جدایی‌های اعصاب‌خردکُن/ وفاداری شما زیر سؤال رفت آقای ستاره!

0

جدایی‌های اعصاب‌خردکُن/ وفاداری شما زیر سؤال رفت آقای ستاره!

روبرت لواندوفسکی در خطر لکه‌دار کردن کل میراث خود در بایرن‌مونیخ است زیرا به دنبال جدایی اجباری از باشگاه است. اما او تنها بازیکنی نیست که این کار را انجام داده است.

همه چیزهای خوب روزی به پایان می‌رسند و در عصر حاضر بسیار نادر است که بازیکنان برای تمام دوران حرفه‌ای خود در یک باشگاه باقی بمانند. وقتی بازیکنی احساس می‌کند که وقت رفتن رسیده، سناریوی رویایی این است که با کارفرمایان فعلی خود به توافقی دوستانه برسد. با این حال، متأسفانه همیشه اینطور نیست و ممکن است اوضاع کمی زشت شود.

و روبرت لواندوفسکی از راه سخت قصد رفتن دارد. ستاره بایرن‌مونیخ که تقریباً ۱۰ سال است در بایرن گلزنی می‌کند، در حال به هم زدن رابطه خود با هواداران محبوبش است. واضح است که ملی‌پوش لهستانی می‌خواهد باشگاه را ترک کند و مقصد مورد نظرش بارسلونا است. قابل درک است که بایرن نمی‌خواهد اجازه رفتن لواندوفسکی را بدهد، زیرا جایگزین کردن یکی از بهترین مهاجمان جهان کار آسانی نیست. اما از آنجایی که لواندوفسکی اصرار به رفتن دارد، با حرف‌هایی که زده رابطه خود با هواداران و باشگاه را به خطر انداخته است.

او در مصاحبه خود با نشریه لهستانی «اونت‌اسپورت» گفت: «من فقط می‌خواهم بایرن را ترک کنم. وفاداری و احترام مهمتر از کار است. بهترین کار این است که با هم راه حلی پیدا کنیم. آن‌ها نمی‌خواستند به حرف‌های من گوش دهند. چیزی در من مُرد و غیرممکن است که بتوانم بر این احساس غلبه کنم. حتی اگر بخواهی حرفه‌ای باشی، نمی‌توانی جبران کنی.»

به نظر می‌رسد که لواندوفسکی حاضر است همه چیز را قربانی کند تا بتواند انتقال خود را به سرانجام برساند، اما او اولین بازیکنی نیست که همه چیز را برای رسیدن به هدف خود به خطر می‌اندازد. نشریه «میرِر» شش ستاره دیگر را که وضعیت مشابه داشته‌اند بررسی می‌کند.

رحیم استرلینگ

رحیم استرلینگ پس از گذراندن دوره آکادمی جوانان لیورپول تبدیل به یک ستاره برای لیورپول شد و با لوئیس سوارس و دنیل استوریج خط حمله قدرتمندی را تشکیل داد. او به عنوان یکی از اهداف آینده در لیورپول در نظر گرفته می‌شد و برندان راجرز به او پیشنهاد داد تا در این باشگاه بماند. به استرلینگ در فوریه ۲۰۱۵ قراردادی پیشنهاد شد، اما او قصدی برای امضای قرارداد جدید نداشت. برای کمک به انتقال اجباری در تابستان، استرلینگ مصاحبه‌ای غیرمجاز با بی‌بی‌سی انجام داد و فاش کرد که این پیشنهاد را رد کرده است و باعث آزار راجرز شد. بعد از درگیری در پشت صحنه، آیدی وارد، ایجنت استرلینگ گفت: «من به روابط عمومی باشگاه و وضعیت باشگاه اهمیتی نمی‌دهم… او قطعاً قرارداد نمی‌بندد. او حتی برای ۹۰۰۰۰۰ پوند در هفته هم قرارداد امضا نمی‌کند.» پس از درخواست برای کنار گذاشته شدن از تمرینات پیش‌فصل لیورپول، قرمزها در نهایت پیشنهاد ۴۹ میلیون پوندی منچسترسیتی را پذیرفتند. استرلینگ محبوب‌ترین چهره در بین هواداران لیورپول نیست و در آن زمان ستاره‌های سابق استیون جرارد، جیمی کاراگر و گریم سونس از رفتار او انتقاد می‌کردند. اما این انتقال برای هر دو باشگاه به نتیجه رسید و برای هردو جام به ارمغان آورد.

اخبار منچستر یونایتد

کارلوس تِوس

کارلوس توس حرفه‌ای پر زرق و برق را تجربه کرد که حتی در یک مقطع زمانی به عنوان پردرآمدترین بازیکن جهان شناخته شد. اما این بازیکن آرژانتینی باعث ناراحتی هر دو باشگاه منچستر در طول مسیر شد. توس در شرایطی بحث‌برانگیز وارد لیگ برتر شد، و او و خاویر ماسچرانو در یک معامله عجیب و غریب به وستهام رسیدند. توس تنها یک فصل در وستهام ماند و سپس با قراردادی قرضی دو ساله به منچستریونایتد پیوست. یونایتد او را دوست داشت و سرالکس فرگوسن با قراردادی ۲۲٫۵ میلیون پوندی برای جذب او موافقت کرد و مایل بود که او را به یکی از پردرآمدترین افراد تبدیل کند. اما توس با بی‌رحمی این انتقال را رد کرد و به جای آن تصمیم گرفت به سیتی بپیوندد. توس شروعی درخشان در سیتی داشت، اما پس از دو سال می‌خواست به جایی دیگر برود و وقتی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۲-۰ از بایرن‌مونیخ عقب بود، حاضر نشد به عنوان بازیکن تعویضی به میدان برود. پس از محرومیت، توس مجدداً بازگشت، اما پس از آن دوباره با پیوستن به جشن وستهام هنگام سفر سیتی به آپتون پارک، هواداران را ناراحت کرد. این بازیکن آرژانتینی اقدامات خود را با این ادعا که رابطه خوبی با وستهام دارد توجیه کرد، اما سیتی جلوی ضرر و زیان خود را گرفت و توس را در سال ۲۰۱۳ به یوونتوس فروخت. توس بعداً به تیم چینی شانگهای پیوست و پردرآمدترین بازیکن جهان شد. او این انتقال را «تعطیلات» نامید و از تمرین امتناع می‌کرد و در دو سال فقط ۱۶ بازی انجام داد.

اخبار منچستر یونایتد

ویلیام گالاس

ویلیام گالاس کسی نیست که نگران ناراحت کردن هواداران باشد، زیرا او تنها بازیکنی است که در دوران حرفه‌ای خود برای چلسی، آرسنال و تاتنهام بازی کرده است. این مرد فرانسوی در سال ۲۰۰۱ از مارسی به چلسی پیوست و پس از ۵ سال باشگاه با انتشار بیانیه‌ای او را متهم کرد به اینکه از بازی برای آن‌ها امتناع می‌کند. پس از یک اختلاف ظاهری در قرارداد، چلسی مدعی شد که گالاس دیگر نمی‌خواهد برای آن‌ها بازی کند و اگر در اولین روز لیگ برتر بازی می‌کرد، گل به خودی می‌زد. گالاس بعداً این ادعاها را رد کرد، اما بدون توجه به چیزی انتقال خود را انجام داد. گالاس با انتقال اشلی کول به آرسنال پیوست و پس از مشکلات بیشتر قرارداد، تصمیم گرفت به تاتنهام بپیوندد. پس از سال‌ها ناراحتی، تاتنهام احساس کرد که پس از امضای قرارداد توسط توپچی‌ها با سول کمپبل در سال ۲۰۰۱، انتقام گرفته است.

اخبار منچستر یونایتد

پیرامریک اوبامیانگ

خروج پیر امریک اوبامیانگ از آرسنال یک اتفاق زشت بود، زیرا مهاجم گابنی شروع به ایجاد ناآرامی در پشت صحنه کرد و توسط میکل آرتتا اخراج شد. اوبامیانگ پس از اینکه در سال ۲۰۲۲ حتی یک بار هم در میادین ظاهر نشد، پس از پرواز به اسپانیا در آخرین روز، مجبور شد به بارسلونا نقل مکان کند. اما این نمی‌تواند برای آرسنال غافلگیرکننده باشد، زیرا او در شرایطی بحث‌برانگیز از دورتموند به جمع آن‌ها پیوسته بود. اوبامیانگ دوباره در ژانویه ۲۰۱۸ به صراحت اعلام کرد که می‌خواهد برود و پس از درگیری با هانس یواخیم واتسکه (مدیرعامل سابق دورتموند) او را «دلقک» خطاب کرد. واتسکه در مصاحبه‌ای تلخ پس از خروج اوبامیانگ گفت: «پیر امریک اوبامیانگ که برای آرسنال بسیار خوب بازی می‌کند، احتمالاً وقتی به حساب بانکی خود نگاه می‌کند دلش گرم می‌شود، اما چهارشنبه‌ها فقط می‌تواند لیگ قهرمانان اروپا را تماشا کند و غمگین باشد.» و اوبامیانگ در توییتر خود نوشت: «بهتر است که من هرگز در مورد اینکه چرا واقعا دورتموند را ترک کردم صحبت نکنم آقای واتسکه، تو دلقک هستی. یادم می‌آید آن زمان گفتید ما هرگز عثمان (دمبله) را نمی‌فروشیم، اما وقتی ۱۰۰ میلیون پوند را دیدی اولین کسی بودی که آن پول را گرفتی. لطفاً در مورد پول صحبت نکن! مرا رها کن.»

اخبار منچستر یونایتد

دیمیتار برباتوف

دیمیتار برباتوف پس از اینکه دنیل لوی سرانجام تسلیم شد و ستاره را در روز پایانی سال ۲۰۰۸ فروخت، موفق شد اجباراً از تاتنهام جدا شود. قبل از شروع فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ روزنامه‌ها گزارش دادند که فرگوسن انتظار دارد برباتوف را به خدمت بگیرد و همین امر باعث شد تاتنهام از یونایتد به لیگ برتر شکایت کند. برباتوف ظاهراً در زمین تمرین بی‌علاقه بود و در ابتدای فصل به دلیل «بی‌قراری» کنار گذاشته شد. لوی مجبور شد پیشنهاد ۳۰٫۷۵ میلیون پوندی یونایتد را بپذیرد و سیتی نیز در ساعات پایانی با این پیشنهاد مطابقت کرد. لوی مدعی شد که برباتوف از خود بی‌احترامی نشان می‌دهد، اما بازیکن بلغارستانی اعتراض نکرد و موفق به کسب دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر در یونایتد شد. او بعداً به لندن بازگشت، اما این بار به فولام، و زمانی که در کریون‌کاتیج بود به عنوان بهترین بازیکن فصل دست یافت.

اخبار منچستر یونایتد

دیمیتری پایت

دیمیتری پایت در طول دوره ۱۸ ماهه برای وستهام بازی درخشانی انجام داد و در عین حال شهرت خود را لکه‌دار کرد. به نظر می‌رسید که این بازیکن فرانسوی یکی از معاملات مقرون به صرفه تابستان ۲۰۱۵ باشد. وستهام فقط ۱۰ میلیون پوند برای جذب او از مارسی خرج کرد، اگرچه پایت نمی‌خواست از آنجا برود. با این حال، او وارد صحنه شد و کاملاً مستقر شد، اما اقامتش خیلی طول نکشید زیرا پس از تصرف مارسی توسط مالکان جدید، او تمایل خود برای بازگشت به خانه در ماه ژانویه را ابراز کرد. در ژانویه ۲۰۱۷، فاش شد که پایت تصمیم گرفته که دوباره برای باشگاه بازی نکند، اما زمان‌بندی نمی‌توانست بدتر از این باشد. آن روز یک نقاشی دیواری از پایت نصب شد و وستهام مجبور شد با گارد امنیتی از آن محافظت کند تا از تخریب آن جلوگیری کند. سپس وستهام دو پیشنهاد مارسی را رد کرد زیرا نمی‌خواست این ستاره باشگاه را ترک کند. اما در نهایت، پس از حذف پایت از تیم اصلی، آن‌ها پیشنهاد ۲۵ میلیون پوندی را پذیرفتند و یک روز پس از خروج او، نقاشی دیواری‌اش از استادیوم لندن حذف شد. میراث پایت در حال نابودی است، اما این سوال برای طرفداران وجود دارد که اگر او دلتنگ خانه نمی‌شد چه اتفاقاتی می‌افتاد.

اخبار منچستر یونایتد

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ