طرز تهیه سکنجبین با سرکه قرمز

0

شربت سکنجبین یکی از شربت ها و نوشیدنی های بسیار پرطرفدار و قدیمی ایرانی است که خواص درمانی بسیاری نیز دارد. این شربت خوشمزه علاوه بر اینکه می تواند به عنوان یک نوشیدنی گوارا سرو شود، می تواند در کنار انواع غذاها و خوراکی ها مثل دلمه برگ مو، کاهو و .. نیز سرو شود.

طرز تهیه شربت سکنجبین طرز تهیه سکنجبین با سرکه قرمز شربت سکنجبین با عسل شربت سکنجبین ترفند های آشپزی انواع شربت آشپزی آسان در خانه

طرز تهیه شربت نعنا تازه خانگی خوشمزه و غلیظ در منزل

شربت نعناع یکی از انواع شربت های سنتی ایرانی است که بیشتر در فصل تابستان تهیه می شود

مواد لازم برای ۱۰ نفرسرکه انگور۱۰۰ گرمشکر۱ کیلوگرمآب۲ لیواننعناع۱۵۰ گرم

مرحله اول

ابتدا آب را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس شکر را به آن اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا شربت به جوش بیاید، پس از اینکه شربت جوشید و شکر به طور کامل حل شد حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله دوم

حالا باید صبر کنیم تا شربت مثل شهد کمی غلیظ شود، سپس نعناع را می شوییم ( نعناع خشک را نیاز نیست بشوییم ) و داخل شهد قرار می دهیم تا شربت عطر نعناع را به خود جذب کند. در ادامه سرکه انگور را هم به صورت کم کم اضافه می کنیم و با شربت مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

نکته مهم برای خوشمزه تر شدن سکنجبین این است که در صورت امکان حتما از سرکه های خانگی برای درست کردن این شربت استفاده کنید. پس از اینکه شربت به قوام کافی رسید آنرا از روی حرارت بر می داریم و با یک پارچه نخی تمیز صاف می کنیم.

طرز تهیه شربت لیموناد خوشمزه رستورانی با عسل و شکر

شربت لیموناد یکی از شربت های بسیار محبوب و خوشمزه در سراسر جهان است که به عنوان یک نوشیدنی بین المللی شناخته می شود

طرز تهیه شربت سکنجبین طرز تهیه سکنجبین با سرکه قرمز شربت سکنجبین با عسل شربت سکنجبین ترفند های آشپزی انواع شربت آشپزی آسان در خانه

مرحله چهارم

برای اینکه بدانید غلظت شربت به اندازه مطلوب رسیده است، مقداری کمی از شربت را داخل یک فنجان بریزید و صبر کنید تا خنک شود. اگر پس از خنک شدن شربت غلیظ و کمی سفت شده بود یعنی شربت ما آماده است.

مرحله پنجم

حالا شربت ما تقریبا آماده است فقط باید اجازه دهیم در دمای محیط خنک شود، سپس آنرا داخل یک ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. اگر بخواهید این شربت را با طعم زعفران هم درست کنید پس از قوام آمدن شربت می توانید زعفران را نیز اضافه کنید.

مرحله ششم

برای مصرف شربت سکنجبین هم نسبت به ذائقه خوب با هر ترکیبی که دوست داریم از شربت به همراه آب یخ مخلوط می کنیم و با یک قاشق به خوبی ترکیب می کنیم تا شربت و آب کاملا یکدست شوند سپس سرو می کنیم.

طرز تهیه شربت گل محمدی یا گل سرخ با خواص بی نظیر

شربت گل محمدی یکی از شربت های خوشمزه و بسیار خوش عطر ایرانی است که خواص بسیاری برای بدن دارد

شربت سکنجبین با عسل

برای تهیه این شربت بسیار خوشمزه و مفید می توانید به جای استفاده از ۱ کیلوگرم شکر، از ۱ کیلوگرم عسل طبیعی استفاده کنید. عسل را با آب مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، پس از اینکه آب جوش آمد و عسل به طور کامل در آب حل شد روی آب کف جمع می شود که باید این کف را با قاشق جمع کنید و دور بریزید. پس از اینکه شربت به غلظت کافی رسید مانند مراحل بالا سرکه و نعناع را اضافه می کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ