دو برادر مفقود شده در جنگل آمازون پیدا شدند!

0

ساتین نیوز: دو برادری که به مدت نزدیک به یک ماه در جنگل آمازون سرگردان بودند سرانجام نجات یافتند.

به گزارش سایت خبری ساتین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دو برادر ۶ و ۸ ساله ای که به تنهایی مدت چهار هفته را در جنگل آمازون سپری کرده بودند سرانجام نجات یافتند. بنا به گزارش CNN، «گلاکو» و «گلیسون فِرِئیرا» اهل مانیکور در ایالت آمازوناس برزیل خانه شان را در تاریخ ۱۸ فوریه ترک کرده بودند. آن ها برای شکار پرندگان کوچک به جنگل نزدیک خانه شان رفته بودند، اما هرگز به خانه بازنگشتند.

پس از اعلام مفقودی این دو کودک، ۲۶۰ نفر شامل افراد محلی و تیم های حرفه ای امداد و نجات جست و جو های خود برای یافتن آن ها را آغاز کردند. این در حالی بود که هوای بارانی جنگل، عملیات نجات را که بیش از یک هفته ادامه داشت با شکست مواجه کرد. با این حال و با وجود متوقف شدن عملیات نجات در تاریخ ۲۶ فوریه، افراد محلی امید خود را از دست نداده و تلاش های خود برای یافتن این دو کودک را ادامه دادند.

سرانجام پس از گذشت ۲۷ روز سه شنبه هفته گذشته این دو کودک توسط مرد محلی که در حال بریدن درخت بود در نزدیکی روستای پالمیرا در منطقه حفاظت شده لاگو کاپانا در فاصله ۲۲ مایلی (۳۵ کیلومتری) محلی که آخرین بار دیده شده بودند پیدا شدند.

این کشاورز با شنیدن صدای فریاد یکی از دو کودک موفق شد محل حضور آن ها را تشخیص داده و آن ها را پیدا کند. این دو کودک که به مدت نزدیک به یک ماه در جنگل سرگردان بودند شدیدا دچار سوء تغذیه و کم آبی شده بودند. پوست بدن آن ها از نیش حشرات و جراحت شاخه های درختان پوشیده شده بود و پاهایشان زخمی و کبود شده بود. این دو کودک بلافاصله به بخش آی سی یو بیمارستانی در مانائوس منتقل شده و بستری شدند. والدین این دو کودک سرانجام موفق شدند فرزندان خود را ملاقات کنند.

بنا به گزارش CNN از آنجایی که برادر کوچکتر توان راه رفتن خود را از دست داده بود برادر بزرگتر وی از جنگل میوه تهیه کرده و به او می رساند. همچنین بنا به گزارش AFP برادر بزرگتر، برادر کوچکتر خود را روی پشت خود قرار داده و برای مسافتی وی را حمل کرده بود. با این حال زمانی که او نیز توان راه رفتن خود را از دست داده بود با خوش شانسی متوجه بریده شدن درخت در نزدیکی محلی که حضور داشتند شده و شروع به فریاد زدن کرده بود.

گفتنی است؛ هر دو کودک از زمان نجات به روند درمان پاسخ مثبت داده و خوردن غذا را آغاز کرده اند. انتظار می رود هر دو آن ها به زودی بهبود یافته و به خانه برگردند.

کلاهبرداری از مسافران با رزروهای کاذبِ اینترنتی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ