شرط پلیس راهوار برای واردات خودرو

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین– پلیس راهور شرایط واردات خودرو در کشور را تشریح کرد. سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یکی از شرکت‌های خودروساز گزارشی برای تغییرات ارائه دادند اما این تغییرات از نظر پلیس مربوط به مدیریت داخلی است و به مواردی که پلیس اعتراض داشت برنمی گردد.

وی افزود: موضوعاتی که ما از خودروسازان خواستیم اول کیفیت تولید وسایل نقلیه و دوم ایمنی خودروها است؛ ما از خودروسازان خواستیم برنامه اجرایی بدهند یعنی بگویند وضعیت ایمنی و کیفیت خودروها از چه زمانی شروع و چه زمانی به پایان می‌رسد تا شاهد جان باختگان تصادفات باشیم.

واردات خودروی خارجی باعث شد آمار جانباختگان کاهشی شود

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه پلیس راهور با واردات خودرو موافق است، گفت: در سال ۸۵ که حدود ۲۷ هزار نفر کشته در تصادفات داشتیم همین واردات خودروی با کیفیت کمک کرد تا آمار کاهش پیدا کند، این خودروها دارای ترمز ABS و چند کیسه هوا و … بودند.


بیشتر بخوانید: اما و اگر‌های خودرو‌های وارداتی ۱۰ هزار دلاری


هادیانفر گفت: واردات خودرو سبب شد که خودروسازان داخلی یکه تاز این حوزه نباشند و احساس نکنند مردم ناگزیر هستند تا محصولی که آنها تولید می‌کند را خریداری کنند.

وی گفت: از سال ۸۵، ۸۶ و ۸۷ به بعد خودروهای داخلی کم کم به سمت ایجاد کیفیت بهتر حرکت کرد و مواردی از قبیل کیسه هوا به خودروها اضافه شد.

خودروی خارجی ۶ هزار دلاری با کیفیت نیست!

رئیس پلیس راهور گفت: انتظار داریم خودروهای کیفی و ایمن وارد شود، در حال حاضر خودروی زیر ۱۰ هزار دلار در دنیا وجود ندارد اما برخی‌ها گفته اند که قرار است از هندوستان خودروی ۶ هزار دلاری وارد کنند!

هادیانفر گفت: صرفاً خودروی خارجی کیفیت ایجاد نمی‌کند باید خودرویی که وارد می‌شود پلتفرم و ایمنی مناسب داشته باشد، خودروی ۷-۸ هزار دلاری اصلاً معنا ندارد و نمی‌توان به این خودرو، خودروی ایمن گفت.

وی با اشاره با اینکه برخی افراد می‌گویند در ازای صادرات خودرو صادرات قطعه، خودرو وارد کنیم، گفت: ما این را قبول داریم که واردات خودرو نباید موجب تورم شود اما سوالمان این است که شما قطعه پراید را به کجا می‌فروشید که خودرو وارد کنید؟ این حرف‌ها یعنی نمی‌خواهند که خودرو وارد شود.

رئیس پلیس راهور گفت: واردات خودروی خارجی با کیفیت و ایمن به گونه‌ای باید باشد که رقابت ایجاد شود و خودرو ساز داخلی وادار به کیفیت شود.

مصوبه واردات خودروی زیر ۳ سال مدل، مصوبه دولت قبل است

هادیانفر گفت: مصوبه واردات خودروی زیر ۳ سال مدل، مصوبه دولت قبل است، بر اساس این مصوبه اتوبوس‌ها دست دوم هستند اما کارکرده نیستند یعنی متعلق به سال ۲۰۱۸ هستند.

وی با اشاره به اینکه تقریباً ۲ هزار دستگاه از اتوبوس‌های دست دوم پلاک شده است، گفت: ۶ هزار اتوبوس دیگر هستند که منتظر شماره گذاری هستند و مشکلشان اسقاط است، یعنی باید یک اتوبوس یا کامیون فرسوده را اسقاط کنند.

رئیس پلیس راهور گفت: بر اساس رأی دیوان سن فرسودگی خودروها برداشته شده و هر وسیله‌ای که معاینه فنی آن را تأیید کند می‌تواند فعالیت کند در نتیجه دارندگان آنها ترجیح می‌دهند از خودرویشان استفاده کنند تا اینکه آن را اسقاط کنند.

منبع: مهر

شرط پلیس راهوار برای واردات خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ