چه غذایی برای امیکرون خوب است؟

0

غذاهای مفید برای کرونا

غذاهای مفید برای کرونا، در این مقاله گفته های یک متخصص تغذیه در مورد غذاها و نوشیدنی هایی که در صورت ابتلا به کووید ۱۹ مفید است آورده شده است.در این مقاله، ما به بسیاری از سوالات شما پیرامون غذاهای مفید برای کرونا پاسخ داده ایم. مصرف چه غذایی مفید است؟ چه غذایی خطر دارد؟ سوالی که ممکن است در ذهن مردم ایجاد شود این است: اگر به کرونا مبتلا شوم باید چه غذاهایی بخورم؟

ویروس کرونا نکات تغذیه قبل و بعد از واکسن کرونا مجله سلامت مبتلایان به کرونا رژیم غذایی دوران کرونا خوراکی مفید برای پیشگیری از کرونا خوراکی تغذیه سالم در دوران کرونا بهترین رژیم غذایی امیکرون اخبار کرونا ویروس ابتلا به کرونا

در ابتدا بهتر است بدانیم که هیچ رژیم غذایی جادویی وجود ندارد که به شما کمک کند. ما اطلاعاتی در مورد غذاها و نوشیدنی ها داریم که ممکن است علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگی را کاهش دهند یا مدت آن را کاهش دهند اما به طور خاص درباره کووید ۱۹ اطلاعاتی نداریم (قابل درک است ، زیرا ویروس بسیار جدید است). در اینجا برخی از راهنمایی های کلی برای کمک به شما در تغذیه خود یا یکی از عزیزان تان که به بیماری مبتلا شده است که شامل غذاهای مفید برای کرونا، موارد منع مصرف و نحوه آماده سازی قبلی است، آورده شده است.

رژیم شخصی

همه آنچه تاکنون در مورد این ویروس می دانیم نشان می دهد که علائم از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. شایع ترین علائم شامل تب ، سرفه خشک و تنگی نفس است. اما برخی از افراد ممکن است درد عضلانی ، خستگی ، سردرد ، گلودرد و علائم دستگاه گوارش مانند اسهال را تجربه کنند. دقیقاً مانند آنفولانزا ممکن است اشتهای خود را از دست بدهید. همچنین ممکن است حس چشایی و بویایی خود را از دست بدهید که می تواند بر اشتهای شما تأثیر بگذارد (در اینجا نکاتی برای غذا خوردن مناسب در هنگام از دست دادن چشایی و بویایی وجود دارد).

علاوه بر تغییرات زیاد در علائم ، موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود ، مانند غذاهایی که دوست دارید هنگام بیماری مصرف کنید و اینه آیا اگر شخصی وجود دارد که قادر باشد برای شما آشپزی کند یا باید خودتان این کار را انجام دهید.

بسته به علائم و شدت آنها ، به علاوه تمایلات شخصی و اگر کسی برای کمک به شما در آشپزی حضور داشته باشد، رژیم شما متفاوت از رژیم غذایی دیگر افراد است که به کرونا ویروس مبتلا است. مهم است که اگر احساس خوبی ندارید در خانه بمانید ، با پزشک خود تماس بگیرید و در مورد تحویل هرگونه غذا یا مواد غذایی بدون تماس اقدام کنید.

نقش مهم آبرسانی

نوشیدن آب در صورت بیماری مهم است ، به خصوص اگر تب دارید که ممکن است باعث تعریق بیشتر یا اسهال شود. سعی کنید مایعات زیادی بنوشید – اینها همه گزینه های خوبی هستند:

  •  آب
  •  چای با عسل
  •  ابگوشت
  •  آب میوه
  •  نوشابه انرژی زا
  •  نوشیدنی های الکترولیت

چای با عسل آرامش بخش است و همچنین ممکن است عسل به بهبود سرفه کمک کند. احتمالاً نیازی به نوشیدنی های الکترولیت خاصی ندارید ، اما اگر در خوردن غذا مشکل دارید یا اسهال یا استفراغ دارید ، ممکن است مفید باشد. آب نارگیل ، افرا ، نوشیدنی های ورزشی و پدیالیت همه در این گروه قرار می گیرند. آب میوه نیز می تواند به شما در دریافت برخی مواد مغذی کمک کند و ممکن است هیدراته شدن را آسان کند چرا که خوشمزه هستند.اگر احساس خوبی ندارید ، مهم است که هیدراته باشید و تا جایی که می توانید استراحت کنید.

تغذیه مهم است ، اما کالری نیز مهم است

ممکن است این جمله را شنیده باشید ، کسی که تب دارد چیزی نخورد ، اما اگر سرما خورده اید غذا بخورید اما تحقیقی برای تأیید این موضوع انجام نشده است. بدن شما برای کمک به مبارزه با عفونت به انرژی نیاز به کالری دارد.در واقع هیچ غذایی وجود ندارد که بتواند به علائم شبه آنفولانزا کمک کند. مواد مغذی خاصی وجود دارد از جمله پروتئین ، ویتامین های A ، C ، D و E و روی – که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.توصیه نمی کنم که مصرف یک مکمل جدید را شروع کنید ، به خصوص بدون اینکه ابتدا با پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید ، دلیل اصلی آن این است که با خوردن یک رژیم غذایی متنوع بسیاری از این مواد مغذی به راحتی در رژیم غذایی دریافت می شوند و همچنین ممکن است به دلیل مقادیر زیاد منجر به عوارض جانبی شوند.

یک اسموتی که با میوه و ماست یا کره بادام زمینی تهیه شده باشد در صورت گرسنگی ممکن است به شما در دریافت کالری کمک کند. سوپ مرغ تسکین دهنده است و ممکن است در صورت عفونت تنفسی مفید باشد. زنجبیل ممکن است به حالت تهوع کمک کند (آن را در چای امتحان کنید یا آن را به سوپ هویج اضافه کنید).تلاش برای دریافت کالری از هر طریق ممکن و خوردن غذاهایی که به شما کمک می کنند احساس خوبی داشته باشید احتمالاً مهمتر از نگرانی در مورد دریافت مقدار کافی روی یا ویتامین A خواهد بود.

غذاهایی که باید محدود شوند

الکل باعث از دست دادن آب بدن می شود و ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را دچار مشکل ، بنابراین اگر احساس بیماری می کنید ، از مشروبات الکلی صرف نظر کنید و جای آن را با آب پر کنید.اگر علائم گوارشی دارید ، ممکن است نیاز باشد غذاهای سخت هضم مانند سبزیجات چلیپایی ، لوبیا و غلات سبوس دار را محدود کنید. این غذاها انرژی بیشتری برای هضم مصرف می کنند و ممکن است معده و دستگاه گوارش شما را دچار مشکل کنند. آنها را با غذاهای آسان هضم جایگزین کنید.تردک (و سایر غذاهای ترد و سخت) ، غذاهای پرادویه و هر نوع ماده اسیدی (لیمو ، سرکه) در صورت گلودرد ممکن است گلو را تحریک کنند. اگرچه ممکن است این غذاها را تحمل کنید، این به علائم شما بستگی دارد.

غذاهای مفید برای کرونا

داشتن یک رژیم غذایی سالم برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن مهم است. لازم به ذکر است که تاکنون هیچ تحقیقی درباره غذاهایی که به طور خاص در مبارزه با کووید ۱۹ کمک می کنند ، انجام نشده است.

فلفله دلمه قرمز

فلفل دلمه ای قرمز هنگامی که صحبت از میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C می شود ، فلفل دلمه قرمز پادشاهی می کند. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک فنجان فلفل دلمه ای قرمز خرد شده حاوی حدود ۲۱۱٪ از ارزش روزانه ویتامین C است ، یعنی حدود دو برابر پرتقال (۱۰۶٪).مطالعه ای که در سال ۲۰۱۷ در انستیتوی ملی بهداشت منتشر شد نشان داد که ویتامین C با حمایت از عملکردهای مختلف سلولی به سیستم ایمنی بدن کمک می کند و می تواند خطر عفونت های تنفسی را کاهش دهد. همچنین می تواند به رشد و ترمیم بافت های بدن کمک کند.

بروکلی

کلم بروکلی نیز سرشار از ویتامین C است. فقط نصف فنجان حاوی ۴۳٪ از ارزش روزانه ویتامین C شماست.کلم بروکلی مملو از مواد شیمیایی و آنتی اکسیدان هایی است که از سیستم ایمنی بدن ما پشتیبانی می کنند. همچنین حاوی ویتامین E ، آنتی اکسیدانی است که می تواند به مبارزه با باکتری ها و ویروس ها کمک کند.ویتامین C یکی از مواد مغذی است که به اندازه کافی در رژیم غذایی وجود ندارد، بنابراین یافتن روش های ساده برای افزودن آن بسیار مهم است. برای استفاده بیشتر از این سبزی، آن را به صورت خام یا کمی پخته بخورید.

نخود

نخود حاوی مقدار زیادی پروتئین است ، ماده مغذی اساسی ساخته شده از اسیدهای آمینه که به رشد و ترمیم بافت های بدن کمک می کند. همچنین این ماده در سنتز و حفظ آنزیم ها برای عملکرد درست سیستم های بدن نقش دارد. نخود همچنین دارای روی است که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا واکنش های ایمنی را کنترل و تنظیم کند.

توت فرنگی

نیم فنجان توت فرنگی ۵۰٪ از نیاز روزانه به ویتامین C را تأمین می کند. ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است زیرا می تواند به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد که در محیط زیست اغلب در معرض آن هستیم ، بپردازد.

سیر

سیر نه تنها پر از طعم است، بلکه دارای مزایای سلامتی مانند کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری های قلبی است. توانایی افزایش ایمنی سیر از غلظت زیاد ترکیبات حاوی گوگرد ناشی می شود که می تواند به مقابله با برخی از عفونت ها کمک کند. در گذشته نقش سیر برای جلوگیری از سرماخوردگی اثبات شده است. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۱ در Adva ces i The apy منتشر شد ، شرکت کنندگانی که از مکمل های سیر استفاده می کردند کمتر دچار سرماخوردگی شدند.

قارچ

اگرچه قرار گرفتن در معرض آفتاب بهترین منبع ویتامین D است ، اما این ویتامین را می توان توسط برخی از غذاها از جمله قارچ تأمین کرد. در یک مقاله سال ۲۰۱۸ مشخص شد که ویتامین D می تواند به افزایش جذب کلسیم کمک کند که برای سلامت استخوان مفید است و همچنین می تواند در برابر برخی از سرطان ها و بیماری های تنفسی از بدن محافظت کند.

اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین C و پر از آنتی اکسیدان است که از سلول های ایمنی بدن ما در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند. به علاوه ، اسفناج دارای بتا کاروتن است که منبع اصلی ویتامین A در رژیم غذایی است – یک جز اساسی برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن. مانند کلم بروکلی ، بهتر است اسفناج را به صورت خام یا کمی پخته مصرف کنید.

برای دریافت خدمات مراقبت از بیماران کرونایی در منزل می توانید با شماره ۰۲۱۳۷۸۷۳۰۰۰ تماس بگیرید.

ماست

ماست منبع بزرگی از پروبیوتیک است که باکتری های خوبی هستند و می توانند به تقویت روده و سیستم ایمنی بدن کمک کنند. مطالعات اخیر همچنین پروبیوتیک ها را برای مقابله با سرماخوردگی و عفونت های تنفسی مانند آنفلوانزا موثر دانسته است. کسانی که رژیم بدون لبنیات دارند هم می توانند از گزینه های شیر بادام و شیر نارگیل استفاده کنند.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ