بازی استقلال و سپاهان ۱۴۰۱

0

بازی استقلال و سپاهان ۱۴۰۱

استقلال در حساس ترین دیدار هفته و در شهر اصفهان، به مصاف سپاهان رفته است. شاگردان فرهاد مجیدی برای حفظ و شاید هم افزایش فاصله با پرسپولیس، به دنبال پیروزی در این بازی خارج از خانه هستند.

استقلالی ها به خوبی می دانند که با کسب چهار پیروزی در شش مسابقه باقیمانده، تحت هر شرایطی جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد و غلبه بر سپاهان می تواند آنها را بسیار بیشتر از قبل به جام قهرمانی نزدیک تر کند. حتی نتیجه تساوی نیز برای آبی پوشان نتیجه خوبی به حساب می آید اما غلبه بر زردپوشان اصفهانی، ممکن است تضمین کننده قهرمانی تیم مجیدی باشد.

در سمت مقابل نیز سپاهان در پی حفظ اعتبار خود و رسیدن به رتبه دوم جدول رده بندی است. این تیم پس از شکست سنگین برابر الدحیل از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت و محرم نویدکیا شانسی برای قهرمانی در هیچ جامی ندارد و اکنون به دنبال رقم زدن نخستین شکست فصل استقلال و جبران حذف از آسیاست.

 

بازی از هفته بیست و پنجم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر

چهارشنبه: ۱۴/۰۲/۱۴۰۱ ؛ ساعت: ۱۸:۳۰
ورزشگاه: نقش جهان اصفهان /  ۲۰ هزار تماشاگر
گروه داوری: موعود بنیادی فرد / کمک ها: علی میرزابیگی – فرهاد مروجی ؛ داور چهارم: عباس راکی / ناظر: علیرضا یزدانی

ترکیب سپاهان مقابل استقلال

محمدرشید مظاهری
محمد نژادمهدی
گئورگی گولسیانی
دانیال اسماعیلی فر
امید نورافکن
محمد کریمی
جلال علی محمدی (۸۸- مسعود ریگی)
سیدمحمدرضا حسینی
سروش رفیعی (۷۸- میلاد جهانی)
فرشاد احمدزاده
شهریار مغانلو (۷۸- سجاد شهباززاده)
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب استقلال مقابل سپاهان

سید حسین حسینی
روزبه چشمی
عارف غلامی
محمد دانشگر
جعفر سلمانی
مهدی مهدی‌پور
زبیر نیک نفس (۴۶- سعید مهری)
صالح حردانی (۵۸- وریا غفوری)
امیرحسین حسین زاده (۷۶- ارسلان مطهری)
کوین یامگا (۸۸- آرمان رمضانی)
رودی ژستد (۵۸- سبحان خاقانی)
سرمربی: فرهاد مجیدی

نتیجه بازی سپاهان نتیجه بازی استقلال چند چند شد ساعت بازی سپاهان امروز ساعت بازی امروز استقلال استقلال سپاهان

 

کارت زرد

سیدحسین حسینی (۱۳)

جلال علی محمدی (۳۹)

شهریار مغانلو (۶۰)

محمد کریمی (۶۳)

گئورگی گولیسانی (۸۰)

فرشاد احمدزاده (۸۲)

شرح گل ها

سپاهان صفر – استقلال یک (دقیقه ۶: محمد دانشگر): کرنر کوتاه آبی ها با پاس مهدی پور به حسین زاده همراه شد. این بازیکن نیز پاسش را به جعفر سلمانی داد که ارسال دقیق این بازیکن با پای چپ به محمد دانشگر رسید و ضربه سر مدافع پیش تاخته آبی ها دور از دستان مظاهری وارد دروازه شد و گل نخست بازی اینگونه به ثمر رسید.

نتیجه بازی سپاهان نتیجه بازی استقلال چند چند شد ساعت بازی سپاهان امروز ساعت بازی امروز استقلال استقلال سپاهان

 

سپاهان یک – استقلال یک (دقیقه ۱۴: گئورگی گولیسانی): حرکت تند و تیز محمدرضا حسینی و فرار از عمق خط دفاعی، او را با دروازه استقلال در موقعیت تک به تک قرار داد که این بازیکن پس از عبور از سیدحسین حسینی، با خطای سنگربان آبی ها متوقف شد که موعود بنیادی فر بلافاصله به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید. گولسیانی نیز برخلاف حرکت حسینی این توپ را به گل تبدیل کرد.

نتیجه بازی سپاهان نتیجه بازی استقلال چند چند شد ساعت بازی سپاهان امروز ساعت بازی امروز استقلال استقلال سپاهان

 

لحظات حساس:
دقیقه ۴: ارسال سروش رفیعی به تیر دوم رسید که محمدرضا حسینی بالاتر از جعفر سلمانی ضربه سرش را زد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۶: شوت راه دور شهریار مغانلو با فاصله زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷: سپاهان صاحب موقعیت خوبی شد که شوت کریمی با برخورد به روزبه چشمی برگشت داده شد.

دقیقه ۲۸: روی اشتباه بازیکنان استقلال، محمدرضا حسینی از سمت راست صاحب توپ شد که ارسال زمینی او از همه بازیکنان عبور کرد. حسینی نیز قصد داشت با تکل روی توپ اثر بگذارد که توپ از او نیز رد شد.

دقیقه ۳۴: حملات همه جانبه سپاهان منجر به خلق موقعیت خوبی شد. ارسال تند و تیز محمدرضا حسینی از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر شهریار مغانلو همراه شد که توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۶: ارسال دیدنی فرشاد احمدزاده از سمت چپ روی نقطه پنالتی به شهریار مغانلو رسید که ضربه سر این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۷: فرشاد احمدزاده قصد داشت از فاصله ای دور و از میانه های میدان با شوتی از راه دور دروازه حسینی جلو کشیده را باز کند که توپ او به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱: روی اشتباه بازیکنان سپاهان جعفر سلمانی صاحب موقعیت شد. در حالیکه او روی دستش یامگا را داشت، با پای چپ ضربه اش را به سمت دروازه زد که شوت او از قدرت کافی برخورد نبود و مظاهری به راحتی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۴۲: ارسال مهدی پور به روی دروازه به یامگا برخورد کرد و مظاهری به راحتی توپ را مهار کرد.
دقیقه ۴۴: شوت راه دور نورافکن با فاصله زیادی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹: یک فرصت برای استقلال از سمت راست به دست آمد که ارسال حردانی از مقابل یامگا عبور کرد و با عبور از خط عرضی به بیرون رفت.

دقیقه ۵۵: یک فرصت استثنایی برای مهاجم خارجی استقلال در دهانه دروازه به دست آمد. ارسال صالح حردانی از سمت راست به دانیال اسماعیلی فر رسید. در حالیکه این بازیکن قصد داشت با سینه توپ را به مظاهری بسپارد، اما ژستد بلافاصله صاحب توپ شد و ضربه محکمش را به سمت دروازه زد که نژاد مهدی با تکلی فوق العاده در دهانه دروازه، تیمش را از یک گل حتمی نجات داد.

دقیقه ۵۹: ارسال کرنر سروش رفیعی در دهانه دروازه به شهریار مغانلو رسید و ضربه سر این بازیکن به شکل فوق العاده خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶: حرکت انفرادی و زیبای نورافکن و یک و دوی او با یار همدسته، منجر به ایجاد فرصت خوبی برای این بازیکن شد که شوت محکم او پس از برخورد به عارف غلامی برگشت داده شد. در این صحنه سپاهانی ها اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند.

دقیقه ۷۷: شوت محکم و روی زمین امید نورافکن با فاصله بسیار کمی از کنار تیرک دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴: ارسال کاشته مهدی پور از مرکز میدان به روی دروازه، با برخورد به مدافع سپاهان در محوطه ۶ قدم مقابل سبحان خاقانی قرار گرفت اما بازیکن استقلال تنها یک قدم برای رسیدن به توپ کم آورد و مظاهری این موقعیت را مهار کرد.

در حاشیه:

* پیش از شروع بازی رشید مظاهری برای گرم کردن وارد زمین شد که هواداران استقلال به نشانه اعتراض او را هو کردند.

* در مقابل، هواداران سپاهان با شعار رشید دست طلایی به تشویق دروازه‌بان تیمشان پرداختند.

* هواداران استقلال پس از این، به تشویق سید حسین حسینی مشغول شدند.

* دروازه‌بان‌ها و مربی دروازه‌بان‌های دو تیم، هنگام گرم کردن با هم خوش و بش کردند.

* هواداران استقلال همچنین شعارهایی علیه امید نورافکن سردادند.

* هنگام گرم کردن دو تیم، شهباززاده و وریا غفوری با هم خوش و بش گرمی داشتند.

* رشید مظاهری، دروازه‌بان سپاهان که نیم فصل از استقلال به این تیم رفت با بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بان‌های آبی‌پوشان و سیدحسین حسینی مورد تشویق قرار گرفت. مظاهری همچنین از سوی تماشاگران استقلال تشویق شد. با توجه به برخی اظهارنظرهای مظاهری درباره فرهاد مجیدی، تقابل این بازیکن با تیم سابقش می‌تواند به جذابیت‌های بازی اضافه کند.

* قبل از آغاز بازی اعضای دو تیم با هم به خوش و بش پرداختند. نورافکن، مظاهری، ریگی و شهباززاده بازیکنان اسبق استقلال به سمت فرهاد مجیدی رفتند. سید حسین حسینی و عارف غلامی نیز به سمت نیمکت سپاهان رفتند. در این بین فرشاد احمدزاده، سرمربی استقلال را در آغوش گرفت. محرم نویدکیا و فرهاد مجیدی با هم عکس یادگاری انداختند.

* محمد دانشگر پس از باز کردن دروازه سپاهان با دستان خودش عدد شش را نشان داد.

* در دقیقه ۱۳ اعلام پنالتی برای سپاهان اعتراض بازیکنان استقلال را در پی داشت. دراین لحظه علی‌محمدی کاپیتان سپاهان سعی داشت داور را به اخراج دروازه‌بان استقلال مجاب کند.

* پس از باز شدن دروازه استقلال توسط ولسیانی ازروی نقطه پنالتی، سکوهای سپاهانی منفجر شدند. در این لحظه سروش رفیعی با برداشتن توپ قصد داشت به مرکز زمین برود که باعث اعتراض چشمی شد و داور نیز به هافبک سپاهان کارت زرد داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ