خورشت بادمجان با گوشت چرخ کرده

1

خورشت بادمجان با گوشت چرخ کرده قلقلی غذای فوری با گوشت چرخ کرده و بادمجان خورشت بادمجان با گوشت چرخ کرده طرز تهیه خورشت بادمجان ساده طرز تهیه خورشت بادمجان ساده با گوشت

خورش قیمه بادمجان با گوشت چرخ کرده

یکی از انواع دستورهای خورش است که با سرعت خیلی بیشتری نسبت خورش قیمه سنتی آماده می شود و برای روزهایی که زمان کافی برای آشپزی نداریم، مناسب می باشد.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه بادمجان با گوشت چرخ کرده در ادامه با ما همراه باشید.

نکات پخت خورش قیمه بادمجان قیمه بادمجان برای 20 نفر طرز تهیه قیمه بادمجان نذری طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده برای ۴ نفر طرز تهیه خورشت بادمجان ساده طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده خورشت قیمه بادمجان برای 4 نفر خورشت بادمجان رستورانی

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
لپه ۱٫۵ پیمانه
پیاز ۲ عدد متوسط
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی به اختیار ۲ عدد
بادمجان ۳ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان با گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه خوشمزه به صورت فوری ابتدا باید لپه را از چند ساعت قبل درون یک کاسه آب بخیسانیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و پیاز را اضافه می کنیم. حالا پیاز را بدون روغن کمی تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود.

مرحله سوم

حالا ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا طلایی شود. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و تغییر رنگ دهد. در ادامه رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود.

دستور خورشت بادمجان با گوشت چرخ کرده

مرحله پنجم

در هنگام تفت دادن رب گوجه فرنگی، برای خوشرنگ تر شدن خورش زعفران دم کرده را نیز اضافه می کنیم.لپه های خیسانده شده را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. برای اینکه لپه ها پس از پخت له نشوند و اصطلاحا وار نروند، بهتر است آنها را کمی تفت دهیم. در ادامه ۲ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش با حرارت متوسط قل بزند و جا بیفتد.

نکات پخت خورش قیمه بادمجان قیمه بادمجان برای 20 نفر طرز تهیه قیمه بادمجان نذری طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده برای ۴ نفر طرز تهیه خورشت بادمجان ساده طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده خورشت قیمه بادمجان برای 4 نفر خورشت بادمجان رستورانی

مرحله ششم

پس از اینکه لپه به طور کامل پخت، آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. حالا باید صبر کنیم تا آب خورش کمتر شود و گوشت به طور کامل بپزد. پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت، لپه را به همراه آب لیمو ترش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا طعم خورش را می چشیم و مقداری نمک به همراه فلفل سیاه اضافه می کنیم. خورش ما تقریبا آماده است، فقط باید بادمجان را سرخ کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه بادمجان ها را هم به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و چند قاشق غذاخوری روغن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد،بادمجان ها را سرخ می کنیم و حدود نیم ساعت قبل از آماده شدن روی خورش میچینیم تا بپزند میتوانید از گوجه هم استفاده کنید و آن را دو نیم کرده و همراه بادمجان روی خورش بچینید تا بپزد و سپس به همراه برنج سرو می کنیم.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه قیمه بادمجان

  • برای درست کردن خورشت قیمه پلو نذری با گوشت چرخ کرده می توانید به جای خرد کردن پیازها، آن ها را رنده کنید. این کار موجب می شود تا پیاز در خورش مشخص نشود و قیمه شما ظاهر زیباتری پیدا کند. توجه داشته باشید که اگر از پیاز رنده شده در قیمه استفاده می کنید، حتماً آب آن را خارج کنید.
  • توجه داشته باشید که هر چقدر رب گوجه فرنگی را بیشتر در روغن سرخ کنید، رنگ خورش قیمه شما خوش رنگ تر خواهد شد. دقت کنید که سوختن رب نیز موجب تلخ شدن خورشت می شود.
  • در طرز تهیه خورشت قیمه با گوشت چرخ کرده بهتر است از گوشت چرخ کرده چرب استفاده کنید تا خورشت شما خوشمزه تر شود.
  • برای درست کردن قیمه با گوشت چرخ کرده برای ۱۰ نفر می توانید مواد قیمه را به اندازه ۲/۵ برابر اضافه کنید. در قیمه با گوشت چرخ کرده دونفره نیز می توانید مقدار مواد خورشت را نصف کنید.

خوشحال میشویم نظر خود را با ما در میان بگذارید.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. محدثه می گوید

    من که لپه رو جدا نمیپزم از شب قبل میریزم تو آب و خیس میکنم و موقع تفت دادن گوشت و رب لپه هم میریزم پخته میشه و له هم نمیشه