ترفندهایی که هر خانمی باید بلد باشه

0

خانم ها ممکن است در زندگی روزمره دچار مشکلاتی شوید اما نگران نباشید ترفندهای جالبی وجود دارد که به راحتی این مشکلات را حل می کنید.

زندگی مخصوصاً برای ما خانم‌ ها استرس بسیار زیادی را به همراه دارد و خیلی از ما نمی دانیم که در شرایط مختلف چگونه راهکارهایی سریع و ساده را به کار ببریم تا به بهترین نتیجه برسیم؛ به خاطر همین تصمیم گرفتیم ترفند هایی را بگوییم که به شدت به خانم ها کمک می کند و کارشان را راحت تر پیش خواهد برد.

مجله سلامت سلامت زنان زندگی روزمره زنان ترفند خانه داری ترفند بهترین ترفندها

چگونه درد قاعدگی را کاهش دهیم؟

برای کاهش درد قاعدگی؛ یک عدد مداد بردارید که انتهای آن پاک کن داشته باشید؛ سپس آن را در قسمت بالای لاله گوش به مدت یک دقیقه ماساژ دهید و بعد به سراغ گوش بعدی بروید. این کار به شدت در کاهش درد تاثیر گذار خواهد بود؛ اما کاملا باعث رفع درد نخواهد شد.

اما چگونه درد قاعدگی را به طور کامل آرام کنیم؟

درد قاعدگی سریعا بعد از پریود اتفاق می افتد. این درد ممکن است در قسمت ران، کمر یا قسمت پایین شکم باشد. برای کاهش این درد باید از مسکن یک روز قبل از پریود استفاده کنید.

مجله سلامت سلامت زنان زندگی روزمره زنان ترفند خانه داری ترفند بهترین ترفندها

چگونه از سوزش پوست بعد از شیو جلوگیری کنیم؟

باید از لوسیون پس از اصلاح یا صابون یا لایه بردار بدون بو تا دو روز بعد از شیو استفاده کنید؛ زیرا محصولاتی که حاوی رایحه هستند، مواد فعالی در درون خود دارند که باعث حساسیت پوستی می شوند. لایه برداری بعد از شیو کردن نیز باعث می شود تا لایه هایی از مو که زیر پوست به دام افتاده‌ اند؛ بیرون بیایند و احتمال سوزش بعد از استفاده از تیغ و ژیلت کم خواهد شد.

چگونه لکه های چربی را از روی لباس ببریم؟

لکه های چربی از روی لباس با استفاده از پودر بچه از بین می‌ رود؛ باید صبر کنید که پودر روی لباس باقی بماند تا چربی را به خود جذب کند. این پودر لابلای فیبر لباس نفوذ کرده و باعث می شود که جذب چربی راحت‌ تر انجام بگیرد. بهتر است که شب تا صبح، پودر روی لباس ها بماند و در نهایت با یک فرچه نرم آن را اسکراب کنید.

چگونه موهای چرب را بشوییم؟

اگر موهای چربی دارید، قبل از شامپو حتما نرم‌کننده بزنید و تکنیک شستشوی مو را برعکس کنید تا چربی ها از بین بروند و بدون این که مو مجددا چرب بشود، آبرسانی هم داشته باشد.

مجله سلامت سلامت زنان زندگی روزمره زنان ترفند خانه داری ترفند بهترین ترفندها

چگونه لکه های دئودورانت را از بین ببریم؟

لکه های روی لباس ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی ایجاد شوند. در اکثر موارد به خاطر تعامل بین سبوم، ماده شوینده و نمک آلومینیوم اتفاق می‌ افتد. لکه های زرد هم به دلایل مختلف روی لباس ها ظاهر می شوند و لیپید های پوست همراه با آلودگی ها و کثیفی ها، لکه های سرسختی را روی لباس ایجاد می‌ کنند که برای از بین بردن آن ها باید هیدروژن پروکسید را با ماده شوینده لباس و جوش شیرین ترکیب کنید؛ سپس آن را با فرچه یا مسواک به لباس بزنید و به آرامی اسکراب کنید. این روش هم روی لباس سفید و هم؛ مشکی و رنگی جواب می دهد.

چگونه دربِ سفت شیشه مربا را باز کنیم؟

برای باز کردن در شیشه مربا که خیلی سفت شده، آن را زیر آب داغ به مدت یک دقیقه نگه دارید تا بدون هیچ کمک و زوری به راحتی آن را باز کنید.

مجله سلامت سلامت زنان زندگی روزمره زنان ترفند خانه داری ترفند بهترین ترفندها

چگونه مراقب لوازم بهداشتی باشیم؟

لوازم بهداشتی مربوط به خانم ها معمولاً گران‌تر از لوازم بهداشتی آقایان هستند، زیرا طرفدار بیشتری دارند. به خاطر همین برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است از تیغ یا ژیلت مردانه و یا دئودورانت مردانه استفاده کنید که قیمت ارزان تری دارد و عمر آن هم بیشتر است.

چگونه ماهیتابه سوخته را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن آن باید آب جوش را با جوش شیرین ترکیب کنید و داخل ماهیتابه بریزید و بعد بشویید. جوش شیرین یک ماده شیمیایی پاک کننده بسیار عالی است و سطح قلیایی متعادلی دارد که چربی و آلودگی ها را به راحتی در خود حل می کند.

چگونه لکه های خون را تمیز کنیم؟

هیدروژن پروکسید یک نوع مایع پاک کننده است که می تواند لکه های مربوط به زخم یا خون را از بین ببرد و جرم ها را بکشد که برای تمیز کاری، ضدعفونی کردن و از بین بردن لکه ها بسیار عالی است. لباس را داخل یک سطل آب بگذارید که یک فنجان هیدروژن پراکسید داخلِ آن وجود دارد و به مدت ۳۰ دقیقه، همانجا لباس را نگه دارید و بعد آبکشی نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ