کاظمی آشتیانی کیست +عکس

1

سعید کاظمی آشتیانی که رهبر معظم انقلاب از او نام برد کیست؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (چهارشنبه) در دیدار صدها تن از معلمان و فرهنگیان، آموزش‌وپرورش را تربیت‌کننده نسلی تمدن‌ساز خواندند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار معلمان و فرهنگیان فرمودند: از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند شما بین بچه‌های مدرسه‌تان، مدارس‌تان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت می‌شناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد می‌شناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟

ایشان تصریح کردند: این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشته‌ی علمی را، گذشته‌ی سیاسی را، گذشته‌ی بین‌المللی را بشناسند.

بیوگرافی سعید کاظمی آشتیانی

کاظمی آشتیانی، دانشمند و بنیان گذار پژوهشگاه رویان بود که چند سال پیش، رهبر انقلاب از او به عنوان «شهید» یاد کردند.

مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود در دیدار با معلمان و فرهنگیان، فرمودند: شما بین بچه‌های مدرسه‌تان نظرخواهی کنید و ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان داشت، می‌شناسند.

بیوگرافی و زندگینامه سعید کاظمی آشتیانی

سعید کاظمی آشتیانی دانشمند نابغه ای بود که یکم فروردین ۱۳۴۰ خورشیدی در تهران دیده به جهان گشود اما پدر و مادر وی اهل آشتیان بودند به همین دلیل فامیلی وی آشتیانی بود. وی بعد از پایان تحصیلات متوسطه در ۱۳۵۸ خورشیدی در رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران قبول شد و در همان ۱۸ سالگی هم زمان با ورود به دانشگاه به دلیل هوش و استعداد خود توانست در هنرستان پیام امید به تدریس ادبیات و بینش اسلامی بپردازد.

مقطع دانشگاهی کاظمی آشتیانی همزمان با تعطیلی دانشگاه ها به علت انقلاب فرهنگی و شروع جنگ تحمیلی طول کشید و در ۱۳۶۹ خورشیدی توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را رشته فیزیوتراپی از دانشکده علوم توانبخشی فارغ التحصیل اخذ کند. سپس وی با استعداد و نبوغ علمی که داشت، توانست در ۱۳۷۶ خورشیدی از دانشگاه تربیت مدرس، دکتری رشته علوم تشریح با گرایش جنین شناسی را دریافت کند.

بیوگرافی سعید کاظمی آشتیانی

علت مرگ و بیماری سعید کاظمی آشتیانی

وی سرانجام در ۱۴ دی ۱۳۸۴ در سن ۴۴ سالگی هنگامی‌که برای انجام تست ورزش مراجعه کرده بود بر اثر سکته قلبی در بیمارستان بقیهالله جماران درگذشت. شایعاتی دربارهٔ علت درگذشت وی شکل گرفته‌است که هیچ سندی دربارهٔ این شایعات وجود ندارد.

سرانجام این دانشمند نابغه در نیمه نخستین ماه فصل زمستان ۱۳۸۴خورشیدی بعد از سال ها خدمت به جامعه علمی ایران با اینکه تنها ۴۴ سال داشت، دیده از جهان فروبست. آیت الله خامنه ای به مناسبت درگذشت این دانشمند نامدار طی پیامی نوشتند: با تاسف و تلخکامی خبر درگذشت دانشمند مومن و جهادگر، مرحوم دکتر «سعید کاظمی اشتیانی» را دریافت کردم و بر فقدان آن شخصیت ارزشمند که کانون امید و ابتکار و نوآوری بود، افسوس خوردم. وی یکی از فرزندان صالح انقلاب و از رویش‌های مبارکی بود که آینده‌ درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند. موسسه‌ رویان که مجمع ارزشمندی از نوآوران و جهادگران عرصه‌ علوم زیستی است در پیدایش و رشد و اعتلای خود، مدیون همت و ایمان و پشتکار این دانشمند جوان و بلند همت است.

مسئولیت‌ها

کاظمی آشتیانی علاوه بر ریاست پژوهشکده رویان و جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران، هم‌زمان حضوری پررنگ در فعالیت‌های علمی داشت. چاپ ده‌ها مقاله در مجلات علمی داخلی و بین‌المللی، انجام چندین طرح تحقیقاتی ملی، تدریس در دانشکده‌ها، نگارش کتاب، راه اندازی گروه‌های پژوهشی در شاخه‌های مختلف علوم پزشکی، برگزاری چند دوره جشنواره بین‌المللی رویان، داوری جشنواره‌های علمی و سردبیری مجله علمی پژوهشی یاخته از این جمله‌است. از ویژگی‌های منحصر به فرد او توجه به امر کاربردی کردن دانش و فناوری در درمان بود

در ادامه، فیلمی درباره زندگینامه این شهید را مشاهده می‌کنید.

 

دانلود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. لبیک یا زینب(س) می گوید

    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!
    الهم ارزقنا شهادت