سود پالایش یکم کی واریز میشه

0

سود پالایش یکم کی واریز میشه

اطلاعیه ای از صندوق پالایشی یکم بر روی کدال منتشر شد که در آن ساعت و زمان برگزاری اعلام شده بود. در این اطلاعیه آمده بود:

پیرو آگهی منتشر شده در سامانه کدال به اطلاع سرمایه‌گذاران محترم میرساند، مجمع صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (پالایش) به منظور تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت سود نقدی به سرمایه‌گذاران در ساعت ۱۶ روز چهارشنبه مورخ ۲۰ بهمن ماه برگزار می‌گردد که قبل تر از این قرار بود این مجمع در ساعت ۱۱:۰۰ برگزار شود.

“صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم” از کلیه دارندگان واحد‌های ممتاز، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان واحد‌های ممتاز و همچنین نماینده و یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌کند در جلسه مجمع شرکت کنند.

اطلاعیه ای درباره سود و تاثیر آن بر NAV | سود به چه کسانی تعلق می گیرد؟

امروز همچنین مدیریت ابزارهای نوین مالی شرکت بورس اوراق بهادار تهران اطلاعیه به شرح زیر منتشر کرد:

پیرو آگهی منتشر شده در سامانه کدال به اطلاع سرمایه‌گذاران محترم میرساند، مجمع صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (پالایش) به منظور تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت سود نقدی به سرمایه‌گذاران، در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ برگزار می گردد. در صورت تصویب پرداخت سود به سرمایه‌گذاران، NAV صندوق مذکور به میزان سود مصوب کاهش خواهد یافت. لازم به ذکر است اشخاصی مشمول پرداخت سود نقدی می‌باشند که در پایان معاملات روز جاری، دارنده واحد سرمایه‌گذاری صندوق مذکور باشند.

NAV پالایشی یکم چقدر است؟

در معاملات امروز ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ قیمت پایانی هر واحد پالایشی یکم با افزایشی ۱.۲۳ درصدی نسبت به روز گذشته به ۷۳۱۴ تومان رسید. همچنین NAV ابطال این صندوق ۸۹۳۱ تومان اعلام شد؛ بنابراین بین قیمت پایانی و NAV ابطال این صندوق تفاوتی ۱۶۱۷ تومانی در پایان معاملات امروز وجود داشت.

مجمع برگزار شد، چقدر سود تقسیم شد؟ کی پرداخت می شود؟

در اطلاعیه‌ای که بر روی کدال قرار گرفت به ازای هر سهم ۶۰۰ تومان سود نقدی تقسیم شد. در این اطلاعیه که مربوط به تصمیمات مجمع بود آمده بود:

با توجه به تبصره ماده ۱۹ اساسنامه، مجمع مقرر نمود مبلغ ۶,۰۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر واحد سرمایه گذاری (ممتاز و عادی) بین دارندگان واحد‌های سرمایه گذاری صندوق تقسیم گردد. مقرر گردید سود مذکور تا پایان بهمن ماه به سرمایه گذاران پرداخت گردد.

بنابراین بعد از تقسیم سود NAV هر واحد صندوق پالایشی یکم با کسر ۶۰۰ تومان و با وضعیت پالایشی یکم در تابلوی امروز بورس به ۸۳۳۱ تومان کاهش خواهد یافت و اختلاف قیمت پایانی و ارزش ذاتی به ۱۰۱۷ تومان خواهد رسید که با دو روز معاملات خوب این صندوق می‌توان این اختلاف را هم جبران کرد!

شایان ذکر است پرتفوی صندوق پالایشی یکم متشکل از سهام چهار شرکت شامل سهام پالایشگاه‌های تهران، تبریز، اصفهان و بندر عباس می‌باشد بطوریکه این شرکت‌ها مطابق با آخرین صورت‌های مالی منتشره در سامانه کدال در سال مالی قبل عملکرد مناسبی داشته اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ