صحرا در سریال بازی نقاب ها کیست +عکس

0

صحرا در سریال بازی نقاب ها کیست

سریال بازی نقاب ها یکی از سریال های پرطرفدار و محبوب ایرانی است که از شبکه ۲ سیما پخش می شود .

یکی از نقش های اصلی در این سریال صحرا نام دارد که نقش آن را مهسا هاشمی بازی می کند .

مهسا هاشمی، بازیگر سریال «بازی نقاب‌ها»

مهسا هاشمی، بازیگر سریال «بازی نقاب‌ها»، نقش خود را در این سریال نقشی کاملا متفاوت با همه نقش‌هایی می‌داند که تا امروز ایفا کرده است.

«بازی نقاب‌ها» نام تازه‌ترین مجموعه تلویزیونی شبکه دو سیماست که داستان دو طایفه از دیار ترکمن صحرا را به تصویر می‌کشد. دو خانواده که از پس درگیری و دشمنی و خون‌ریزی چند ساله تصمیم به صلح و آشتی می‌گیرند و پیوند ازدواج دو جوان از این دو طایفه نقطه «خون‌بس» بر خط طولانی این نزاع می‌شود.

آزیتا حاجیان، جعفر دهقان، منوچهر آذر، بابک انصاری، رحیم نوروزی، مهرداد ضیایی، فرهاد بشارتی، مهسا هاشمی، یلدا قشقایی، لیلا برخورداری، صفا آقاجانی و مینا نوروزی بازیگران این سریال به نویسندگی بهنام علیزاده هستند که تهیه‌کننده آن علی مهام است و کارگردانی را سیروس حسن‌پور برعهده داشته است.

سریال بازی نقاب ها بیوگرافی مهسا هاشمی بازیگران سریال بازی نقاب ها اینستاگرام مهسا هاشمی

مهسا هاشمی، بازیگر جوان سینما و تلویزیون ایران، که نقش «صحرا» عروس این خون‌بس را ایفا می‌کند، متولد ۱۳۷۷ تهران است که پیش‌ از این در سریال‌های «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی، «وضعیت سفید» از حمید نعمت‌الله، «گمشده» از راما قویدل و فیلم سینمایی «خیابان بیست وچهارم» از سعید اسدی حضور داشته است.

او در سال ۹۳ در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نوجوان جشنواره شد.

صحرای «بازی نقاب‌ها» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره جذابیت‌های این نقش که انگیزه او برای انتخاب کار شد می‌گوید: وقتی فهمیدم قصه درباره ترکمن‌هاست توجه‌ام جلب شد. واقعیت این بود که چیز زیادی درباره ترکمن‌ها نمی‌دانستم. با مطالعه فیلمنامه دیدم قرار است نقش دختری ۱۹-۲۰ ساله را ایفا کنم که شخصیت مهمی در این مجموعه ۴۰ قسمتی است و خوشحال شدم.

شخصیت «صحرا» طی داستان به بلوغ می‌رسد

می‌پرسم «شخصیت صحرا چه جذابیت‌هایی دارد که از انتخاب شدن برای این نقش خوشحال شدی؟» می‌گوید: صحرا دختری است که به خاطر برادرش پا روی احساسات خود می‌گذارد و ازخودگذشتگی می‌کند تا این خون‌بس برقرار شود. طی این ۴۰ قسمت، اتفاقاتی می‌افتد که شخصیت صحرا را پخته می‌کند و او را به بلوغ فکری می‌رساند و تماشاگر روند این تحول را طی این مدت می‌بیند. طی سالیان سال بین دو قبیله درگیری‌هایی ایجادشده که گره این درگیری به دست یک دختر ۲۰ ساله و یک پسر جوان گشوده خواهد شد و زنجیره این حوادث درامی را شکل می‌دهد که تک‌تک شخصیت‌های داستان را جذابیت‌ می‌بخشد که شخصیت صحرا هم یکی از مهم‌ترین آنهاست.

سریال بازی نقاب ها بیوگرافی مهسا هاشمی بازیگران سریال بازی نقاب ها اینستاگرام مهسا هاشمی

بحث را به گریم «صحرا» و لباس‌هایی که برای این نقش بر تن کرده می‌کشانم. هاشمی درباره گریم صحرا می‌گوید: نقش صحرا سه گریم متفاوت در این سریال دارد؛ گریم قبل از ازدواج، گریم روز عروسی و گریم بعد از ازدواج. خانم خسروی طراح گریم سریال برای هر یک از سه مرحله ویژگی‌های خاصی درنظر گرفته بودند که به خوبی اجرا شد. لباس صحرا هم طی زمان، متناسب با اتفاقات داستان، دستخوش تغییراتی می‌شود و آقای کیوان ذوالفقاری طراح لباس کاملا فکرشده آن را انتخاب کردند. در دوران قبل از ازدواج با توجه به روحیه شاد صحرا لباس‌هایی با رنگ‌های شاد و روشن بر تن دارد و در دوره بعد از ازدواج که وضع روحی خوبی ندارد لباس‌هایش هم تیره‌تر انتخاب شدند.

مردم لباس‌های ترکمنی را دوست دارند

او به نظر مثبت تماشاگران درباره لباس‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: لباس‌های ترکمنی برای مردم خیلی جذاب است و بازخوردهایی که گرفتم حاکی از آن است که مردم این لباس‌ها را خیلی دوست دارند. علاوه بر این، فضای بکر و طبیعت زیبایی که در جای‌جای فیلم به تصویر کشیده شده است در جلب نظر مردم خیلی موثر بوده است.

 

نمایش جاذبه‌های طبیعی می‌تواند به گسترش توریسم کمک کند

بازیگر سریال «بازی نقاب‌ها» از جاذبه‌های طبیعی لوکیشن‌های فیلمبرداری پروژه به عنوان نقاط قوت فیلم یاد کرد و گفت: به تصویرکشیدن جاذبه‌های منطقه گلستان که لوکیشن‌های مختلف سریال در آن قرار دارد می‌تواند جذابیت توریستی ایجاد کند. من طی این مدت به مناطقی رفتم که پیش از این نرفته بودم و فکر می‌کنم بعضی از این جاذبه‌ها حتی برای مردم منطقه هم ناشناخته باشد. نمایش و معرفی این اماکن از شمال کشور که تا کنون کمتر در فیلم‌ها به تصویر کشیده شده‌اند می‌تواند شناخت مردم ما را درباره منطقه افزایش دهد تا مردم ما با فرهنگ و تاریخ و جغرافیای این بخش از کشور بیشتر آشنا شوند و این کار با گسترش توریسم به بهبود اقتصاد محل کمک می‌کند.

سریال بازی نقاب ها بیوگرافی مهسا هاشمی بازیگران سریال بازی نقاب ها اینستاگرام مهسا هاشمی

صحرا با همه نقش‌هایی که تا امروز بازی کردم متفاوت بود

هاشمی در پایان از تجربه همکاری با عوامل این مجموعه تلویزیونی به نیکی یاد کرد و گفت: برای نقش صحرا بازیگران بسیاری کاندیدا بودند. من از طریق آقای ابوفاضلی، مشاور پروژه، معرفی شدم و نهایتا آقای مهام تهیه‌کننده سریال و آقای سیروس حسن‌پور، کارگردان، به این نتیجه رسیدند که من این نقش را بازی کنم و باید بگویم تجربه‌ای بسیار زیبا بود و از همکاری با این گروه و گرفتن این نقش خیلی خوشحالم. این نقش متفاوت با همه نقش‌هایی است که تا امروز بازی کردم و مثل یکی از شیرین‌ترین اتفاق زندگی‌ام دوستش دارم.

از او درباره مشغله این روزهایش می‌پرسم؛ می‌گوید: مشغول بازی سریالی به نام «عروس تاریکی» به کارگردانی آقای محمود معظمی هستم. همچنین با یک فیلم سینمایی به نام «ماهی و برکه» همکاری می‌کنم که علی براتی آن را کارگردانی می‌کنند.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ