طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد، کیک اسفنجی شکلاتی پایه، کیک اسفنجی با پف زیاد

0

کیک اسفنجی یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار ساده است ولی در عین حال بسیار پر کاربرد است زیرا پایه کیک های خامه کشی یا فوندانت است. دستور تهیه این کیک اولین بار گفته می شود ردر آمریکا توسط فردی به نام هارب بیکر نوشته شده است. در گذشته که کیک اسفنجی کشف نشده بوده از کیک های کره ای استفاده می شد که از طریق کریمینگ (هم زدن کره و شکر) تهیه می شد و بعد ها با جدا سازی زرده و سفیده و فولد کردن مواد انجام می شد و در نهایت به شکل امروزی در آمده است. کیک های اسفنجی را می توانید به راحتی در منزل حتی با فر و بدون فر در قابلمه نیز تهیه کنید. کیک های اسفنجی دارای نکات خاصی هستند که با رعایت کردن آن شما می توانید یک کیک با پف بسیار خوب داشته باشید. اما امروز تصمیم گرفتیم سه نوع از بهترین و محبوب ترین کیک ها را به شما آموزش دهیم که عبارت است از کیک اسفنجی، کیک اسفنجی شکلاتی، کیک اسفنجی بدون شیر همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده

کیک اسفنجی ساده یکی از کیک های پایه تولد است. شما به راحتی می توانید این کیک را داخل قالب های ساده یا کمربندی تهیه کنید و در انتها بعد از پخت به صورت لایه ای برش بزنید و خامه کشی کنید و یا می توانید از فوندانت نیز برای تزئین استفاده کنید. این کیک دارای بافت بسیار نرم و پنیه ای است و باید زرده و سفیده از هم جدا شود. اما برای مشاهده دستور تهیه کیک اسفنجی به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

 

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

کیک اسفنجی شکلاتی یکی از کیک های بسیار خوشمزه است که برای کسانی که طعم و مزه شکلاتی را دوست دارند بسیار مناسب است. شما می توانید این کیک را با سس شکلاتی یا گاناش فرم گرفته تهیه کنید. همچنین می توانید این کیک را به صورت ساده نیز تهیه کنید و اصلا خامه کشی نکنید. همه مواد به پیمانه گفته شده که بتوانید به راحتی آن را اندازه کنید. هر چقدر پودر کاکائو شما با کیفیت و بازاری باشد رنگ کیک شما تیره تر می شود. اما برای مشاهده دستور تهیه کیک اسفنجی شکلاتی به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

طرز تهیه کیک اسفنجی بدون شیر

کیک اسفنجی بدون شیر یکی از کیک های فوق العاده راحت است. شما می توانید با جدا سازی زرده و سفیده و فرم دادن به سفیده یک کیک بسیار با کیفیت برای تولد و خامه کشی داشته باشید. این رسپی بدون شیر می باشد و می توانید به راحتی با فر و بدون فر این کیک را پخت کنید. اما برای مشاهده دستور تهیه کیک اسفنجی بدون شیر به سایت سلام دنیا مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ