قیمت روغن بعد از حذف ارز ۴۲۰۰

0

قیمت روغن بعد از حذف ارز ۴۲۰۰

قیمت روغن ، قیمت روغن جامد ، قیمت روغن مایع ، قیمت روغن جامد ۴ کیلویی ، قیمت روغن آفتابگردان ، قیمت روغن ۱۶ کیلویی

در آخرین جلسه قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی که با حضور نمایندگان اصناف تشکیل شده است، قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده به ۶۴ هزار تومان، قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی برای مصرف کننده به ۹۸ هزار تومان، قیمت روغن ۸۱۰ گرمی برای مصرف کننده ۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان، روغن جامد جلب ۴.۵ کیلوگرمی به ۴۰۰ هزار تومان و روغن جامد حال ۱۶ کیلوگرمی به یک‌ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم شیر خام از دامداران به ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان می رسد.

در محصولات لبنی نیز قیمت شیر پاستوریزه ۱.۵ درصد چربی یک لیتری ۱۹ هزار تومان، شیر پاستوریزه ۲ درصد نیم چرب بطری یک لیتری به ۲۰ هزار تومان، شیر پاستوریزه ۳.۲ درصد چربی یا پرچرب به ۲۳ هزار تومان افزایش یافته است.

قیمت روغن نباتی قیمت روغن طبیعت ۵ کیلویی قیمت روغن خوراکی قیمت روغن جامد غنچه

قیمت ها تکذیب شد، مردم به شایعات توجهی نکنند

در حالی که از شب گذشته نامه و لیست قیمتی در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با افزایش قیمت انواع قیمت مواد غذایی از جمله مرغ و تخم مرغ و شیر دست به دست می‌شود که این لیست صرفا قیمت‌های کارشناسی است که هنوز نهایی و مصوب نشده و پس از آغاز طرح جدید هدفمندی یارانه ترجیحی طی دو ماه آینده و در صورت عدم امکان خرید محصولات پروتئینی با کالا برگ الکترونیک در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.
خبر اعلامی درخصوص قیمتهای تعیین شده مرغ و تخم مرغ و لبنیات تکذیب شد و امروز معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص گفت: قیمت شیرخام توسط شورای قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود که تا به امروز جلسه‌ای برگزار نشده و قیمت مصوب سایر محصولات پروتئینی نیز تغییری نداشته است.
انتشار این نامه در شبکه‌های اجتماعی، اما نگرانی‌هایی برای مردم و واکنش‌هایی میان تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات پروتئینی در بازار ایجاد کرده است.

وزیر اقتصاد: قیمت اقلام امروز نهایی می‌شود

همچنین وزیر اقتصاد درخصوص تصمیم‌گیری برای قیمت اقلام توضیحاتی ارائه کرد. احسان خاندوزی در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها گفت: با توجه به ابعاد مختلف این سیاست، دولت اساساً قبل از اینکه وارد مسأله ارز ترجیحی و تغییر یارانه کالا‌های اساسی شود، برای سایر بخش‌ها و اقلامی که می‌توانند تحت‌تأثیر قرار بگیرند، مانند بازار خودرو، مسکن و بهداشت تصمیم‌گیری کرده است.

وی افزود: با نگاه به مصوبات دولت در دو هفته گذشته در مورد مسکن، بهداشت و درمان، خودرو می‌بینیم که وزرا مصوباتی آورده بودند تا مطمئن شویم ابعاد این افزایش قیمت‌ها روی سایر کالا‌ها از طریق سیاست‌های خنثی‌کننده جبران خواهد شد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره افزایش قیمت سایر کالا‌ها نیز توضیح داد «این اقلام، کالا‌هایی هستند که اقلام مشتقه دارند و با افزایش قیمت آن‌ها، مشتقات آن‌ها نیز باید به لحاظ اقتصادی تغییر قیمت متناسب داشته باشد».

خاندوزی افزود: برای اینکه این اتفاق کنترل و مهار شود و یک‌باره در فضای روانی جامعه اضطراب ایجاد نکند، از پیش وزارت صمت، یعنی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده مکلف شده تا هم برای اقلام و هم برای مشتقات‌شان قیمت‌گذاری کند که تصور می‌کنم در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار قیمت این اقلام نهایی و رسماً به اتحادیه‌ها و اصناف اعلام شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش‌های وزرای بهداشت و راه و شهرسازی و … سیاست‌هایی که در حوزه بهداشت، مسکن و… اتخاذ می‌شود خنثی‌کننده اثر قیمتی باشد.

منبع : اقتصاد آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ