ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱

0

ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱

یکی از شرایط دریافت وام ازدواج، عقد رسمی و دفتری می باشد؛ البته، اقرارنامه ازدواج و یا هر مدرک مشابه دیگری که در ادیان رسمی دیگر، توسط مرکز اقلیت های رسمی جمهوری اسلامی ایران، تایید گردیده باشد نیز می تواند جایگزین سند ازدواج باشد. زوجینی که عقد نکاح آن ها، از سال هزار و سیصد و نود و هفت و بعد از آن، ثبت شده است، می توانند برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۱​، به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان ثبت نام کنند. همچنین، سایر شرایطی که متقاضیان دریافت وام ازدواج ۱۴۰۱​، می بایست واجد آن باشند، به شرح زیر می باشد:

شرایط دریافت وام ازدواج ۱۴۰۱

دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛ کلیه شهروندان ایرانی که خارج از کشور می باشند و گواهی ازدواج آن ها، توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران، در آن کشور، صادر شده است، نیز قادر به ثبت نام وام ازدواج می باشند و گواهی ازدواج آن ها، که مهر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور مذکور در آن باشد، به عنوان سند ازدواج آن زوج، تلقی می شود.

دارا بودن کارت ملی جمهوری اسلامی ایران ( اعم از دائم و یا موقت ) و همچنین، کد پستی محل سکونت فرد متقاضی وام ازدواج.

باتوجه به اینکه به هر فرد، فقط یک مرتبه، وام ازدواج تعلق می گیرد، بنابراین، فرد متقاضی، نباید قبلا این وام را دریافت کرده باشد. ( حتی در صورت ازدواج مجدد )

تاریخ عقد نکاح زوج متقاضی که در عقدنامه ثبت شده است، می بایست از تاریخ اول فروردین ماه سال هزار و سیصد و نود و هفت و بعد از آن باشد تا مشمول دریافت وام ازدواج ۱۴۰۱ باشند.

هریک از زوجین که متقاضی دریافت وام ازدواج ۱۴۰۱ می باشد، می بایست یک ضامن معتبر و مورد تایید بانک، به بانک مورد نظر، معرفی نموده و علاوه بر آن نیز سفته، به مبلغ مورد نیاز، تحویل بانک دهد.

مبلغ وام ازدواج شرایط وام ازدواج دریافت وام ازدواج ثبت نام وام ازدواج

مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱

زوجینی که متقاضی دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۱​ می باشند، می توانند پس از ثبت درخواست خود، به صورت اینترنتی، همانند ثبت درخواست اینترنتی وام، در سامانه ثبت نام وام بانک رسالت، از طریق سایت ve.cbi.ir، پیگیری وام ازدواج را نیز انجام دهند. همچنین، این افراد، پس از تعیین بانک و شعبه مورد نظر، برای دریافت وام و تعیین زمان دریافت وام، توسط شعبه مورد نظر، می بایست با در دست داشتن مدارک مربوطه، در شعبه مربوطه، حضور پیدا کنند. مدارک لازم، جهت تحویل به شعبه بانک، برای دریافت وام ازدواج، به شرح زیر می باشد:

اصل و کپی سند ازدواج ( عقدنامه )

اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه های زوجین ( حتی، اگر فقط یکی از زوجین، متقاضی دریافت وام باشد. )

اصل و کپی کارت ملی دائم و یا موقت زوجین

کدپستی ده رقمی و آدرس کامل و دقیق محل سکونت زوجین

کدرهگیری ده رقمی دریافت شده از سایت، هنگام ثبت نام اینترنتی

اصل و کپی شناسنامه ضامن

اصل و کپی کارت ملی ضامن

نحوه ثبت نام وام ازدواج

برای ثبت نام وام ازدواج، ابتدا، وارد سایت ve.cbi.ir شوید. سپس، در منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه ثبت نام جدید کلیک نمایید.

در این صفحه، فرم ثبت نام وام ازدواج، برای شما نمایش داده خواهد شد.

سپس، می بایست فیلد های موجود را با دقت مطالعه و تکمیل کنید و در نهایت، بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

توجه: پس از تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج و انتخاب گزینه ادامه، کد رهگیری ده رقمی به شماره تلفن همراه متقاضی، ارسال می شود که داشتن این کد رهگیری، در تمام مراحل، پس از ثبت نام وام ازدواج، الزامی می باشد.

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱​

وام ازدواج، به عنوان کمک هزینه ای از طرف دولت، برای زوجین محسوب می شود. مبلغ وام ازدواج، در سال ۱۴۰۱، حداقل ۱۵۰ میلیون تومان می باشد و برخی زوجین، می توانند مازاد بر آن، ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز تسهیلات دریافت کنند، این مبلغ وام ازدواج،​ برای زوجینی است که عقد نکاح آن ها، در تاریخ اول فروردین ماه سال هزار و سیصد و نود و هفت و پس از آن، ثبت شده باشد.

 

افرادی که قصد دریافت تسهیلات نوزادان را دارند، می توانند برای ثبت نام وام فرزند آوری، از طریق شعب بانک های عامل، اقدام نمایند.
سوالی که مطرح می شود این است که مبلغ حداقل وام ازدواج برای چه کسانی و مبلغ مازاد بر این وام، برای چه کسانی می باشد؟ در پاسخ باید گفت، این مبالغ، بستگی به شرایط سنی زوجین دارد؛ یعنی، اگر سن زوج ( آقا ) بیشتر از ۲۵ سال و سن زوجه ( خانم ) بیشتر از ۲۳ سال باشد، هریک از طرفین، می توانند بعد از ثبت نام وام ازدواج، وام خود را با مبلغ حداقلی وام ازدواج، یعنی ۱۵۰ میلیون تومان دریافت کنند.

و اما، اگر سن زوج ( آقا ) کمتر از ۲۵ سال و سن زوجه ( خانم ) کمتر از ۲۳ سال سن باشد، هریک از طرفین، پس از ثبت نام وام ازدواج، می توانند در کنار مبلغ حداقلی وام ازدواج، ۱۰۰ میلیون تومان نیز مازاد بر حداقل مبلغ وام ازدواج، تسهیلات دریافت نمایند.

 

مبالغی که برای دریافت وام ازدواج، بیان شد، برای افراد عادی است، اما خانواده های ایثارگران، جانبازان و آزادگان، می توانند این وام را با مبلغ دو برابر افراد عادی دریافت کنند ( باتوجه به شرایط سنی فرد متقاضی ) فرد متقاضی می تواند خود فرد ایثارگر، جانباز و آزاده بوده و یا از فرزندان ایشان و یا فرزندان شاهد باشد.

باز پرداخت وام ازدواج، به صورت اقساط، ۱۲۰ ماهه ( ۱۰ ساله ) می باشد و هریک از زوجینی که وام ۱۵۰ میلیون تومانی دریافت کرده اند، می بایست هر ماه، مبلغی حدود ۱ میلیون ۲۵۰ هزار تومان، قسط پرداخت کنند و سر رسید اولین قسط، یک ماه پس از دریافت وام است. همچنین، سود دریافتی وام ازدواج، توسط بانک، چهار درصد می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ