طرز تهیه کیک سیب ساده

0

طرز تهیه کیک سیب ساده و خوشمزه ، کیک سیب و دارچین فوری  ، طرز پخت کیک سیب ساده

کیک سیب و دارچین یکی از دسرهای همه پسند است. می‌توانید با صرف زمان و هزینه کم این کیک خوشمزه را درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. این کیک انتخاب مناسبی برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی است. همچنین درست کردن این کیک برای تعداد بالا راحت‌تر از سایر کیک‌ها است و انتخاب خوبی برای پذیرایی از مهمان‌هاست به این دلیل که هم طعم خوبی دارد و هم برش دادن و تقسیم کردن آن بدون از  بین رفتن زیبایی ظاهر آن امکان پذیر است.

کیک سیب و دارچین کافی شاپی کیک سیب و دارچین فوری کیک سیب و دارچین رژیمی طرز تهیه کیک سیب ساده و خوشمزه طرز پخت کیک سیب ساده

طعم سیب و دارچین در کنار هم بسیار عالی است و عطر فوق العاده‌ای هم دارد.به طور کلی طرز تهیه کیک‌ها مواد پایه ثابتی دارند و تفاوت مزه‌ای اونا فقط به برخی مواد ثانویه و روش‌ها و تکنیکای پخت بستگی داره.

مواد لازم کیک سیب و دارچین

تخم مرغ چهار عدد ( بهتره تخم مرغ ها رو از یخچال بیرون بیارین و بزارین به دمای محیط برسن بعد ازشون استفاده کنید. این یکی از تکنیکاییه که خیلی توی مزه نهایی کیک مهمه)
شکر یک پیمانه
شیر یا آب یک پیمانه
روغن یک پیمانه
وانیل یک سر چاقو
بیکینگ پودر یه قاشق چایخوری
آرد دو و نیم پیمانه
سیب متوسط دو عدد
دارچین دو قاشق غذاخوری (این مقدار سلیقه ایه و قابل تغییره. البته بهترین اندازه دارچین بعد از چند بار درست کردن این کیک و طبق تجربه دستتون میاد.)

طرز تهیه کیک سیب ساده و خوشمزه

  • در اولین مرحله میریم سراغ سیب‌ها و اونا رو پوست می‌گیریم. از وسط به چهار قسمت مساوی برش می‌زنیم و مجددا این تکه‌ها رو به سه یا چهار قسمت نازک برش می‌زنیم. این کار به سایز سیب‌هاتون بستگی داره و ترجیحا نازک برش زدنش خیلی بهتره چون روی سطح کیک راحت‌تر می‌مونه.
  • دو قاشق شکر و دو قاشق دارچین را به سیب‌ها اضافه می‌کنیم و‌ کنار می‌گذاریم تا دارچین به خورد سیب‌ها برود. (این مرحله کاملا سلیقه‌ایی و ذائقه‌ایی هست و می‌تونید کمتر یا بیشترش کنید.)
  • تخم مرغ‌هایی که به دمای محیط رسیده (وقتی سرد از یخچال بیرون میارید بذارید تا دمای اون‌ها به دمای محیط برسه) رو با شکر و وانیل با دور تند هم‌زن برقی به مدت ۸ دقیقه هم می‌زنیم تا رنگ مواد کاملا روشن شده و تقریبا حجمشون دو برابر بشه.
  • حالا توی این مرحله آب یا شیر و اضافه می‌کنیم و با دور کُند هم‌زن برقی در حد چند ثانیه مواد رو به هم میز‌نیم. این کار رو با هم‌زن دستی هم می‌تونید انجام بدید.
  • روغن رو اضافه می‌کنیم و اونو هم در حد همین چند ثانیه به هم میزنیم. مواد رو توی این مرحله اگر زیاد از حد هم بزنید، هم پف تخم مرغ‌ها میخوابه و هم مواد رقیق میشه.
  • جالبه بدونید اگر در این مرحله از آب استفاده کنید، کیک بافت نرم‌تری داره یا اصطلاحا خوش پُف و سبک میشه. من خودم همیشه از آب استفاده می‌کنم کیک رو خیلی لطیف و خوش‌فُرم میکنه.
  • حالا آرد رو طی دو‌ مرحله کم‌کم به مخلوطمون اضافه می‌کنیم و با همون دور کُند همزن در حدی که مخلوط بشن فقط به هم می‌زنیم.
  • آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک می‌کنیم تا کیکمون بافت لطیف‌تری پیدا کنه. این موضوع رو حتما رعایت کنید تا تاثیر بی‌نظیرش رو ببینید.
  • ته قالب رو از قبل کاغذ روغنی پهن می‌کنیم و مقداری هم آرد می‌پاشیم (این کار برای اینه که بعد کیکمون به قالب نچسبه و‌ راحت جدا شه)
  • حالا نصف مواد رو از مرکز قالب به آهستگی توی قالب می‌ریزیم و نصف سیب‌هامونو روی سطح مواد می‌چینیم.

کیک سیب و دارچین کافی شاپی کیک سیب و دارچین فوری کیک سیب و دارچین رژیمی طرز تهیه کیک سیب ساده و خوشمزه طرز پخت کیک سیب ساده

نکات مهم در طرز تهیه کیک سیب و دارچین

  1. سیب‌ها رو به آرومی روی کیک قرار بدید تا فرو نرن.
  2. لایه موادی که توی قالب می‌ریزید نازک نباشه تا سیب‌ها ته کیک نرن.
  3. این‌که سیب‌ها بعد از پخت در عمق‌های مختلف کیک باشن باعث میشه هنگام برش، سیب‌ها مشخص بشه و در هر برشی مخاطب بتونه طعم سیب و کیک رو با هم بچشه.
  • حالا کیک رو منتقل می‌کنیم به فرِی که از قبل گرم شده. (من اونو میزارم طبقه سوم. البته درآوردن قِلق این کار و دمای مناسب برای پخت کاملا تجربی هست چون فِرهای مختلف دماهاشون و طبقاتشون فرق داره؛ مطمئناً شما یکی دو باری که این کیک خوشمزه رو بپزید متوجه این موضوع می‌شید)
  •  به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در دمای ۱۷۵درجه میزاریم و منتظر میمونیم تا خوب بپزه.

نکته: اگر می‌خواید از نتیجه کارتون مطمئن بشید و در مورد دما شک دارید، یک خلال دندون توی مرکز کیک فرو کنید، اگر از چیزی مواد بهش نچسبیده بود یعنی به خوبی پخته.

  • بعد از خنک شدن کیک می‌تونین با اَلَک‌کردن مقداری پودر قند اونو خیلی شیک و مجلسی تزیین کنید.

امیدوارم که طعم و بوی تازه سیب و دارچین این کیک حال و هوای خونه شما رو هم همین قدر متفاوت کنه. معمولا اکثر افراد با شنیدن اسم سیب و دارچین کنار هم و ترکیبشون برای مزه دار کردن کیک، واکنش خوبی نشون نمیدن ولی با مزه کردنش نظرشون عوض میشه. پس اگه شما هم جز این دسته افراد هستید، بهتره حداقل یه بار امتحانش کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ