کاهش زوال عقل با میوه و سبزیجات مفید

0

بدن ما به‌طور طبیعی با افزایش سن پیر می‌شود و این روند شامل کاهش تراکم استخوان، چین و چروک و تغییرات در مغز است. افزایش سن به طرق مختلف بر مغز ما تاثیر می‌گذارد اما ممکن است ماده غذایی وجود داشته باشد که در این مورد کمک‌کننده باشد.

به گفته موسسه ملی پیری ایالات‌ متحده با افزایش سن، بخش‌های خاصی از مغز ما کوچک‌تر می‌شود. این بخش‌ها مسئول توانایی‌های شناختی پیچیده مانند یادگیری هستند.

مصرف میوه و سبزیجات سلامت نیوز سلامت مغز زوال عقل زودرس زوال عقل درمان زوال عقل خواص میوه و سبزیجات خواص آووکادو حفظ سلامت مغز پیشگیری زوال عقل آووکادو

افزایش سن باعث می‌شود که ارتباط بین سلول‌های عصبی در نواحی خاصی از مغز کمتر موثر باشد و بر عملکرد ذهنی تاثیر بگذارد همچنین با کاهش جریان خون در مغز التهاب افزایش یابد و ممکن است باعث شود افراد مسن‌تر اسامی و کلمات را آهسته‌تر به خاطر آورند و در انجام کارها با مشکل بیشتری مواجه شوند و توجه به آن‌ها سخت‌تر شود.

در حالی که ممکن است تصور کنیم که این اتفاق برای افراد مسن رخ می‌دهد اما نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که روند زوال شناختی می‌تواند زودتر از آنچه قبلا انتظار می‌رفت یعنی در اوایل ۳۰ سالگی شروع شود. با این حال، همان‌طور که مشخص شده رژیم غذایی ممکن است به محافظت در برابر زوال شناختی کمک کند.

تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۷ که نتایج آن در نشریه Frontiers in Aging Neuroscience منتشر شد، اثرات سطوح بالای لوتئین را بر عملکرد شناختی بررسی کرد. این مطالعه بر روی ۶۰ بزرگسال بین سنین ۲۵ تا ۴۵ سال مورد بررسی قرار گرفت و دریافت افرادی که سطوح لوتئین بالاتری داشتند، پاسخ‌های عصبی مشابه افراد جوان‌تر داشتند.

لوتئین یک ماده مغذی است که در بافت مغز و چشم تجمع می‌یابد و می‌توان آن را در غذاهایی مانند سبزیجات برگ‌دار، آووکادو و تخم‌مرغ یافت. بدن نمی‌تواند آن را به تنهایی بسازد بنابراین باید غذاهای غنی از لوتئین مصرف کنید تا سطح لوتئین خود را افزایش دهید.

نتایج تحقیق دیگری که در همان سال در نشریه Nutrients منتشر شد نشان داد که خوردن یک آووکادو در روز باعث افزایش سطح لوتئین در چشم می‌شود که نشانگرهای زیستی برای سطوح مغز است. این افزایش‌ها با بهبود حافظه، توجه و حل مسئله مرتبط بود و تصور می‌شود که افزودن آووکادو به رژیم غذایی شما می‌تواند برای سلامت شناختی مفید باشد.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ