علت جوش زدن بدن در زمستان چیست؟

0

جوش‌ ها می‌توانند در هر قسمتی از بدن نمایان شوند، از پوست سر تا پشت بدن. درحالی که جوش یا آکنه بدن می‌تواند در ماه‌های گرم سال به‌دلیل افزایش رطوبت و حرارت، شیوع بیشتری داشته باشد اما شکل‌گیری آکنه بدن در ماه‌های سرد سال هم امکان‌پذیر است و واقعا بعضی افراد را در زمستان آزار می‌دهد.

برای این‌که بفهمیم چه چیزی باعث شکل‌گیری آکنه بدن در ماه‌های سرد سال می‌شود، از دکتر پائول فرانک، متخصص پوست‌ومو درخواست کرده‌ایم به سوالات ما پاسخ دهند.

مجله سلامت متخصص پوست و مو فصل زمستان سلامت پوست و مو سلامت پوست زمستان درمان آکنه حفظ سلامت پوست جوش و آکنه جوش انواع جوش صورت آکنه پوستی

چه چیزی باعث شکل‌گیری جوش‌های بدن در زمستان می‌شود؟

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که آکنه بدن فقط در فصل زمستان و فقط به‌دلیل رطوبت و حرارت به‌وجود می‌آید. با این‌که چنین اتفاقی در فصل زمستان شیوع بیشتری دارد، اما همچنان در ماه‌های سرد و خشک زمستانی هم اتفاق می‌افتد.

وقتی دمای هوا کاهش می‌یابد، همه ما طبیعتا دمای محیط‌های بسته مانند خانه را با استفاده از سیستم‌های گرمایشی نوین افزایش می‌دهیم و لباس‌های ضخیم‌تری می‌پوشیم که می‌توانند باعث تحریکات پوستی شوند. این دو عامل در کنار یکدیگر می‌توانند به خشکی و خارش پوست منتهی شوند.

توجه داشته باشید که در فصل زمستان، پوست به‌طور طبیعی رطوبت بیشتری را از دست می‌دهد و همین روند باعث می‌شود که بدن هم سبوم بیشتری ترشح کند. این روند طبیعی با هدف جبران خشکی پوست انجام می‌گیرد، اما باعث شکل‌گیری جوش‌های پوستی می‌شود.

عواملی مانند تجمع سلول‌های پوستی مرده، لباس‌های تنگ و ضخیمی که باعث تحریکات پوستی می‌شوند و همچنین تعریق بیش‌ازحد همگی می‌توانند در شکل‌گیری آکنه بدن در فصل زمستان نقش داشته باشند.

پیشگیری از پدید آمدن آکنه بدن در زمستان یا درمان آن چگونه صورت می‌گیرد؟

برای درمان جوش‌های آزاردهنده‌ای که در پوست قفسه سینه یا پوست پشت بدن شکل می‌گیرند، باید یک شامپوی بدن مناسب انتخاب کنید که حاوی بنزوئیل پراکسید باشد.

دکتر فرانک می‌گوید که شامپوهای حاوی این ماده می‌توانند شست‌وشوی بدن را با ویژگی‌های ضدباکتریایی همراه کنند و از این طریق دو فایده مهم داشته باشند: تمیز کردن جوش‌های روی پوست بدن و پیشگیری از پدید آمدن جوش‌های جدید.

علاوه بر شامپوهای حاوی بنزوئیل پراکسید، مرطوب‌سازی منظم و کامل پوست هم بسیار کلیدی است. بنابراین اگر در فصل زمستان با مشکل آکنه بدن مواجه می‌شوید، حتما پس از پایان هر بار حمام کردن یا دوش گرفتن از محصولات مرطوب‌کننده مخصوص پوست بدن استفاده کنید.

کرم‌های بدن (خصوصا انواعی که برای پوست‌های خشک طراحی شده‌اند) دارای بافت غلیظ و جذب سریع هستند و درنتیجه آبرسانی خوبی را هم برای پوست به انجام می‌رسانند. با استفاده منظم از محصولات مرطوب‌کننده هم سلامتی مطلوب را به سد دفاعی پوست بازمی‌گردانید و هم وضعیت بهتری برای بافت خشک پوست ایجاد می‌کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ