حقوق سربازان متاهل دارای فرزند ۱۴۰۱

0

حقوق سربازان متاهل دارای فرزند ۱۴۰۱

برای سال ۱۴۰۱، بر اساس طرحی که در مجلس به تصویب رسید، تمامی سربازان شاهد افزایش حقوق ۶۰ تا ۹۰ درصدی نسبت به سال گذشته خواهند بود که این مورد شامل سربازان متاهل نیز می شود.

سربازان متاهل، طول خدمت مشابهی با سایر افراد جامعه انجام می دهند و تنها امتیازات اعطا شده به آنها مربوط به محل خدمت، مرخصی و کسری خدمت به ازای فرزندان می باشد.

بر اساس آخرین اخبار، این افراد در سال ۱۴۰۱ از میانگین حقوق ۵ میلیون تومانی برخوردار خواهند بود، که نسبت به حقوق ۱٫۵ میلیون تومانی سال گذشته، افزایشی سه برابری پیدا کرده است.

در این میان عملیاتی بودن منطقه خدمت سربازان نیز می تواند در افزایش این میزان نقش مهمی ایفا کند.

سربازان متاهل حقوق سربازان چقدر است

حداقل حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱

بر اساس آخرین تغییرات، حداقل حقوق سربازان در مناطق غیر عملیاتی حداقل شصت درصد (۶۰%)، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل هفتاد و پنج درصد (۷۵%) و حقوق سربازان متاهل، نود درصد (۹۰%) حداقل دریافتی کارکنان نیروهای مسلح تعیین شده است.

بدین ترتیب شاهد افزایش حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ خواهیم بود و در سال ۱۴۰۱، حقوق هیچ سربازی کمتر از ۳٫۳۵۰٫۰۰۰ میلیون تومان نخواهد بود.

لازم به ذکر است امسال نیز مانند سال های قبل، برای حقوق و مزایای سربازان که شامل هزینه سفر، فوق العاده، حق مأموریت، بدی آب و هوا و… است، ردیف اختصاصی در نظر گرفته نشده و فقط یک مبلغ به عنوان بودجه ستاد کل نیروهای مسلح و حقوق کارکنان مشخص شده است.

افزایش حقوق سربازان مرزی در سال ۱۴۰۱

نکته قابل توجه دیگر افزایش حقوق، حق ماموریت و پایه حقوق سربازان مرزی است که گاها بر حسب شرایط منطقه در عملیات هایی نیز شرکت می کنند.

این افزایش حقوق در مناطق مرزی حداقل ۸۰۰ هزار تومان متناسب با درجه سربازان است که علاوه بر حقوق پرداختی ماهانه به آنها تعلق می گیرد؛ همچنین بر اساس قانون، به سربازانی که مسافت محل سکونت تا محل خدمتشان بیش از ۵۰ کیلومتر باشد، هر سه ماه یکبار هزینه سفر تعلق می گرفت.

اما هم اکنون مقرر شده است که هزینه سفر به صورت ماهانه به همراه حقوق ماهانه پرداخت شود؛ یعنی همان مبلغی که هر سه ماه یکبار به سربازان تعلق می‌گرفت، همین اینک تقسیم بر ۳ شده و  هر ماه در فیش حقوقی درج می شود؛ اگرچه که مبلغ هزینه سفر نیز در قانون افزایش حقوق مدنظر قرار گرفته و از ابتدای امسال آن هم افزایش یافته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ