شماره وضعیت راه ها و جاده ها

0

شماره تلفن و تماس وضعیت راه ها و جاده های کشور

تمامی هموطنان می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های گویا، نمابر و ارسال پیامک که در ذیل به اطلاع می‌رسد،‌ از آخرین وضعیت راه‌های کشور، وضعیت آب‌ و هوا، وضعیت انسداد راه‌ها، کوتاه‌ترین مسیر با تعیین مبداء و مقصد و تعیین نقشه راه‌های کشور مطلع شوند.

تلفن گویای ۱۴۱ به منظور اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های کشور از طریق گویا و یا شماره تلفن ‏۸۸۹۲۵۲۵۲ به صورت نمابر قابل دسترسی است تا از این طریق بتوان اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کرد. همچنین سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ جهت ارسال پیامک‌ها به مردم برای انتخاب کوتاه‌ترین مسیر برای سفر و اطلاع از وضعیت راه‌های کشور قابل استفاده است.

مرکز مدیریت راه های راه و شهرسازی گلستان همچنین اعلام کرد که سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱ دارای بخش پیامکی نیز می باشد که با دریافت مسیر و مسافت بهینه از طریق ارسال یک پیام حاوی نام شهر مبدا و مقصد به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ به طور مثال: تهران. مشهد و دریافت مسیر و مسافت بهینه از طریق ارسال یک پیام حاوی کد مخابراتی قدیم شهرهای مبدا و مقصد به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ به طور مثال: ۰۲۱*۰۱۷۱ و همچنین، دریافت آخرین وضعیت جوی ترافیکی با ارسال عدد ۱۴۱به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴
به رانندگان در جهت سفری ایمن و راحت کمک می کند.

وب سایت https://141.ir و رایانامه (ایمیل) [email protected] و نرم افزار کاربردی تلفن همراه ۱۴۱ نیز طی شبانه روز در خدمت کاربران جاده ها برای آگاهی آنان از وضعیت و ترافیک موجود در راه ها می باشد.

صندوق پیامک ۲۰۰۰۱۴۱ سامانه ۱۴۱ نیز به عنوان پل ارتباطی رانندگان و کاربران جاده ها با اداره کل راه و شهرسازی گلستان، هر نوع سوال، پیشنهاد و انتقاد سازنده کابران جاده ها را در جهت تقویت شبکه راه های کشور و استان دریافت می کند.

مرکز مدیریت راه های گلستان با اشاره به پیش بینی های هواشناسی و بارش باران و احتمال بارش برف و لغزندگی جاده ها بویژه در مسیرهای کوهستانی استان از رانندگان خواست که با صبر و بدون شتابزدگی و با رعایت دقیق قوانین و مقررات و آگاهی از وضعیت راه ها و همچنین، تجهیز خودروهای خود به تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی به انجام سفر اقدام کنند.

براساس گزارش این مرکز، هم اکنون تمام جاده های استان باز است و ترافیک در آنها به صورت عادی جریان دارد.

مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان نیز در طول شبانه روز با شماره تماس ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ در خدمت رانندگان و کاربران جاده ها می باشد.

وضعیت راه ها

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی – ۲ فروردین ماه

*آخرین وضعیت محورهای شمالی :

– تردد از محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع می باشد و ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل دوراهی شهرستانک تا نساء و حدفاصل پل زنگوله تا ولی آباد

– تردد از محور هراز مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع می باشد و ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پلور تا آب اسک

– ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال محدوده سنگان و حدفاصل تونل تالون تا شهرستانک

– ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – رشت محدوده شهر رودبار

– تردد روان در محور فیروزکوه

 

(*ضمناً محور چالوس و آزادراه قزوین – رشت دارای بارش پراکنده باران و محورهای هراز ، فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال فاقد هرگونه مداخلات جوی می باشند.)

 

*آخرین وضعیت ترافیکی سایر محور ها :

– ترافیک نیمه سنگین در آزدراه تهران – کرج قزوین حدفاصل پل کلاک تا پل فردیس و حدفاصل مهرویلا تا گلشهر و محدوده های حصارک و کمالشهر

– ترافیک نیمه سنگین در آزاد راه قزوین- کرج محدوده پل فردیس

– ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – قم محدوده بهشت زهرا

 

*آخرین وضعیت جوی :

– بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، زنجان و چهارمحال و بختیاری

– بارش باران در برخی از محورهای استان های گیلان ، قزوین ، همدان ، کردستان ، کرمانشاه ، لرستان و مازندران

 

 

 

*محور مسدود شریانی :

 

۱) ریگان – ایرانشهر( تردد از مسیر انحرافی امکان پذیر می باشد)

 

 

 

*محورهای دارای انسداد فصلی :

 

۱) گنجنامه – تویسرکان

 

۲) سروآباد – پاوه

 

۳) سی سخت – پادنا

 

۴) پونل – خلخال

 

۵) وازک – بلده

 

۶) هشتگرد – طالقان

 

۷) لاسم – ارجمند

 

 

 

*محورهای مسدود غیرشریانی :

 

۱) میل نادر – سفیدآبه

 

۲) اهر – ورزقان

 

 

 

۲ فروردین ماه ۱۴۰۱

 

ساعت ۱۳:۱۵

مرکز مدیریت راه های کشور

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ