۱۰۰ درصد قطعات خودرو در ایران چینی است

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین– عضو هیأت رئیسه فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشتار جاده‌ای ایران با هیچ کجای دنیا تطابق ندارد، گفت: برابر با اتحادیه اروپا در جاده‌های کشور مرگ و میر داریم.

محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های علمی ۸۵ درصد مشکلات کسب و کار دنیا نتیجه فرآیندها و ۱۵ درصد عملکرد انسانی است، اظهار کرد: برابر اتحادیه اروپا در جاده‌های کشور مرگ و میر داریم.
وی با بیان اینکه کل خودروهای ایران ۲۴ میلیون است، افزود: به عنوان نمونه، یک کشور در اتحادیه اروپا ۵۰ میلیون خودرو دارد که میزان مرگ و میر جاده‌های ما در ایران حتی از ان هم بیشتر است که جای تاسف دارد.


بیشتر بخوانید: با ۲۰ هزار دلار چه خودرو‌های کار کرده‌ای می‌توان وارد کرد؟


وحیدی با تأکید براینکه خودروی نیسان آبی در ژاپن از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۸۲ تولید شد، ادامه داد: اما این خودرو در ایران از سال ۱۹۷۰ در ایران تولید می‌شود و همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه پژو ۴۰۵ در اروپا از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۷ تولید شد، افزود: این خودرو در ایران از سال ۱۹۹۲ ساخته شد و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد قطعات خودرو در ایران چینی است، تصریح کرد: هیچگونه اقدام مثبتی برای مردم انجام ندادیم و تفاوت در این است که در گذشته مونتاژ اروپایی می‌کردیم و الان مونتاژ چینی، که ظلم به مردم کشور است.

وحیدی با بیان اینکه کشتار جاده‌ای ایران با هیچ کجای دنیا مطابقت ندارد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری مدافع تولید داخل هستند، نه مدافع خودروی بی کیفیت که باعث خسارت مالی و مرگ و میر هموطنان باشد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه ۳۷ درصد کشتار جاده‌ای ایران از خودروها است، ادامه داد: تنها دوره‌ای که کشتار جاده‌ای کشور کاهش پیدا کرد دوره‌ای بود که واردات خودرو در کشور آزاد شد.

منبع: ایسنا

۱۰۰ درصد قطعات خودرو در ایران چینی است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ