من سهام عدالت ندارم چکار کنم

0

من سهام عدالت ندارم چکار کنم

افرادی که در طرح سهام عدالت ثبت نام نکرده‌اند برایشان این سوال پیش آمده که آیا در حال حاضر می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند یا خیر.

اینگونه که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده تا زمانی که ثبت نام‌شدگانِ قطعی، ساماندهی نشوند ثبت نام جدید انجام نمی‌شود و این ساماندهی احتمالا تا پایان سال ۱۳۹۶ به طول خواهد انجامید.

به گفته او، در شرایط فعلی که باید سهام ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر ساماندهی شود، کار سخت و حتی شاقی است که فایل جدیدی برای ثبت نام سهام عدالت باز شود.
عبدالله‌پوری حسینی اظهار امیدواری کرده است که در اواسط یا اواخر سال ۱۳۹۶ ساماندهی سهام عدالت برای ثبت نام شدگان فعلی به سر انجام برسد و موضوع ETF ها تعیین تکلیف و اجرایی شود. او می‌گوید بعد از گذشت ۶ الی ۹ ماه از این موضوعات مسئولان امر از مشکلات سهام عدالت فارغ می‌شوند و تصمیمی درباره افرادی که ثبت نام نشده‌اند اتخاذ می‌کنند.
رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار می‌کند: دولت هم قبول دارد که یک عده جامانده از سهام عدالت وجود دارد. آن افراد حق شان بوده ثبت نام شوند اما ثبت نام نشده‌اند یا مدارکشان کامل نشده و علاوه بر آن‌ها یک عده هم به ناحق شناسایی نشده‌اند که تعداد دقیقشان را نمی‌دانم.

او در بخشی از صحبت‌هایش گفته که شورای عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ هم به دولت تصریح کرده که می‌تواند از آن افراد با ساز و کاری ثبت نام به عمل آورد. پوری حسینی تاکید کرده که “در این مورد وقتی سرمان خلوت‌تر شد بررسی می‌کنیم که پیشنهادها در این زمینه چه می‌تواند باشد.”

با این حساب افرادی که به هر دلیلی از طرح سهام عدالت جا مانده‌اند یا اینکه به ناحق شناسایی نشده‌اند فعلا نمی‌توانند در در طرح سهام عدالت ثبت نام کنند.

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت البرز گفت: جزئیات طرح تخصیص سهام عدالت به جاماندگان تصویب شد.

اکبر حیدری روز سه‌شنبه ۲۳ دی ماه ۱۳۹۹ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان طی چند ماه گذشته توسط کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و جزئیات آن به تصویب رسید.

سخنگوی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، افزود: با توجه به اینکه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان برای دولت بار مالی دارد و دولت نیز مدعی بود که منابع کافی مالی برای این کار ندارد، طی نشستی در مجلس شورای اسلامی ، نحوه تامین منابع مالی اجرای طرح نیز مشخص شد.

این مسئول تصریح کرد: پس از تصویب طرح فوق در کمیسیون تلفیق برای اجرا به دولت ارسال خواهد شد؛ اولویت تخصیص سهام عدالت به روستانشینان، عشایر و اقشار کم درآمد است.

حیدری اشاره کرد: این افراد با توجه به بررسی‌هایی که دولت در حوزه تخصیص طرح‌های معیشتی داشته شناسایی شده‌اند البته دو میلیون نفری که با داشتن کاغذ ثبت نام دوره قبلی از سهام عدالت جامانده‌اند نیز سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

وی ضمن اظهار امیدواری برای تخصیص سهام عدالت به شش دهک پایین جامعه که جامانده اند، تصریح کرد: امیدواریم این سهام به همه جامعه هدف برسد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ