علائم امیکرون در کودکان

0

روژان به جای اینکه کنار هم سن و سالان و خانواده باشد ، روی تخت بیمارستان بستری در بیمارستان کودکان مفید در تهران بستری شده، از سردرد و گلو درد و درد سوزن سرمی که به دستش زده بودند، می‌گفت؛ دختر بچه ۴.۵ ساله‌ای که امیکرون در یک جشن تولد به سراغش آماده بود، امثال روژان در این بیمارستان و مرکز طبی کودکان کم نبودند؛ تا جایی که ٨٠ درصد تخت‌های مرکز طبی کودکان طی سه روز پر شده است، این جمله را خانم قاسمی سرپرستار بخش کووید ١٩ این بیمارستان می‌گوید.

علائم امیکرون امیکرون در کودکان امیکرون در ایران

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان می‌گوید: از ٣٠ تخت بخش کووید ١٩ تنها حدود ۶ تخت خالی است و سرعت پر شدن تخت‌های نسبت به موج پنجم با ویروس دلتا بیشتر است اما حال کودکان بستری شده نسبت به بستری شدگان در موج پنجم بهتر است و تاکنون درگیری ریوی شدید نداشته اند که نیاز به استفاده از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان باشند.

علائم امیکرون در کودکان و نوجوانان

اسحاقی متخصص عفونی بیمارستان مفید کودکان تب، سردرد، گلو درد، تهوع، استفراغ ، ضعف و بی حالی را از علائمی ابتلای کودکان به امیکرون می‌داند.

توصیه های کرونایی برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون

جماعتی دبیر کمیته علمی کرونا می‌گوید: توصیه ما تزریق دوز سوم در بزرگسالان و تزریق واکسن در کودکان و نوجوانان، رعایت فاصله گذاری، پرهیز از حضور در تجمعات و استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون است.

امیکرون بیخ گوش ماست، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تزریق واکسن و استفاده از ماسک از خودمان مراقبت کنیم به ویژه کودکان که بیشتر از موج‌های قبلی در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ