علت مرگ پروفسور محمدرضا ستاره چیست

0

پروفسور محمدرضا ستاره کیست و علت فوت و دلیل مرگ او چیست

پروفسور “محمدرضا ستاره” از دانشمندان برتر جهان اسلام در اول خردادماه سال ۱۴۰۱ در مسیر بیجار به دیواندره دچار سانحه تصادف شد و پس از تحمل بیش از یک ماه درد ناشی از تصادف و چند عمل جراحی، ۱۱ تیر ماه جاری در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران دار فانی را وداع گفت.

پروفسور ستاره، اهل بیجار و از جمله نخبگان علمی و دانشمندان این شهرستان و استان کردستان به شمار می‌رفت. استاد محمدرضا ستاره، دکتری خود را در سال ۱۳۸۰ از دانشگاه صنعتی شریف در زمینه فیزیک نظری اخذ کرد. تألیف بیش از ۳۰۰ عنوان مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی و تربیت ده‌ها دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری فیزیک از خدمات ماندگار ایشان به جامعه علمی کشور است.

حوادث کردستان پروفسور محمدرضا ستاره اسامی پروفسورهای ایرانی اخبار بیجار

وی دارای شاخص هرش ۵۲ بوده و مقالات وی بیش از ۱۱۰۰۰ ارجاع دریافت کرده‌اند که از این نظر در بین فیزیکدانان ایرانی جایگاه رفیعی دارد. از جمله افتخارات دکتر ستاره انتخاب به عنوان دو درصد دانشمند برتر جهان طبق ارزیابی دانشگاه استنفورد، دانشمند برتر جهان اسلام، پژوهشگر برتر کشوری و عضو فدراسیون سرآمدان علمی ایران است. وی از دانشمندان و فرزانگان معاصر و از نمادهای علم و پژوهش در استان کردستان به شمار می‌آمد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ