چه عواملی باعث تاری دید می‌شوند؟

0

تاری دید می‌تواند علامتی باشد که به انواع بیماری‌ های چشمی مرتبط است.

مجله سلامت سلامت چشم و بینایی سلامت چشم‌ چشم تقویت چشم تاری دید آسیب چشمی آسیب به چشم

التهاب عصب بینایی

ممکن است به نظر برسد که کسی به طور مخفیانه نورهای شما را کم کرده است. ریشه این بیماری التهاب اعصابی است که مسئول انتقال اطلاعات بصری به مغز از شبکیه هستند.

تنبلی چشم

کسانی که تنبلی چشم دارند یک چشم قوی و دیگری با دید کم نور یا تاری دارند. این حالت که در دوران نوزادی یا کودکی ایجاد می‌شود. اگر این مورد درمان نشود، به مرور زمان بدتر می‌شود.

زمانی رخ می دهد که تفاوت زیادی در نحوه دید دو چشم وجود داشته باشد. ممکن است یک چشم در ابتدا به دلیل عیوب انکساری بزرگ (نزدیک بینی یا دوربینی)، آب مروارید (کدر شدن عدسی)، افتادگی پلک یا حتی اسکار قرنیه ضعیف‌تر باشد.

دژنراسیون ماکولا (تحلیل رفتن لکه زرد شبکیه چشم)

می تواند به یکی از دو شکل خشک یا مرطوب باشد. شکل خشک با ایجاد چند رسوب کوچک به نام دروسن بسیار آهسته پیشرفت می‌کند. و می‌توانند منجر به کاهش دید شوند.

جداشدگی شبکیه

یکی از اولین نشانه‌های جداشدگی شبکیه ممکن است سایه‌ای باشد که بخشی از دید شما را کم نور می‌کند و از بین نمی‌رود. علائم دیگری که گاهی اوقات می‌توانند در اینجا مرتبط شوند عبارتند از فلش نور یا لکه‌های شناور هستند. یا ممکن است از دست دادن ناگهانی دید محیطی خود را تجربه کنید، گویی که پرده‌ای در آنجا کشیده شده است.

گلوکوم (آب سیاه)

در مواردی که آب سیاه چشم شما را به طور جدی تحت تاثیر قرار می‌دهد، یکی از علائم هشدار‌دهنده مهم می‌تواند تاری دید ناگهانی باشد. می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد و نباید نادیده گرفته شود.

بیماری است که در آن عصب بینایی به مرور زمان به آرامی می‌میرد، معمولاً در ابتدا هیچ علامتی ایجاد نمی‌کند. اما اگر این بیماری در اوایل تشخیص داده نشود، می‌تواند بینایی دائمی را از دست بدهد.

آب مروارید

در آب مروارید، عدسی چشم کدر می‌شود و دیدن سخت‌تر می شود. اشیا می‌توانند ناگهان تار یا کم رنگ به نظر برسند. سایر علائمی که نشان می‌دهد ممکن است آب مروارید داشته باشید ممکن است شامل دوبینی، مشکل در دید در شب و حساسیت به نور باشد.

تومور مغزی

بسته به محل آن نیز می‌تواند بر بینایی تاثیر بگذارد. علائم ممکن است شامل تاری دید ناگهانی در برخی موارد باشد. اگر دید شما کم نور یا حتی تا حدودی خاموش است، مهم است که به آنچه در حال وقوع است بپردازید. سایر تغییرات حسی ممکن است شامل تفاوت در بویایی، شنوایی یا حس باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ