با سرطان استخوان مقابله کنید

0

یکی از راهبردهایی که اغلب به شما کمک می‌کند این است که به اندازه کافی در مورد سرطان یاد بگیرید تا بتوانید در مورد درمان آن و آنچه در آینده ممکن است اتفاق بیوفتد سوال کنید.

درمان برای سرطان استخوان ممکن است شامل جراحی، شیمی درمانی، پرتودرمانی یا ترکیبی از این درمان‌ها باشد. هر درمان با مجموعه‌ای از عوارض جانبی خاص خود همراه است، بنابراین مهارت‌ها و استراتژی‌های مقابله‌ای متفاوتی ممکن است در زمان‌های مختلف مورد نیاز باشد.

مجله سلامت علت سرطان استخوان علائم سرطان استخوان سلامت استخوانها و مفاصل سلامت استخوان ها سرطان استخوان درمان سرطان استخوان حفظ سلامت استخوان ها پیشگیری از سرطان استخوان برای سلامت استخوان چه بخوریم

مقابله با جراحی و اندام‌ های آسیب دیده

جراحی در مدیریت سرطان استخوان بسیار رایج است. هر نوع جراحی می‌تواند خطرات و عوارض جانبی داشته باشد. شایع است که سرطان استخوان روی پاها یا بازوها تاثیر می‌گذارد. امروزه، بسیاری از افرادی که برای سرطان استخوان جراحی می‌کنند، اقداماتی را انجام می‌دهند که به عنوان «نجات اندام» شناخته می‌شود.

جراحی حفظ اندام می‌تواند پیچیده باشد و می‌تواند شامل قرار دادن یک جزء مصنوعی به طور کامل در داخل بدن (یک دستگاه اندوپروتز) باشد. چنین دستگاه‌هایی می‌توانند عملکرد اندام را حفظ کنند، اما اشکالاتی مانند خطر عفونت و احتمالاً نیاز نهایی به جراحی تجدید نظر وجود دارد.

در موارد کمتر، ممکن است نیاز به قطع عضو باشد، که می‌تواند منجر به نیاز به مجموعه‌ای متمایز از مهارت‌های مقابله‌ای به دلیل از دست دادن یک اندام شود.

 از دست دادن اندام می‌تواند چالش برانگیز باشد و برخی از افراد ممکن است پس از آن احساس ناامیدی یا اندوه کنند. ممکن است کنار آمدن با احساسات مربوط به قطع عضو به اندازه عادت کردن به چیزهای عملی و “عادی جدید” در زندگی پس از قطع عضو و/یا پروتز مهم باشد.

پرتودرمانی

پرتودرمانی را می‌توان به عنوان بخشی از فرآیند اطمینان از باقی نماندن سرطان پس از جراحی استفاده کرد. همچنین اگر برداشتن تومور استخوانی سخت باشد یا برداشتن کل تومور با جراحی سخت باشد، می‌تواند استفاده شود.

عوارض جانبی رایج پرتودرمانی

  •  شمارش خون پایین
  •  احساس خستگی بسیار
  •  تغییرات پوستی در محل درمان

علائم پرتودرمانی بسته به اینکه کدام قسمت از بدن تحت درمان است، می‌تواند متفاوت باشد. اکثر عوارض جانبی پس از پایان درمان بهتر می‌شوند، اما برخی ممکن است طولانی‌تر شوند.

شیمی‌ درمانی

شیمی‌درمانی ممکن است قبل از جراحی، بعد از جراحی یا قبل و بعد از جراحی استفاده شود. درمان دارای عوارض جانبی است که بسیاری از آنها پس از اتمام درمان برطرف می‌شوند.

عوارض جانبی رایج شیمی درمانی

  • تهوع و استفراغ
  • احساس خستگی و ضعف
  •  ریزش مو

برای بسیاری از عوارض جانبی مرتبط با شیمی‌درمانی مانند حالت تهوع، درمان‌های موثری وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برطرف کرد، بنابراین اگر عوارض جانبی دارید، با پزشک صحبت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ