عرضه اولیه آسیاتک بخریم یا نه

0

عرضه اولیه آسیاتک بخریم یا نه

بر اساس اطلاعیه شرکت بورس تهران، قرار است چهارشنبه هفت اردبیشهت ماه، ۳۰۰ میلیون معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت انتقال داده‌های آسیا با نماد آسیاتک عرضه اولیه شود.

حداکثر سهام اختصاص یافته به هر کد بورسی، ۴۰۰ سهم است که در سقف قیمتی ۶۶۶ تومان خواهد بود. با توجه به این عدد حداکثر نقدینگی مورد نیاز ۲۰۰ هزار و ۶۴ تومان است.

البته ممکن است که این مقدار تغییر کند چراکه تعداد افراد شرکت کننده در عرضه اولیه تغییر است.

آسیاتک برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور بر اساس ارزیابی‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی چندین دوره متوالی می‌باشد که از سال ۱۳۸۲ به منظور ارائه خدمات نوین در صنعتIT تاسیس گردیده است. فناوری +ADSL۲ شرکت آسیاتک، سرعت انتقال داده بالاتر از ADSL عادی است و می‌توان انتظار سرعت سه برابری را داشت.

مدیرعامل آسیاتک عرضه اولیه جدید سهام آسیاتک اخبار عرضه اولیه سهام آسیاتک

زمان عرضه اولیه آسیاتک

حال بعد از حدود ۵ سال شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد ” آسیاتک” با همان سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۵ درصد سهام (شامل ۱۲ درصد به عموم و ۳ درصد صندوق‌های سرمایه گذاری) شد.

چهارشنبه ۷  اردیبهشت ماه ۱۴۰۱،   ۳۰۰ میلیون سهم شرکت انتقال داده‌های آسیا معادل ۱۵ درصد سهام این شرکت، با نماد معاملاتی آسیاتک در بورس تهران عرضه می‌شود. دامنه قمیتی این سهم بین ۵ هزار و ۴۶۰ تا ۶ هزار و ۶۶۰ ریال برای هر سهم بوده و با سهمیه ۴۰۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه می‌شود که با توجه به این عدد، حداکثر نقدینگی مورد نیاز حدودا  ۲ میلیون و ۶۶۴ هزار ریال است. البته بستگی به این دارد که در این عرضه اولیه چند نفر مشارکت کنند.

مدیرعامل آسیاتک عرضه اولیه جدید سهام آسیاتک اخبار عرضه اولیه سهام آسیاتک

 

سرمایه آسیاتک چقدر است؟

آسیاتک با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۸۲ تاسیس شد و طی پنج مرحله افزایش سرمایه به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید. این شرکت با توجه به برنامه‌های توسعه در حوزه خدمات دیتاسنتر، افزایش سرمایه حداقل ۵۰ میلیارد تومانی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی بعد از عرضه اولیه طی مراحل قانونی را خواهد داشت.

در ترکیب سهامداری با ۷۰۶ نیروی انسانی، شرکت‌های سرمایه گذاری مهرگان سرمایه پارس با ۳۳ درصد، رسا سازه پی کاوان مهام با ۱۴.۵ درصد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات راهبرد با ۱۲.۸ درصد، آرتا ایده نفیس با ۱۰.۹ درصد، سرمایه گذاری صنعتی معدنی آریا فاتح خاورمیانه با ۷.۱ درصد. خدمات مدیریت اندیشه آتیه مداران و سرمایه گذاری آتیه مداران هرکدام با ۶.۴ درصد. فناوری ارتباطات و اطلاعات ایده دیجیتال هوشمند با ۵ درصد و مبین وان کیش با ۳ درصد حضور دارند.

جدول سرمایه آسیاتک

مدیرعامل آسیاتک عرضه اولیه جدید سهام آسیاتک اخبار عرضه اولیه سهام آسیاتک

 

در قالب حوزه فینتک می‌باشد. پیش بینی شرکت برای سال ۱۴۰۱ درآمد ۳۱ میلیارد تومانی از محل درآمد دستگاه پوز و سود خالص ۲ میلیارد تومانی می‌باشد.

آسیاتک در دوره ۹ ماهه چقدر سود ساخت؟

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در دوره ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال مالی جاری با رشد ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مبلغ ۶۱۸ میلیارد تومان درآمد عملیاتی با بهای تمام شده ۴۰۱ میلیارد تومانی کسب کرده است.

سود ناخالص شرکت با ۵۱ درصد رشد به ۲۱۷ میلیارد تومان و سود عملیاتی با ۷۳ درصد رشد به ۱۱۹ میلیارد تومان در این دوره رسیده است.

حاشیه سود ناخالص شرکت بدون تغییر نسبت به ۹ ماهه نخست سال قبل و برابر با ۳۵ درصد گزارش شده است.

آسیاتک در دوره مذکور قادر به تحقق ۹۱ میلیارد تومان سود خالص معادل ۴۵.۵ تومان به ازای هر سهم شده است، که این مبلغ ۸۳ درصد از سود شرکت در دوره مشابه سال قبل بیشتر بوده است.

جدول خالص جریانات نقدی دوره بازگشت سرمایه آسیاتک

مدیرعامل آسیاتک عرضه اولیه جدید سهام آسیاتک اخبار عرضه اولیه سهام آسیاتک

 

جدول نسبت‌های مالی شرکت آسیاتک

شرکت طی سال‌های اخیر حاشیه سود ۱۰ درصدی داشته و هم چنین درآمد‌های عملیاتی شرکت نیز از رشد خوبی برخوردار بوده است.

مدیرعامل آسیاتک عرضه اولیه جدید سهام آسیاتک اخبار عرضه اولیه سهام آسیاتک

 

طرح صیانت به درآمدهای ما مرتبط نیست

محمد علی یوسفی زاده ، مدیر عامل شرکت آسیا تک در خصوص طرح صیانت و تاثیر آن بر شرکت گفت: در خصوص تاثیر طرح صیانت بر روند درآمدی شرکت، اگر سرویس های زیرساختی ما نباشد بانک و پرداخت یا ثبت نام در دانشگاه یا سایر خدمات دچار اخلال خواهند شد. لذا نگاه تهدیدی به طرح صیانت نداریم و موضوعی نیست که به درآمدهای ما مرتبط شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ