آر اف فرکشنال چیست +قیمت و هزینه

0

آر اف فرکشنال چیست RF Fractional

روش آر اف فرکشنال (Fractional RF) یکی از مدرن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست است. روشی که می‌تواند بدون دردسرهای عمل جراحی، نتایج بسیار خوبی را به شما هدیه دهد. در این روش از امواج رادیویی ایمنی استفاده می‌شود که به لایه‌ی میانی پوست نفوذ می‌کنند و باعث تحریک کلاژن سازی و دیگر تغییرات در ساختمان پوست می‌شوند.

این تغییرات نهایتاً باعث بهبود ظاهر و زیبایی پوست شما می‌شوند. امروز می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به روش آر اف فرکشنال داشته باشیم و کاربردها، تاثیرات و عوارض آن را بررسی کنیم.

قیمت آر اف فرکشنال عوارض آر اف فرکشنال زیبایی پوست صورت جوان سازی پوست آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال چگونه کار می‌کند؟

اساس عملکرد روش آر اف فرکشنال تاثیر بر لایه‌های سطحی یا عمقی پوست است. پوست از چند لایه تشکیل شده که سطحی‌ترین آن روپوست یا اپی درم نام دارد. در زیر اپی‌درم، لایه‌ی درم قرار گرفته که در فرآیند پیری تحلیل می‌رود و باعث پیر پوستی می‌شود. آر اف دو کار برای پوست شما می‌کند:

۱. تحریک کلاژن سازی

انرژی ناشی از امواج رادیوفرکانسی (RF) در لایه‌ی درم باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. یک پروتئین مهم ساختاری در بافت پوستی که عامل شادابی، قوام سفت و زیبایی پوست شما است. انرژی امواج رادیویی در لایه درم به گرما تبدیل می‌شود و افزایش دما یکی از عوامل تحریکی کلاژن‌سازی است.

 

۲. فعال‌کردن فیبروپلازی

فیبروپلازی فرآیندی است که در آن بدن، بافت‌های فیبروزی را می‌سازد. بافت‌های فیبروزی باعث تحریک ساخت کلاژن شده و کاری می‌کنند که این رشته‌های پروتئینی کوتاه‌تر و مستحکم‌تر شوند.

بافت فیبروز وقتی ایجاد می‌شود که به هر بافت طبیعی بدن آسیبی رسیده باشد. درست مثل بافت ضخیم و زبری که روی زخم‌های سطحی پوست را می‌پوشاند. در آر اف فرکشنال به مناطقی از پوست آسیب‌های انتخابی وارد می‌کنیم تا بافت فیبروزی تشکیل شود. به این ترتیب لایه‌ی درم ضخیم شده و کلاژن‌سازی افزایش می‌یابد.

در عین حال که به مناطقی از پوست آسیب زده‌ایم، مناطقی هم سالم می‌مانند تا به عمل کلاژن سازی و رفع آسیب‌ها کمک کنند. در واقع تاثیر آر اف در مرز باریکی از آسیب‌های جزئی و مفید و آسیب‌های خطرناک و سوختگی ایجاد می‌شوند. دلیل موقتی بودن این روش درمانی نیز همین است. بافت فیروزی و کلاژن‌های جدید بعد از مدتی از بین می‌روند و بافت طبیعی پوست جایگزین آن‌ها می‌شود. یعنی بعد از مدتی نسبتاً طولانی باید برای ترمیم و تجدید تاثیرات آر اف فرکشنال دوباره به کلینیک مراجعه کنید.

قیمت آر اف فرکشنال عوارض آر اف فرکشنال زیبایی پوست صورت جوان سازی پوست آر اف فرکشنال

کاربردهای آر اف فرکشنال

روش آر اف فرکشنال کاربردهای درمانی و زیبایی بسیاری دارد. تاثیرات این روش درمانی را می‌توان در سه مورد خلاصه کرد:

  • سفت کردن و جوانسازی پوست: آر اف فرکشنال باعث حجم‌دهی، سفت کردن و صاف کردن بافت پوستی می‌شود. به همین خاطر می‌تواند همزمان با از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های صورت، رنگ و بافت سطحی پوست را هم بهبود بخشد.
  • محو کردن جای زخم، اسکارها و ترک بدن: عملکرد اساسی آر اف فرکشنال ، تحریک کلاژن‌سازی در بافت پوست است. برای همین بعد از درمان، پوست شما ظاهری سالم‌تر، زیباتر و یکدست‌تر خواهد داشت. آر اف برای از بین بردن جای آکنه و جوش و همچنین ترک‌های ناشی از چاق و لاغر شدن تاثیرات بسیار خوبی دارد.
  • بهبود منافذ پوستی باز: اندازه‌ی منافذ پوستی بعد از ۲ تا ۵ جلسه‌ی درمان به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.

با توجه به اثرات درمانی آر اف فرکشنال ، این روش برای رفع و درمان موارد زیر موثر خواهد بود:

  • پوست افتاده یا شل شده
  • ترک بدن (استرچ مارک)
  • اسکار و جای زخم آکنه
  • آکنه‌ی کیستی
  • منافذ باز پوستی
  • خطوط و چین و چروک‌های ظریف
  • مشکلات رنگ و بافت سطحی پوست

هزینه و قیمت آر اف فرکشنال

هزینه آر اف در برخی کلینیک های معتبر شامل دو مورد است:

  • هزینه سری دستگاه: به خاطر ملاحظات بهداشتی، سری دستگاه باید برای هر فرد به طور اختصاصی استفاده شود. این سری حدود ۶۰۰.۰۰۰ تومان قیمت دارد و فقط یکبار آن را خریداری خواهید کرد.
  • هزینه جلسات درمانی: هر جلسه‌ی درمانی آر اف فرکشنال حدود ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان هزینه دارد که شامل هزینه‌های استفاده از دستگاه اصلی و هزینه‌های درمانی مرتبط است.

عوارض آر اف

رمان RF باعث عوارض جانبی می شود که از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما می توان به راحتی با اقدامات احتیاطی مناسب مانع از ایجاد این عوارض جانبی شد.

  • کمی التهاب و قرمزی روی پوست
  • تورم ملایم
  • حساسیت محل درمان
  • فرورفتگی
  • سوزش صورت
  • حساسیت جزئی
  • خشکی صورت

ممکن است کبودی نیز به عنوان یک عارضه جانبی دیده شود. همانطور که هیچ دو نفر شبیه نیستند علائم و عوارض جانبی RF نیز همانطور که گفته شد در افراد مختلف متفاوت است. کارشناسان توصیه می کنند پس از درمان آر اف از محلول های موضعی پوست استفاده نشود تا احتمال عوارض جانبی کاهش یابد. در این درمان تابش نیز وجود دارد.

کارشناسان می گویند این میزان تابش باعث آسیب نمی شود، اما ممکن است بعضی افراد حساس باشند. کسانی که حساس هستند درد را تجربه می کنند. این درمان برای سفت کردن پوست در مقایسه با درمان های دیگر تاثیر بیشتری دارد اما نتیجه این درمان همیشه قابل پیش بینی نیست.

تعداد جلسات درمان RF به چه صورت است؟

برخلاف بسیاری از روش‌های لیزر که به چهار جلسه یا بیشتر نیاز دارند، یک جلسه درمان آر اف در بیشتر بیماران ممکن است کافی باشد. پزشک تعداد جلسات درمان را که برای هر بیمار مناسب است، بر اساس نیازها و اهداف بیمار تعیین می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ