استعلام مالیات نقل و انتقال خودرو ۱۴۰۱

0

استعلام مالیات نقل و انتقال خودرو cartransfer.tax.gov.ir

یکی از انواع مالیات، مالیات خودرو می باشد. خودرو، یکی از اموالی است که همچون خانه، مشمول مالیات بر دارایی می باشد. مالیات خودرو، نوعی از مالیات های مستقیم بوده که مالکین خودرو موظف هستند تا درصد مشخصی از ارزش ماشین خود را به عنوان مالیات به دولت بپردازند. اگر این نوع از مالیات پرداخت نشود، افراد نمی توانند خودرو خود را به سایر اشخاص انتقال دهند.

 

یکی از مهم ترین اهداف سازمان امور مالیاتی کشور، این موضوع است که ارائه خدمات مربوط به پرداخت مالیات، هرروزه تسریع یابد. به همین منظور، درگاه ملی خدمات مالیات my.tax.gov.ir، توسط این سازمان طراحی شده است. یکی از خدماتی و امکاناتی که از طریق این درگاه فراهم شده، پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در سایت cartransfer.tax.gov.ir می باشد.

مقدار مالیات نقل و انتقال خودرو مالیات نقل و انتقال خودرو سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو

راه اندازی سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو به نشانی cartransfer.tax.gov.ir ، سبب شده است که اشخاص که متقاضی انتقال خودرو هستند، قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک، بتوانند مالیات انتقال خودرو را به راحتی و به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری پرداخت نمایند.

 

لازم به ذکر است که سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو cartransfer.tax.gov.ir، خدمات متنوعی، همچون ثبت نام اظهارنامه های مالیاتی، پرداخت مالیات واحد های مسکونی خالی از سکنه، پرداخت قبض های مالیات و مشاهده قبض های پرداختی را به مودیان مالیاتی ارائه می دهد.

 

باید به این نکته، اشاره شود که پرداخت مالیات انتقال خودرو، قبل از انتقال آن، الزامی می باشد و اگرانتقال دهندگان خودرو، از اقدام به این امر خودداری نمایند، هنگامی که به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir ، مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند، هیچ گونه خدماتی در این خصوص به آنها ارائه نمی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ