارند و اتفاقا ما نیز به عنوان بخشداری رودبار قصران مخالف این پروژه هستیم و بار‌ها نسبت به پیشروی این هتل اعتراض کرده ایم.

جواد غفاری مدیر منابع آب شمیرانات، اما در این باره گفت: مطابق قانون هرگونه تصرف در بستر رودخانه ممنوع است و از آنجایی که جزء انفال محسوب می‌شود با متخلفان برخورد می‌شود.

او معتقد است: بسیای از مردم با تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویلا‌های مسکونی و خارج از طرح هادی اقدام به ساخت و ساز‌های غیرقانونی کرده اند که اداره منابع آب هم نزدیک به ۲ تا ۳ کیلومتر از پایین بستر شروع به تخریب کرد.

غفاری در پاسخ به این سوال که شما ۳ کیلومتر همه دیوار‌های مزاحم را خراب کردید چطور با هتل آرینا که آسمانخراش به این بزرگی در منطقه فشم ایجاد و فشار زیادی به بستر رودخانه وارد کرده است برخورد نکردید، جواب می‌دهد: ما هم مخالف ساخت و تکمیل این هتل هستیم، اما گویا این هتل مجوز از فرمانداری دارد به همین دلیل نمی‌توانیم با آن برخورد کنیم.

امیر ایلیاوی صاحب هتل آرینا

نخستین بار در بهار سال ۱۳۹۱، بود که توجه رسانه‌ها به اسکلت بلندی که پای رودخانه جاجرود ساخته می‌شد جلب شد. در حالی که سا‌ل‌ها بود بحث برخورد با ساخت‌و‌ساز در حریم رودخانه‌ها و همچنین آب شرب شهر تهران مطرح بود آغاز عملیات احداث هتل چندین طبقه ۵ ستاره آرینا در حریم رودخانه جاجرود باعث تعجب اهالی و مسافران شد. این هتل در ابتدای مسیر تهران به فشم در منطقه زردبند و به فاصله چند متری رودخانه در حال احداث بود.

بنا به مصوبه دستگاه های ذی‌ربط هر گونه ساخت و ساز در منطقه رودبارقصران و لواسانات شهرستان شمیرانات به‌خاطر اهمیت آب شرب تهران نیاز به اخذ مجوز از سازمان آب و محیط‌زیست دارد و این سازمان ها حریم ۱۵۰ متری را برای ساخت وساز در جوار رودخانه قائل هستند. با این وجود امیر ایلیاوی مالک هتل آرینا مدعی شده بود: برای احداث بنا، بر اساس قانون باید از بستر رودخانه ۱۲متر و از حریم کمی رودخانه نیز ۱۲متر فاصله داشته باشیم که ما ۱۲،۱۱متر دیگر از این حریم عقب‌تر رفته و اقدام به ساخت‌وساز کرده‌ایم. در کارگروه استانداری نماینده سازمان آب رسما امضا کرده است حال چگونه می‌‌گویند ما مرتکب خلاف شده‌ایم؟

بیوگرافی و زندگینامه امیر ایلیاوی

ایلیاوی کاپیتان دهه های پیشین بسکتبال ایران و یکی از ده بسکتبالیست برتر آسیا در بازی های آسیایی سال ۱۹۷۴ تهران است.

نام و نام خانوادگی           امیر ایلیاوی با نام اصلی نصرت الله ایلیاوی

تولد                              چهارم تیر ماه ۱۳۲۸ ( تهران – محدوده چهار راه حسن آباد )

رشته                             بسکتبال

باشگاه                           تاج – عقاب – هما – پهلوی – پرسپولیس – دخانیات

سابقه ملی                     ۵۹ – ۱۳۵۰

نخستین بازی ملی           استرالیا ۱۳۵۰

امیر ایلیاوی متولد محدوده چهار راه حسن اباد تهران و دوران ابتدایی را در دبستان مزین الدوله سپری کرد.  تا کلاس نهم در دبیرستان محمد نراقی شمیران به ورزش روی آورد و نخستین رشته های ورزشی مورد علاقه عبارت بودند از تنیس روی میز و والیبال  …. البته آنچه که بیش از همه به چشم می آمد قدرت بدنی و بر خورداری از فیزیک کم نظیر و بویژه قد بلند اوست .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. عبدالله می گوید

    درود بر دادگاه هویدا و ننگ بر قاتل او
    چقدر شفاف و صادقانه همه سازمان های مربوط و دستگاه قضایی ، روشنگری و اقدام قانونی داشتند ، اگر نتیجه غیر از این بود به آینده کشور میشد امیدوارم باشیم ، فقط این جمله شریک دزد و رفیق غافله در این بیانات جایش خالی بود ، دریغ و افسوس…..