سوالات جلسه سوم خواستگاری

0

سوالات جلسه سوم خواستگاری

به یاد داشته باشید که موضوع اهداف و آینده سوالات کلیدی خواستگاری را در بر دارد و باید به جواب های سوالات با دقت گوش دهید و روی آن ها فکر کنید و در صورتی که با نظر خود شما در مورد آن سوال ها یکی بود به بقیه مسائل فکر کنید.

می توان گفت که تقریبا سوال دیگری برای شب دوم خواستگاری باقی نمی ماند و حال زمان نیاز است تا شما اطلاعاتی را که در شب دوم خواستگاری بدست آورده اید را با معیارهای ازدواج خودتان بسنجید.

فراموش نکنید در این مرحله حتما باید از خانواده مشورت بگیرید و نظر آن ها را نیز لحاظ کنید.

اگر جواب های داده شده به سوالات شب دوم برای شما قانع کننده بود می توان حالا وارد مرحله سوالات خواستگاری جلسه سوم شد.

به طور معمول سه جلسه خواستگاری برای پرسیدن سوالات کافی می باشد و نیازی به جلسات بیشتر نیست.

مشاوره ازدواج سوالات خواستگاری سوالات جنسی قبل از ازدواج دانستنی های قبل از ازدواج

سوالات خواستگاری جلسه سوم و یا به عبارتی سوالات آخرین جلسه خواستگاری بیشتر هول محور چیزهای کم اهمیت تر و سلیقه ای می چرخد. اگر زرنگ باشید سوالات زیرکانه خواستگاری را در همین شب خواهید پرسید.

سوالات کلیشه ای همانند رنگ مورد علاقه، غذای مورد علاقه، لباس مورد علاقه و … در این قسمت مطرح می شوند که خب به نظر من جواب آن ها هرچه باشد زیاد اهمیتی ندارد.
برخی از مسائل را به سبب حیا نمی توان در جلسات اول و دوم مطرح کرد یا هنوز زمان طرح آنها نرسیده است . این سوال ها عبارتند از:…..

۱- دخانیات: بگویید نظر شما در مورد افراد سیگاری و غیره چیست ؟درباره معتادان چه احساسی دارید؟ (از این سوال می فهمید طرف خودش اهل سیگار هست یا خیر.)

۲- میزان درآمد: (این سؤال را جلسه اول نپرسید . اگر در جلسه اول بپرسید این سوال پیش می آید که نکند شما پول پرست هستید. البته این سوال را هم لطیف بپرسید. این طور سوال کنید:) آیا میزان درآمد شما در حدی است که بتوان با آن، زندگی متوسطی را اداره کرد؟

۳- اعتقاد به مشاوره: برای رفع مشکلات زندگی تا چه حد به مشاوره اعتقاد دارید و آن را مؤثر می دانید. (بیشتر آقایان به مشاوره در مشکلات زندگی علاقه ندارند؛ زیرا گمان می کنند رفتن نزد مشاور به معنای اعتراف به اشتباه است.)

۴- مصرف درآمد زن: نظر شما در مورد دارایی یا در آمدی که دارم چیست؟ و چگونه باید خرج شود؟ (از نظر اسلام اگر مرد به خانم اجازه کار بدهد و خانم درآمد داشته باشد می تواند در آمد برای خانم باشد. ممکن است بگوید من به دارایی شما کاری ندارم یا ممکن است بگوید خیلی مهم است. اگر آقا برای شغل خانم آمده باشد، در اینجا مشخص میشود.)

این سؤال در جایی پرسیده می شود که زن برای درآمد خود برنامه خاصی داشته باشد و نخواهد تمام یا قسمتی از آن را در اختیار شوهر قرار دهد و همچنین مرد از زن می پرسد که ببیند چقدر دنبال پول است.

۵- گرم مزاجی یا سرد مزاجی:

رفع غرایز جنسی تا چه حد در زندگی زناشویی برایتان اهمیت دارد؟

(با توجه به اینکه اختلاف شدید خانم و آقا در این مسئله، عامل اختلافات جدی در زندگی مشترک و در مواردی عامل انحرافات اخلاقی و جنسی یک طرف و لطمه به اعصاب و روان می شود، طرح آن ضرورت دارد و به نظر این جانب این موضوع از مسائل بسیار مهمی است که باید زیر نظر یک متخصص مزاج های شما معلوم شود. یا هر دو گرم مزاج یا هر دو سرد مزاج یا حداقل یکی از طرفین معتدل باشد نه آنکه یکی سرد و دیگری گرم مزاج باشد)

چرا این مسئله باید در جلسه سوم پرسیده شود؟ تا در موضع تهمت شهوترانی،هواپرستی و… قرار نگیرید. اگر خجالت میکشید تا این سوال را بصورت شفاهی بپرسید به صورت نوشتاری سوال کنید.

۶- فرزند دار شدن و زمان آن:

آیا در زندگی زناشویی مایلید فرزند داشته باشید؟ در این صورت، چه زمانی را برای فرزند دار شدن مناسب می دانید؟

۷– شیوه تربیتی فرزندان:

در تربیت فرزندان چه مبنایی دارید؟ آیا به نظر شما جهت تربیت آنان از روش تنبیه بدنی هم باید استفاده کرد؟

۸– چگونگی مراسم عقد و عروسی:

نظرتان درباره چگونگی مراسم عقد و عروسی چیست؟ آیا مراسم آلوده به گناه یا بدون گناه برایتان فرقی دارد؟ (در صورت عدم توافق در این مسئله، از همان شب اول ازدواج، کدورت هایی پیش می آید و به سبب خاطرات تلخ پدید آمده، ممکن است بهانه جویی هایی در زندگی مشترک بروز کند)

نگذارید احساساتتان بر عقلتان سوار شود. سعی کنید در پرتو فکر و اندیشه انتخاب کنید.از نظرات سازنده والدین، مربیان و مشاوران خانواده استفاده کنید

۹ – چگونگی ملاقاتهای دوران عقد:

نظر خانواده محترم شما (دختر) درباره ملاقات های دوران عقد چیست و آیا داماد خود را از دیدن همسرش منع می کنند. (چگونگی روابط و میزان آن، تابع فرهنگ خاص هر شهر و دیار است. در هر صورت، توصیه می کنیم که اصل اعتدال در این روابط رعایت شود. برای رعایت اعتدال و بهره گیری مناسب از این دوره ، بهتر است پسر با دختر در این باره به گفت و گو بنشیند تا با فضای خانه و فضای فکری خانواده او در مورد ارتباطات و میزان آن آشنا شود؛ البته نباید به راٌی دختر بسنده کند و بازخورد خانواده او را نیز باید ببیند [دختر با توجه به ویژگی شدت عواطف و عشق ورزی، دوست دارد همسرش را بیشتر ملاقات کند؛ اما شاید خانواده اش تمایل به ارتباط زیاد نداشته باشند] توجه پسر به محدودیت های اقتصادی، فضای منزل و وجود فرزندان کوچک تر در منزل پدری دختر، و تعدیل ارتباطات، بسیار پسندیده است. به نظر نگارنده بهترین زمانهای ملاقات دوران عقد دو روز در هفته است که یک روز آن را در خانه پدری همسر برای صرف ناهار یا شام باشید که البته هفته بعد همسرتان همین وعده غذایی را مهمان خانه پدری شما است و یک روز دیگر در هفته را چند ساعتی با همسرتان بیرون از خانه مثلا پارک، خیابان و… بگذرانید. البته به شرطی که در این روزها نخواسته باشید هر هفته غذای بیرون بخورید یا هر هفته بستنی و… و او (زن) را به غذای بیرون عادت دهید.

۱۰– انتظار خاص از همسر آینده:

آیا انتظار خاصی از همسر آینده خود دارید؟

(برخی از افراد، نیازهای خاصی دارند که حتماً باید پیش از ازدواج، با نامزد خود مطرح کنند تا ببیند آیا توان برآوردن آن را دارد یا خیر؛ برای مثال ممکن است دختری بیش از دختران دیگر به اظهار محبت همسر نیاز داشته باشد که حتماً باید مطرح کند.

پی نوشت:

۱- جوانان بزرگوار؛

دغدغه شما جوانان چند انتخاب است؛ ۱-انتخاب دوست ۲- انتخاب کار ۳- انتخاب همسر و…

ولی مهمترین انتخاب، انتخاب همسر است. لذا خواهشی که دارم عاقلانه تصمیم بگیرید تا بتوانید عاشقانه زندگی کنید. نگذارید احساساتتان بر عقلتان سوار شود. سعی کنید در پرتو فکر و اندیشه انتخاب کنید. از نظرات سازنده والدین، مربیان و مشاوران خانواده استفاده کنید. زیرا مهمترین رخداد زندگی شما، ازدواج است.

انتخاب همسر، انتخاب لباس نیست که اگر اندازه نبود آن را به دیگری بدهید تا او بپوشد یا آنکه به راحتی لباس دیگری را جایگزین آن کنید، پس فکر کنید، تحقیق کنید، ببینید و بعد ازدواج کنید. ( از خانواده های محترم و مربیان عزیز نیز درخواست دارم در این زمینه کمک کار جوانان باشید و بهترین راهنمایشان)

۲- خواهشمندم در امر ازدواج به هیچ وجه عجله نکنید. تجربیات من نشان داده که مراحل ازدواج به صورت زیر بازخورد خوب و عالی دارد و آینده ای تضمین شده همراه با زندگی خوب و شادی را خواهید داشت:

الف) دختر و پسر در یک نگاه همدیگر را دیده (توجه داشته باشید که فقط در یک نگاه نه آنکه با همدیگر قرار صحبت تلفنی و حضوری و… بگذارند تا بتوانند یکدیگر را بیشتر بشناسند) و پسندیده باشند (ضرب المثلی هست که می گوید علف به دهان بزی خوش آید)

ب) خواستگاری رسمی حتما صورت بگیرد و خانواده ها در جریان باشند.

ج) حتما از تجربیات و معلومات یک مشاور حاذقی که تخصص در زمینه مشاوره قبل از ازدواج دارد استفاده کنند. (همه مشاورها در این زمینه تخصص ندارند لذا تحقیق در مورد خود مشاور مهم است. مشاوری که پنج ظرف نیاز زوجین را بررسی کند و تستهای لازم را بگیرد و تخصص در زمینه تفسیر آنها داشته باشد که به نظر نگارنده حداقل زوجین باید پنج جلسه مشاوره شرکت کنند)

د) تحقیقات محلی دقیق و ریز که این موضوع نیز نباید کمتر از ۴۰ الی ۵۰ جا برای تحقیق صورت بگیرد و سوالاتی که پرسیده می شود به صورتی باشد که جواب بله و خیر نداشته باشد بلکه کسی که از او تحقیق می شود مجبور باشد که توضیح بدهد. یا مکانهایی که برای تحقیق باید برویم و… )

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ