حقوق آذر ماه ۱۴۰۱ کی واریز میشود (زمان پرداخت)

3

زمان پرداخت حقوق آذرماه ۱۴۰۱ ، واریز حقوق دی ۱۴۰۱ ، حقوق بهمن ۱۴۰۱ کی واریز میشود ، واریز حقوق اسفند ماه ۱۴۰۱ ، حقوق آذر ماه ۱۴۰۱ کی واریز میشود ، حقوق آذر کی واریز میشود

زمان واریز حقوق در آذرماه ۱۴۰۱

اطلاعیه واریز حقوق آذر ماه ۱۴۰۱

پرداخت حقوق آذر ماه گروهی از بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از ساعت ۸ بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ آغاز شده و ادامه آن تا شب چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ نیز برای سایر بازنشستگان انجام خواهد شد .

واریز حقوق آذرماه ۱۴۰۱ شاغلین

از عصر امروز سه شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ در سراسر کشور آغاز خواهد شد .

زمان واریز حقوق در مهرماه ۱۴۰۱

واریز حقوق کارمندان و کارکنان دولت معمولا از ۲۸ هر ماه آغاز می شود و تا ۳۰ ام ادامه دارد.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان فعلا در مهرماه به صورت علی الحساب پرداخت و مابه‌التفاوت آن در ماه‌های دیگر اعمال خواهد شد.

بابک افقهی با اشاره به موضوع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان، اظهار داشت: دولت از آنجایی که مصمم است که این طرح را انجام دهد مبالغ علی الحساب مدنظر خودش را در حقوق مهرماه کارکنان و بازنشستگان خودش اعمال خواهد کرد.

وی افزود: من این نوید را می دهم که در حقوق مهرماه پرداخت صورت خواهد گرفت و بعد از اینکه در مجلس نهایی شد و رقم دقیق آن مشخص شد، مابه‌التفاوت آن در ماه‌های دیگر اعمال خواهد شد.

معاون سازمان برنامه یادآور شد: از مهرماه انشاالله علی‌الحساب برای کارکنان و بازنشستگان به دستور رییس سازمان برنامه و بودجه اعمال خواهد شد و متعاقب آن بعد از این‌که فرآیند قانونی طی شد و به تایید شورای نگهبان رسید محاسبه دقیق صورت خواهد گرفت و مابه.التفاوت انشاالله از آبان پرداخت خواهد شد.

زمان واریز حقوق بازنشستگان لشگری

مستمری شهریور بازنشستگان نیروهای مسلح، تا پایان روز ۲۸ شهریور پرداخت شد؛ این واریز از طریق بانک‌های عامل سپه و تجارت صورت گرفت و احتمالا در مهرماه هم روز ۲۸ مهر ۱۴۰۱ پرداخت شود.

بازنشستگان صندوق لشگری در ارتباط با مستمری واریزی می‌گویند: حقوق شهریور به اندازه‌ی ماه قبل پرداخت شد؛ طرح سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی برای افزایش حقوق بازنشستگان لشگری در شهریور اجرایی نشد؛ هیچگونه افزایش حقوقی برای ما اعمال نشد.

بازنشستگان کارگری می‌گویند: پرداخت مستمری‌ها از بیستم شروع شده و بازنشستگان «الف» در روزهای قبل مستمری خود را دریافت کرده‌اند.

بازنشستگان کارگری از وقفه یک روزه در پرداخت مستمری مهرماه خبر دادند.

پرداخت مستمری بازنشستگان کارگری از بیستم ماه جاری براساس حروف الفبا آغاز شده است اما گویا پرداخت برای مستمری‌بگیرانی که نام فامیل آن‌ها با «ب» آغاز می‌شود، از دیروز دچار وقفه شده است.

بازنشستگان با مراجعه به کانون‌ها خواستار پاسخگویی شده‌اند؛ احتمالاً مشکلات جزئی بانکی دلیل این وقفه یک روزه است و تا ساعاتی دیگر پرداخت مستمری بازنشستگان آغاز می‌شود و براساس حروف الفبا ادامه می‌یابد.

بازنشستگان «الف» در روزهای قبل مستمری خود را دریافت کرده‌اند؛ این در حالیست که معوقات مستمری‌بگیران سایر سطوح در مهرماه پرداخت نشده؛ براساس وعده‌ی مدیرعامل سازمان، پرداخت معوقات بازنشستگان از آبان ماه آغاز خواهد شد.

زمان واریز حقوق پرداخت حقوق

واریزی جدید به حقوق کارمندان و بازنشستگان از مهرماه ۱۴۰۱

آخرین مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص لایحه افزایش حقوق دولت حاکی از اعمال تغییرات تازه در لایحه مذکور است.

هر چند لایحه اولیه دولت ۷ بند داشت اما در تغییرات اولیه مجلس تعداد بندهای این لایحه به ۱۰ بند افزایش یافت. همچنین در عصر روز گذشته تغییرات محدود دیگری برای تامین نظر دولت به مصوبات اولیه مجلس اعمال شد.

در ادامه متن کامل آخرین مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که در جلسه روز سه شنبه در خصوص آن رای گیری می‌شود قابل مشاهده است‌،

ماده واحده- علاوه بر افزایش های حقوق و دستمزد ناشی از تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، از تاریخ ۱/ ۷/ ۱۴۰۱ افزایش های زیر برای اشخاص مشمول این قانون اعمال می شود:

۱- (۳۰۰۰) امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/ ۷/ ۸۶ و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳/ ۶/ ۷۰ و سایر مشمولین جزء (۱) بند «الف» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (به استثنای مشمولان قانون کار) و معادل ریالی (۲۱۰) امتیاز برای اعضای هیأت علمی و قضات، با عنوان ترمیم حقوق، به صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج می شود. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی می باشد. امتیاز مذکور برای افرادی که پس از تصویب این قانون در دستگاههای موضوع این بند بکارگیری می شوند، نیز اعمال می‌گردد.

تبصره: علاوه بر افزایش مندرج در این بند، حداکثر ۱۵% به عنوان “فوق العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد” به حقوق و مزایای مستمر اعضای هیات علمی غیربالینی دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاههای اجرائی، اضافه می‌شود.

دستورالعمل مربوطه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری استخدامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به تصویب شورای حقوق و دستمزد می رسد.

۲-۱- حقوق مشمولین جزء (۲) بند «الف» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، مبلغ نه میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۹) ریال افزایش می‌یابد.

تبصره- افرادی که پس از اجرای این قانون بازنشسته می‌شوند، در صورتی که در محاسبه حقوق بازنشستگی آنان، تاثیرمیزان ریالی افزایش مذکور در بند (۱) این قانون کمتر از افزایش ناشی از این جزء برای بازنشسته هم طبقه و دستگاه مشابه به علاوه افزایش سنواتی گردد، تا سقف مذکور مبلغ ترمیم رادریافت می‌نمایند.

۲-۲- علاوه بر مبلغ افزایش مندرج در جزء ۱-۲ این قانون، حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرایی، پنج درصد(۵%) نسبت به حکم حقوقی شهریور ۱۴۰۱ افزایش می یابد.

‌۳- در اجرای ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰، حق عائله‌مندی وکمک هزینه اولاد تمامی گروههای مختلف حقوق‌بگیر در دستگاههای مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، به ترتیب به میزان پنجاه درصد (۵۰%) وصددرصد (۱۰۰%) افزایش می‌یابد.

‌۴- فوق العاده ویژه موضوع بند(۱۰) ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول جزء(۳) بند(الف) تبصره(۱۲) نمی باشد. ‌‌‌‌‌‌‌

‌۵- مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان سی درصد(۳۰%) افزایش می یابد.

‌۶- به دولت (سازمان برنامه و بودجه کشور) اجازه داده می شود اعتبارات هزینه ای دستگاههای اجرائی در سال ۱۴۰۱ را تا بیست درصد (۲۰%) و درسقف مصارف قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بابت اجرای این قانون افزایش دهد و در سالهای بعد نیز در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی نماید.

‌۷- کمک معیشت جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر فاقد شغل ودرآمد و مشمولین ماده (۳۸) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب ۳/ ۴/ ۸۶ به ( ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۵۶) ریال وکمک معیشت جانبازان زیر بیست و پنج درصد(۲۵%) و رزمندگان معسر فاقد شغل ودرآمد به( ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۴۵) ریال افزایش می یابد.

‌۸- معافیت مالیاتی و بیمه بازنشستگی ایثارگران موضوع مواد (۳۷) و (۵۶) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با اصلاحات و الحاقات بعدی آن از شمول سقف مقرر در جزء(۸) بند(الف) تبصره(۱۲) مستثنی است.

‌۹- کلیه معلمین طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه بندی معلمان بوده و دستگاههای اجرائی ذیربط ملکفند بدون نیاز به آزمون، کدشناسه و مستخدم به آنان اختصاص دهند.

‌۱۰- افزایش های ناشی از اجرای این قانون از مابه التفاوت موضوع جزء (۱) بند(الف) تبصره (۱۲) کسر نمی‌شود.

***

از بیستم مرداد واریز مستمری بازنشستگان کارگری براساس حروف الفبا آغاز شده است؛ تا امروز بسیاری از بازنشستگان کارگری حقوق این ماه خود را دریافت کرده‌اند.

در عین حال در مرداد واریز مستمری سایر سطوح با همان ده درصد قبلی انجام شده است؛ هنوز احکام جدید بازنشستگان صادر نشده است.

بازنشستگان کارگری با انتقاد از این تاخیر از احتمال اجرایی نشدن مصوبات مزدی شورایعالی کار ابراز نگرانی می‌کنند؛ اخبار جسته و گریخته نشان می‌دهد که مشکل دولت با ۵۱۵ هزار تومان رقم ثابت است و هنوز در این زمینه تصمیم قطعی گرفته نشده است.

تاخیر در صدور احکام جدید و پرداخت حقوق براساس همان احکام قبلی، با انتقاد نمایندگان مجلس مواجه شده است؛ برای نمونه، عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «از مسوولین اجرایی خصوصا وزارت کار می خواهیم احکام حقوقی بازنشستگان عزیز را سریعتر ابلاغ و اجرا کنند. بازنشستگان از کار بازنشسته شده اند از زندگی که بازنشسته نشده اند. خرج زندگی آنها بیشتر شده است.

به اطلاع کلیه همکاران محترم رسمی و پیمانی ودانشجو معلمان عزیزمی رساند احکام افزایش حقوق فرهنگیان ۱۴۰۱ صادر شده و در اتوماسیون شخصی قابل رؤیت است.

از مدیران وکلیه همکاران محترم خواهشمند است جهت دریافت حکم به کارگزینی مراجعه ننمایند. چاپ کاغذی نداریم.

کف حقوق۵.۶۰۰.۰۰۰ تومان

حداقل افزایش۵۰۰.۰۰۰ تومان

حداکثر افزایش ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان

حقوق دانشجو معلمان، ماده ۲۸ ورودی‌های جدید، حق التدریس‌های تبدیل وضعیت شده ۵.۶۰۰.۰۰۰ تومان

حقوق اردیبهشت با احکام جدید پرداخت می‌گردد.

اطلاعیه واریز حقوق تیر ماه

▫️با توجه به مشکلی که در فرایند واریز ایجاد شده است پرداخت حقوق تیرماه ۱۴۰۱ شاغلین از روز ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ در سراسر کشور به صورت پایا آغاز خواهد شد.

▫️ در صورت رفع ایراد فرایند واریز از امروز آغاز خواهد شد و تا فردا به صورت کامل واریز می شود.

***

«میرهاشم موسوی» اظهار کرد: همه زیرساخت‌ها برای واریز افزایش حقوق بازنشستگان آماده است و دو روز مانده به پایان اردیبهشت‌ماه، این افزایش حقوق واریز خواهد شد.

وی افزود: این افزایش حقوق، طبق مصوبه شورای عالی کار است.

هفته سوم اردیبهشت بدون ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان پایان یافت. موضوع افزایش مستمری صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی از قبل تعطیلات عید فطر در دستور کار دولت قرار دارد؛ اما هنوز نوبت به این ابلاغ نرسیده بود.

مطابق قانون بودجه ۱۴۰۱، افزایشی ۱۰ درصدی در انتظار کارمندان بازنشسته دولت است. هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز قصد افزایش ۳۸ تا ۵۷ درصدی حقوق کارگران بازنشسته را دارد. هر دو این افزایش حقوق‌ها، معطل مجوز دولت هستند و در صورت طولانی شدن این انتظار، پرداخت علی‌الحسابی مستمری اردیبهشت‌ماه هر دو گروه بعید نیست.

کسورات حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری طی سه مرحله پرداخت و تسویه شد

«علی خدامی» اظهار کرد: حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق شامل دو بخش مجزا است.

وی افزود: یک بخش آن مربوط به «خالص پرداخت حقوق» است که به حساب بازنشستگان واریز می‌شود و دیگری مربوط به «تعهدات دستگاه‌های اجرایی یا همان «کسورات حقوق» است که به حساب دستگاه واریز می‌شود.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: به طور معمول کسورات بازنشستگان شامل اقساط وام، صندوق قرض‌الحسنه محل اشتغال، بیمه دستگاه و غیره است که میزان کسری آن ماهانه مشخص شده و پس از تأمین مالی به حساب دستگاه واریز می‌شود.

وی در این باره گفت: منابع مالی مربوط به پرداخت کسورات حقوق با منابع مالی خالص حقوق متفاوت بوده و این‌گونه نیست که ابتدا کسورات افراد از حقوق‌شان کسر شده و در جایی ذخیره شود و پس از مدتی به دستگاه واریز شود؛ به همین دلیل نیز به طور معمول بین پرداخت حقوق یک ماه با پرداخت کسورات آن ماه فاصله زمانی به‌وجود می‌آید.

خدامی با بیان اینکه «پرداخت کسورات حقوق بازنشستگان پس از تأمین منابع مالی لازم صورت می‌گیرد»، گفت: بر همین اساس، کسورات مربوط به حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران ۲۵ استان کشور در هجدهم اردیبهشت‌ماه، استان‌های گیلان و مازندران در بیستم اردیبهشت و چهار استان تهران، اصفهان، خراسان‌رضوی و فارس نیز روز گذشته (بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه) به حساب دستگاه‌های اجرایی واریز شده است.

به گفته وی، پرداخت کسورات بازنشستگان به دستگاه‌های اجرایی محل اشتغال، به طور معمول چند روز پس از واریز حقوق بازنشستگان انجام می‌شود.

با پرداخت سه مرحله‌ای کسورات بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، تمام کسورات فروردین ماه این افراد تسویه شده و کسورات حقوق اردیبهشت ماه نیز متناسب با نقدینگی، بعد از پرداخت حقوق ماه جاری در خردادماه عملیاتی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. بازنشسته کشوری معترض می گوید

    داداشاااااا یعنی هزار تومن هم اضافه نکردن به ما کشوریا چهل تومنم کم کردن چرااا؟؟؟؟

  2. ناشناس می گوید

    پس علی الحساب که گفتن با حقوق مهر ماه میدن کو به ما بازنشستگان همان حقوق دادن هیچ علی الحسابی ندادن

  3. زهرا می گوید

    یه ریال که به حقوق بازنشستگان کشوری اضافه نشد هیچی،صد تومن هم فیشم کم شده