وصل کردن تلفن ثابت قطع شده

0

وصل کردن تلفن ثابت قطع شده ، وصل نشدن تلفن ثابت بعد از پرداخت

وصل تلفن ثابت با ۲۰۰۰
کد دستوری وصل تلفن ثابت
وصل تلفن ثابت آنلاین
وصل تلفن ثابت قطع شده مشهد
وصل تلفن ثابت قطع شده شیراز
وصل تلفن ثابت قطع شده اصفهان
علت قطع تلفن ثابت بدون بدهی

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی را که مشترکان در هنگام قطع تلفن ثابتشان با آن رو به رو می‌شوند ، اینست که بدهی‌اش را پرداخت کرده اما خط تلفنش هنوز وصل نشده است!

پس نمی‌تواند با سامانه‌ی ۱۸۱۸ تماس بگیرد و شکایتش را پیگیری کند! آیا در این شرایط لازم است که به اداره‌ی مخابرات برود و درخواست خود را حضوری پیگیری کند؟ در جواب شما باید بگوییم که خیر؛ خوشبختانه راه‌های دیگری هم برای پیگیری این درخواست وجود دارد!

در این شرایط مشترک می‌تواند با شماره‌ی ۲۰۲۱ تماس بگیرد و با متصل شدن به واحد ارتباط مردمی، خط تلفن خود را مجددا وصل کند.

به عبارت دیگر، در صورتیکه تلفن ثابت به دلیل بدهی قطع یک‌طرفه شده باشد و مشترک مبلغ بدهی را پرداخت کند و خط او وصل نشود، می تواند برای پیگیری با شماره۲۰۲۱ واحد ارتباط مردمی تماس بگیرد.

مشاهده و پرداخت انلاین قبض تلفن از طریق سامانه اینترنتی کلیه بانک‌ها

مشترکان تلفن ثابت می توانند با مراجعه به سایت و همچنین نرم افزار های همراه بانک کلیه بانک ها قبض خود را پرداخت کنند.

پرداخت قبض تلفن ثابت با دستگاه های ATM  یا همان خودپرداز

برای پرداخت قبض تلفن با دستگاه خودپرداز نیازی نیست که خودپرداز حتما با کارت بانکی شما از یک بانک باشند. در صورتی که کارت شما عضو شبکه شتاب باشد می‌توانید با مراجعه به دستگاه خودپرداز هر یک از بانک‌ها برای پرداخت قبوض خود اقدام کنید. برای پرداخت قبوض با دستگاه خودپرداز به کارت بانکی خود و رمز اول کارت خود نیاز دارید.

زمان وصل مجدد تلفن ثابت بعد از پرداخت آخرین بدهی

پس از پرداخت بدهی تلفن ثابت بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان می برد تا تلفن ثابت وصل شود البته این زمان ممکن است کمتر باشد و بعد از چند ساعت وصل شود. اما برای وصل مجدد سریع تلفن بهتر است به دفاتر پیشخوان مراجعه و از آنجا اقدام به وصل مجدد تلفن کنیم تا ظرف کمتر از یکساعت تلفن وصل شود.

پرداخت قبض تلفن ثابت با سامانه ۲۰۰۰

شرکت مخابرات استان تهران سامانه ۲۰۰۰ را راه انداخت تا پرداخت قبض تلفن ثابت غیرحضوری از طریق سامانه ۲۰۰۰ انجام شود. این سامانه تمام قبض های تلفن ثابت و همراه ، آب و فاضلاب ، برق و گاز  توسط این سامانه صورت می پذیرد.

جالب است بدانید مخابرات استان تهران به واسطه ی تجربه ای که از راه اندازی سامانه ۱۸۱۸ داشت  سامانه ۲۰۰۰ را با هدف این که خدمات بهتری را ارائه بدهد به کاربران استان های تهران و البرز سامانه ۲۰۰۰ را راه انداخت.

وصل کردن تلفن ثابت قطع شدن تلفن ثابت تلفن ثابت

از مزایای سامانه ۲۰۰۰ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محدودیتی در پرداخت قبض نداریم

دسترسی بسیار آسان و کاربردی

امنیت بالا

اطمینان خاطر برای مشترکین

خدمات سامانه ۲۰۰۰ :

پرداخت قبض تلفن ثابت بدون نیاز داشتن شناسه پرداخت

پرداخت قبض تلفن بدون نیاز داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت

پرداخت تمام قبض ها با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت

وصل  شدن سریع تلفن قطع شده زمانی که پرداخت قبض توسط این سامانه صورت پذیرفت

مدت زمان مهلت پرداخت بدهی تلفن ثابت

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران درباره مدت زمان قطع شدن تلفن ثابت گفت: مدت‌زمان پرداخت نکردن بدهی خطوط تلفن ثابت تا قطع یک‌طرفه، دوطرفه و در نهایت واگذاری خط به غیر، فرآیندی با زمان حداکثر یک سال و ۱۵ روز است.

وی افزود: در طی این مدت به روش‌های مختلف از درگاه‌های اطلاع‌رسانی شرکت مخابرات ایران به مشترکین درباره میزان بدهی اطلاع رسانی می‌شود.
باید توجه نمایید زمانی که مدت مهلت پرداخت قبض به پایان برسد، ابتدا شرکت مخابرات خط تلفن مشترک را به مدت حداقل دو هفته یک طرفه می‌کند؛ در صورت پرداخت نشدن بدهی ظرف مهلت مقرر، ضمن اطلاع‌رسانی به مشترک، نسبت به قطع خط تلفن وی به طور کامل اقدام می‌شود. در این شرایط شرکت مخابرات ایران مجاز به جمع آوری و تخلیه خط تلفن مشترک و سلب امتیاز است.

قطع خطوط با بدهی بالای ۲۰ هزار تومان

خطوط با بدهی بالای ۲۰ هزار تومان، پس از  پرداخت نشدن بدهی در یک دوره، به صورت یک طرفه قطع شده و پس از گذشت ۱۵ روز در صورت پرداخت نشدن مجدد، خط به صورت دو طرفه قطع می‌شود. همچنین در مورد دیگر خطوط با بدهی کمتر از ۲۰ هزار تومان، اگر در دو دوره متوالی فارغ از مبلغ بدهی، صورتحساب پرداخت نشود، خط مذکور نیز به صورت یک‌طرفه قطع می‌شود. البته در قبض میان دوره، برای مشتریان پس از پرداخت تا به ۸۰ درصد ودیعه نرسد، ارتباط قطع نمی‌شود و برای مشتریان اعتباری و کسانی که ودیعه ندارند در ۲۰ هزارتومان، قطع ارتباط انجام می‌شود.

در این مورد، مشترکانی که به حدنصاب کارکرد می‌رسند و یا در پرداخت میان دوره با رسیدن میزان بدهی مشترک به بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان، خط به صورت یک طرفه قطع می‌شود که پس از پرداخت مبلغ بدهی، مجددا وصل می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: در صورت تخلیه خط، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال بر طبق مقررات است و شرکت مخابرات، در صورت امکان تلاش دارد تا شماره سابق را در اختیار مشترک قرار دهد.

انجام کلیه خدمات به صورت غیر حضوری در مراکز مخابراتی

آقای بیدخام افزود: درحال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامت شهروندان و عمل به مسئولیت اجتماعی، تمام مراحل دریافت خدمات مخابراتی از جمله تلفن ثابت، دیتا و دیگر خدمات بدون حضور مشتریان در مراکز مخابراتی صورت می‌گیرد که می‌تواند نقش مهمی در کاهش تردد و پیشگیری از شیوع بیماری داشته باشد.
وی با بیان اینکه اغلب خدمات شرکت مخابرات ایران به صورت غیر حضوری در دسترس مشتریان قرار دارد گفت: مشتریان با استفاده از این درگاه‌ها حتی الامکان از مراجعه حضوری به مراکز مخابراتی خودداری کرده و با استفاده از خدمات الکترونیکی نیاز‌های مخابراتی خود را برطرف کنند.

روش‌های استعلام و پرداخت بدهی قبض تلفن ثابت:

  • تماس با شماره ۲۰۰۰
  • وب‌سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir
  • کد ussd ستاره ۲۰۲۰ مربع (#۲۰۲۰*)

روش ثبت شماره تماس جهت دریافت پیامک قبض تلفن

یکی از روش‌های اطلاع از میزان بدهی تلفن ثابت در‌یافت پیامک قبض تلفن است. در صورتی که پیامک قبض تلفن برای شما ارسال نمی‌شود، می‌توانید از طریق کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع با انتخاب گزینه ثبت شماره همراه، نسبت به درج شماره تلفن همراه خود اقدام کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ