زمان دم کشیدن برنج چقدر است

0

زمان دم کشیدن برنج چقدر است

زمان دم کشیدن برنج کته
زمان دم کشیدن برنج پاکستانی
زمان دم کشیدن برنج هندی
برای زود دم کشیدن برنج چه باید کرد
از کجا بفهمیم برنج دم کشیده
زمان دم کشیدن برنج ایرانی

زمان دم کشیدن برنج آبکش شده

زمان دم کشیدن برنج ابکش

زمان دم کشیدن برنج دمی

دم کشیدن برنج برنج دم پخت

حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد تا برنج دم بکشد. البته بستگی به نوع برنج هم دارد اگر برنج را خیلی زود آبکش کرده باشید به زمان بیشتری نیاز دارد.

بستگی به شعله گاز داره

نیم ساعت با ته دیگ سیب زمینی

منم از رو ظاهر میفهمم ولی فکر کنم ۴۵دقیقه دم بکشه

حدود ۴۵ دقیقه، بازم بستگی به حجم برنج داره

بستگی داره چقدر جوش خورده باشه چنتا پیمانه باشه

با دو تا پیمانه

من عجله داشته باشم زیاد جوش میدم بقدری که دونه برنج رو له کنم دونه سفت توش نباشه ابکش میکنم اب سرد نمیریزم همونموقع سریع دم میذارم ۱۰-۱۵ دقیقه بعد دم کشیده

سر صبر بخام درست کنم دونه برنج رو که له میکنم سه تا دونه سفت داشته باشه ۳۵-۴۵ دقیقه بعد دم میکشه

۱۰ دقیقه زیاد میکنم تهدیگ بگیره بعد کم میکنم به مدت ۲۰ دقیقه کافیه

پخت برنج کته ایرانی

ابتدا قابلمه مناسبی انتخاب می‌کنیم، به‌طوری‌که نه خیلی بزرگ باشد که تمام برنج ته دیگ شود، نه خیلی کوچک باشد که برنج فضای کافی برای قد کشیدن و دم کشیدن را نداشته باشد و خام بماند. سپس برنج را شسته و به ازای هر پیمانه برنج، یک پیمانه آب اضافه می‌کنیم. اگر قابلمه‌ای با سایز مناسب انتخاب کرده باشید، می‌توان گفت که حدوداً یک بند انگشت آب روی برنج قرار می‌گیرد. اگر آب برنج را بیشتر بریزید شفته خواهد شد، اما اگر آب کمتری بریزید و بعد از پایان زمان پخت ببینید که دانه‌های برنج هنوز به میزان کافی نرم نشده‌اند. می‌توانید حدود یک ته استکان آب روی برنج بریزید و ۵ دقیقه فرصت بدهید تا دانه‌ها به مقداری که باب میلتان است، نرم شوند.

بعد از اینکه برنج و آب را درون قابلمه ریختیم، یک قاشق غذاخوری نمک و ۴ قاشق غذاخوری روغن هم اضافه می‌کنیم. شعله گاز را زیاد کرده و زمانیکه آب شروع به جوشیدن کرد شعله را کم می‌کنیم و با همان حرارت می‌گذاریم تا آب روی سطح برنج کاملاً تمام شود. در این مدت چند بار برنج را هم می‌زنیم. توجه کنید که در این مرحله هنوز در قابلمه برنج را نگذاشته‌ایم. بعد از اینکه آب روی سطح برنج گرفته شد، در قابلمه را با دم کنی مناسبی که بخار را به بیرون ندهد، روی قابلمه می‌گذاریم. زمان دم کشیدن برنج کته حدود ۴۵ دقیقه است. اگر بخواهیم برنجمان نرم‌تر شود از همان ابتدا یک پیمانه دیگر آب اضافه می‌کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ