مراقبت از ستون فقرات و استخوان ها با چند پیشنهاد ساده

0

ستون فقرات یک ساختار استخوانی است که به فرد اجازه میدهد به طور مرتب بشیند،خم و راست شود و پیچ و تاب بخورد.درد ستون فقرات از جمله درد هایی شایعی است که هر فردی حتی یکبار درطول زندگی خود با آن مواجه شده است.و این به دلیل می باشد که اکثر ما از ستون فقرات خود مراقبت نمی کنیم و با گذشت زمان همین عامل سبب بروزمشکلات زیادتری درفرد خواهد شد.

مجله سلامت قوز کردن قوز سلامت استخوان ها ستون فقرات حفظ سلامت استخوان ها استخوان استحکام استخوانها

قوز نکنید

 این کار به ستون فقرات فشار می‌آورد. بر استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و مفاصلی که برای ثابت نگه داشتن ستون فقرات خود نیاز دارید نیز فشار وارد می‌کند. اما وضعیت بد بدن فقط برای کمر شما مضر نیست.

 اندام‌های داخلی شما را به هم می‌کوبد و کار ریه‌ها و روده‌ها را سخت‌تر می‌کند. با گذشت زمان، هضم غذا یا دریافت هوای کافی هنگام نفس کشیدن سخت می‌شود.

صاف بایستید

اینگونه احساس بهتری خواهید داشت و بهتر به نظر می‌رسید. وانمود کنید که در مقابل دیوار ایستاده‌اید تا قد خود را اندازه‌گیری کنید.

پشت میز کارتان غفلت نکنید

خم شدن احساس راحتی می‌دهد اما این کار را امتحان کنید: تا آخر روی صندلی خود بنشینید. برای محافظت از انحنای طبیعی ستون فقرات، یک حوله کوچک و یا بالشتک کمری را در پشت کمر قرار دهید. زانوهای خود را در یک زاویه قائم خم کنید و آنها را در همان ارتفاع یا کمی بالاتر از باسن خود نگه دارید. پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهید.

مراقب گردن باشید

در تمام طول روز در گوشی هوشمند خود هستید؟ یک دقیقه به کشش گردن خود اختصاص دهید. وقتی سر خود را به سمت پایین خم می‌کنید تا پیام‌ها را بررسی کنید، واقعاً ستون فقرات تحت فشار قرار می‌گیرد.

ارتفاع صندلی خود را در هنگام رانندگی کم نکنید

این کار برای وضعیت بدن شما عالی نیست. در عوض، صندلی خود را به فرمان نزدیک کنید. سعی کنید پاهای خود را قفل نکنید. زانوهای خود را کمی خم کنید. آنها باید در سطح لگن یا کمی بالاتر باشند. فراموش نکنید که برای حمایت یک بالش یا حوله غلتانده پشت خود بگذارید.

کفش‌ های پاشنه بلند را برای یک شب بزرگ نگه دارید

این کفش‌ها ستون فقرات شما را به سمت جلو می‌برند، که روی کمر شما قوس می‌دهد. و می‌تواند نحوه قرار گرفتن ستون فقرات را تغییر دهد و به اعصاب فشار وارد کند که باعث کمردرد می‌شود. و نیز وزن بیشتری را روی زانوهای شما وارد می‌کند.

ورزش کنید و شکم خود را تقویت کنید

وزن زیاد در اطراف شکم فشار بیشتری به کمر وارد می‌کند. و برای حمایت از ستون فقرات به عضلات قوی نیاز دارید.

مشکلات را بررسی کنید

احتمالاً می‌دانید که آیا خمیده‌اید یا خیر. اگر مطمئن نیستید، در اینجا یک راه سریع برای گفتن وجود دارد. پشت سر خود را روی دیوار قرار دهید. پاهای خود را ۱۵ سانتی‌متر به سمت بیرون از تخته قرنیز حرکت دهید. پشت شما باید دیوار را لمس کند. کمر و گردن شما باید حدود ۵ سانتی‌متر از آن فاصله داشته باشند. اگر نه، با پزشک خود در مورد راه‌های بهبود وضعیت بدن خود صحبت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ