اجرای گچبری پیش ساخته و جدیدترین گچبری سقف فوم

0

همانطور که گفته شد صفحات گچبری سقف فوم فشروده در کمترین زمان نصب می شود و همین عمر موجب می شود در صرف زمان صرفه جویی شود. بهتر است همین ابتدا بدانید که بهترین و مناسب ترین جایگزین برای روش های سنتی و گچبری سقف و دیوار، گچبری فوم فشروده می باشد.

زیرا مشکلاتی در شیوه های مربوط به تزئینات گچبری سنتی وجود دارد که در گچبری با فوم فشروده وجود ندارد. هنگامی که نصب و رنگ آمیزی قرار است انجام شود، کل محیط نصب بایستی در اختیار هنرمند باشد و استفاده ی دیگری نمی توان کرد. علاوه بر این مورد ترک خوردگی گچ ها نیز یکی دیگر از مشکلات استفاده از گچبری های قدیمی می باشد.

گچبری پیش ساخته  ابزار پلی یورتان و تفاوت آن با چوب

پروژه های جدید برای بازسازی و نوسازی و همین طور احیاء ی بناهای تاریخی و قدیمی به یکسری موارد نیازمند هستند که گچبری پیش ساخته ابزار پلی یورتان آن را برآورده می کند. این پروژه ها به مصالح ساختمانی با کارایی و کیفیت بالا برای باسازی نیازمند هستند. علاوه بر این موارد این مصالح و ابزار ها باید دارای:

استحکام، با دوام و قابل اعتماد باشند.

به آسانی نصب شوند.

دارای تنوع بالا و همین طور منطبق باشند.

جزئیات و نکات معماری در آنها رعایت شده باشد.

قیمت مناسب و رقابتی داشته باشند.

 

زمانی که از برتر بودن مواد اولیه در زمینه ساخت و ساز و باز سازی، صحبت می شود. هزاران هزار متریال مدرن، سنتی و خلاقانه به میان می آیند. که همه ی آنها در حال رقابت برای بدست آوردن رتبه ی بالاتر از مابقی مواد ها هستند. یکی از مواد ها که تقریبا پیروز این رقابت بود، خرید گچبری پیش ساخته ابزار پلی یورتان می باشد. این محصول جزو یکی از محصولات جذاب در زمینه بازسازی محسوب می شود. این محصول در کنار کارایی زیادی که دارد به جزئیات ظریف و هنرمندانه نیز توجه می کند و همین مسئله این محصول را محبوب تر کرده است.

این ابزار ها به دلیل زیاد کردن عمر ساختمان ها نه تنها موجب افزایش قیمت خانه می شوند بلکه زیبایی و ظاهر خانه ی شما را چندین برابر بیشتر می کنند . اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که از ابزار پلی یورتان چقدر به زیبایی در طیف گسترده ای از الملن های معماری مثل نورگیرها، ورودی ها، کنگره ها، پنجره ها،طاقچه ها، قرنیز ها و روکش های ستون ها استفاده می شود.

گچبری سقف فوم های فشروده به چند نوع تقسیم می شوند. انواع آن ها عبارتند از:

همچنین ار این فوم های فشروده می توان در طرح های متنوع و گوناگون درست کرد. این فوم ها همچنین در مقابل زلزله نیز مقاومت زیادی دارند. این نوع گچبری بدون هیچگونه ترک و درز و اکسیدگی می باشد. گچبری فوم توانایی نور پردازی بالایی دارد و به منظور نور مخفی در ابزار گچبری سقف آشپزخانه ها و یا پذیرایی، می توان استفاده کرد.

فوم هایی که در طرح های سطوح و زمینه ای به کار می روند. این نوع گچبری به این صورت می باشد که سطح را به طور کامل و به صورت تکه تکه با یک نظم ویژه زیر پوشش یک طرح قرار می دهند. دقیقا مثل یک دیوار، سقف و یا قاب گچی که بر روی دیوار ها قرار دارد.

یکی دیگر از انواع گچبری فوم، طرح حاشیه می باشد. این نوع طرح ها در کناره های سقف، راهرو و یا راه پله مشاهده می شوند و مسیر را به شکل ممتد و یا تکه تکه با نظم زیر پوشش طرح های بهم متصل و به شکل سری قرار می دهند.

از دیگر انواع گچبری فوم، طرح های خاص می باشد. این نوع گچبری همانطور که از نامش پیداست، به شکل خاص و تک در یک مجموعه قرار میگیرد. به عنوان مثال می توان  بر روی سر ستون ها، شومینه ها، سرقاب ها، گچبری سقف و یا سر در بنا ها استفاده شود.

 

تفاوت بین فوم پلی استایرن و فوم پلی استایرن فشرده

جالب است بدانید که مواد تشکیل دهنده ی هر دو ی آنها یکسان می باشد. ولی تعداد زیادی از مهندسان از فوم پلی استایرن فشرده بیشتر استفاده می کنند. زیرا این پلی استایرن مزیای بسیار بیشتری دارد. مزایای فوم پلی استایرن فشرده عبارتند از:

قابلت بازیافت دارد

عایق برودتی و حرارتی می باشد

مقاومت در برابر آتش دارد و آن را به هیچ عنوان بیشتر و یا منتقل نمی کند.

مقاومت بالایی در برای آلودگی های میکروبی و قارچی دارد.

این نوع فوم پلی استایرن در قسمت زیرین پوشش سقف های شیروانی و لوله ها به جای پشم شیشه کاربرد دارند.

 

این نوع فوم را به شکل دانه های پلی استایرن ذوب شده و همین طور به طور پیوسته تحت فشار قرار در یک قالب اکسترود تزریق می کنند. علاوه بر این مورد در زمان انجام کار، گاز منبسط کننده به مواد مذاب تزریق می شود. مواد مذاب پس از اینکه از دهانه ی قالب مورد استفاده، به خاطر اختلاف فشاری که ایجاد می شود، انسباط پیدا می کند و فوم پلی استایرن به شکل یک فوم همگن و سلولی تشکیل می شود.

پس از اینکه از دهانه قالب اکسترود، گذر کند. فوم منبسیط می شود و به قسمت خنک کننده میرود. پس از اینکه خنک شد، لبه های فوم را با یک سیم داغ برش بزنید تا به شکل بلوک درآید.

 

بنابراین با نحوه تولید این نوع فوم نیز آشنا شدید. حال در هر نوع گچبری سقف که یکی از این نوع ها کاربرد بیشتری داشت، مورد استفاده قرار میگرد.

مقایسه انواع ابزار پلی یورتان و چوب

در خانه های بسیاری قدیمی آمریکا، به کارگیری چوب های نرم درختان کنهسال مثل کاج، سرو، صنوبر، سکویا و چوب های بسیار محکم مثل بلوط به عنوان متریال وجود داشتند. این نوع چوب ها چه از نوع نرم و چه از نوع سخت دارای مقاومت بالا در برابر آسیب و خراش و ضربه بودند. همین طور کیفیت چوب های درختان کهنسال بسیار بهتر از چوب درختان جوان تر بودند. و همین امر موجب شد بازار داغی برای پیدا کردن این چوب ها به راه بیوفتد. بهتر است بدانید که منابع ذخایر این چوب های بازیافتی بسیار محدود هستند.

با این وجود، زمانی که قرار بود در پروژه های تاریخی از این چوب های کمیاب استفاده شود، بایستی شرایط آب و هوایی منطقه نیز در نظر گرفته می شد. به عنوان نمونه در جنوب، چوب های کاج زرد و سرو با وضعیت گرم و مرطوب بیشتر سازگار بودند. همین طور دیگر چوب ها برای دیگر مناطق مناسب تر بودند.

 

اما زمانی که نصب ابزار پلی یورتان ساخته شد و وارد بازار ها شد؛ دیگر برای استفاده از آن ها نیازی به در نظر گرفتن وضعیت اقلیمی مناطق نبود. این موضوع موجب شد به سرعت توجه ها را به خود جلب کند. از دیگر ویژگی های ابزار پلی یورتان و گچبری آماده می توان به وزن کم و همین طور هزینه ی کمتر اشاره کرد.

اگر چه به کارگیری چوب در صنعت خانه سازی بسیار متدوال است، ولی گچبری پیش ساخته ابزار پلی یورتان با کمترین هزینه های مربوط به نگهداری، توانست گزینه ی مناسب تری برای این کار باشد. طراحان و پیمانکاران و همین طور مالکان خانه برای کم کردن هزینه های نگهداری در زمان طولانی به سمت به کارگیری محصولات ابزار پلی یورتان روی آوردن. به همین خاطر استفاده از این محصول بسیار بیشتر شد و محبوبیت زیادی را در بازار ها به خود اختصاص داد.

در طراحی های خارجی و داخلی، المان های موجود در معماری ساخته شده از مواد ترکیبی بهینه انتخاب می شوند.

راه های ارتباطی تماس با ما برای سفارش از دکارت استور
اتوبان صدر شرقی خیابان قلندری جنوبی کوچه دهم پلاک ۱ واحد ۸
شماره تماس     ۰۲۱-۲۲۶۴۵۰۸۴  ۰۲۱-۲۲۶۴۵۰۸۶  ۰۹۱۲-۵۱۹۰۹۸۲

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ