فروش خودرو خارج از روند قرعه‌کشی؟

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین– سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف‌سازی در فرایند فروش و قرعه‌کشی خودرو، زیر نظر وزارت صمت آغاز به کار کرد. نخستین دوره قرعه‌کشی نیز در این سامانه برگزار شد.

البته عملکرد این سامانه با اشکلات و ابهاماتی همراه بود. از جمله اینکه، ابتدا اعلام نتایج قرعه‌کشی با ۳۰ ساعت تاخیر انجام شد. پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی، نیز نتیجه آن برای برخی برندگان، از برنده به رزرو تغییر کرد.

وزارت صمت در پی این مشکلات بوجود آمده در فرایند قرعه‌کشی و ثبت‌نام متقاضیان اعلام کرد: در نخستین مرحله از تخصیص خودرو در قالب سامانه یکپارچه، حدود ۱۸۶ هزار خودرو به همه منتخبان قطعی و ذخیره تعلق می‌گیرد.

حال، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت نیز گفته است: به دستور وزیر صمت مقرر شد به همه منتخبان که نامشان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شده است (اعم از منتخبان اصلی و ذخیره) خودرو تخصیص داده شود.


بیشتر بخوانید: میزان تولید خودرو از ابتدای امسال چقدر است؟


او همچنین اعلام کرد: در مورد طرح‌های فروشی که در اولین دوره از قرعه‌کشی خارج شده‌اند، به زودی اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود .

ماجرای حذف طرح فروش خودرو چیست؟

آیا قرار است طرح فروش یا خودرویی خارج از سامانه یکپارچه در فرایند قرعه‌کشی قرار گیرد؟

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو گفت: تصمیمات، عملکرد و گفته‌های وزارت صمت در رابطه با فرایند قرعه‌کشی و سامانه یکپارچه همچنان با ابهمات و سردگمی‌هایی همراه است.

او افزود:، اما نمی‌توان یک یا دو مدل خودرو را از قرعه‌کشی حذف کرد. طبق قانون جدید همه خودرو‌ها باید در سامانه یکپارچه قرعه‌کشی شوند.

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو نیز به تجارت‌نیوز گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد که منظور وزارت صمت از این صحبت‌ها چیست. احتمال دارد که منظور حذف قرعه‌کشی و عرضه برخی خودرو‌ها در بورس کالا باشد.

تاثیری در بازار دارد؟

آیا حذف طرح یا خودرویی از فرایند قرعه‌کشی، تاثیری در بازار دارد؟

شهریاری در این مورد توضیح داد: مشکل فعلی بازار، به عرضه و تقاضا بازمی‌گردد. تا زمانی که این مشکل رفع نشود، بازار پرنوسان می‌ماند. حذف طرح فروش یا خودرویی از فرایند قرعه‌کشی به تنهایی در بازار و قیمت‌ها تاثیرگذار نیست و فاکتور‌های دیگری نیز سهیم هستند.

نادری، اما تاکید کرد که در حال حاضر بازار در شرایط رکودی قرار دارد و این اخبار موجب افزایش نوسان در قیمت‌ها می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

فروش خودرو خارج از روند قرعه‌کشی؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ