نحوه پرداخت اقساط خرید بیمه سربازی

0

سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی
پیگیری پرداخت اقساط سربازی
سایت پرداخت بیمه سربازی غیر حضوری
سامانه پرداخت حق بیمه سربازی تامین اجتماعی
نحوه پرداخت حق بیمه سربازی از طریق عابر بانک

شرایط خرید بیمه سربازی

دوران خدمت سربازی به شرط فراهم بودن موارد زیر جز سوابق بیمه ای فرد محسوب می شود:
۱. درخواست بیمه شدن از طرف متقاضی ارائه گردد.
۲. فرد در زمان ارائه تقاضای خود حداقل به مدت ۲ سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشد.
فقط به دو سال سابقه بیمه تأمین اجتماعی نیاز است و فرقی بین بیمه مشاغل آزاد و بیمه اجباری برای خرید بیمه سربازی وجود ندارد.
همچنین این دو سال سابقه بیمه لازم نیست که حتما قبل یا حتما بعد از خدمت سربازی باشد.
۳. حق بیمه دوران سربازی را پرداخت کند.
۴. رابطه بیمه ای متقاضی با سازمان تأمین اجتماعی همچنان حفظ شود.

حق بیمه سربازی اقساط بیمه سربازی

نحوه خرید بیمه سربازی

۱. بیمه سربازی رایگان:

افرادی که قبل از تاریخ ۳۰/۱/۱۳۸۳ دوران سربازی آن ها به پایان رسیده است به دو شرط زیر مشمول پرداخت هزینه نمی شوند و بیمه سربازی برای آن ها رایگان است:

• قبل از شروع خدمت سربازی مشغول به کار بوده و حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کرده باشند.

• پس از پایان دوران سربازی نیز مشمول بیمه تأمین اجتماعی بشوند.

۲. بیمه سربازی با پرداخت حق بیمه:

افرادی که بعد از تاریخ ۳۰/۱/۱۳۸۳ به خدمت سربازی اعزام شده اند، بایستی حق بیمه خود را پرداخت نمایند. برای پرداخت حق بیمه، بیمه تأمین اجتماعی حقوق و دستمزد دو سال آخر این افراد را محاسبه می کند و از آن میانگین می گیرد. بیمه شده بایستی ۷% میانگین حقوق را بعنوان حق بیمه پرداخت کند و پرداخت ۲۳% مابقی بر عهده دولت است.

مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی

۱. اصل کارت پایان خدمت و کپی آن ( کارت پایان خدمت باید هوشمند باشد)

۲. اصل شناسنامه و کپی آن

۳. اصل کارت ملی و کپی آن

۴. پر کردن درخواست خرید خدمت

در صورتی که کارت پایان خدمت شما هوشمند نیست با به همراه داشتن کپی از تمام صفحات شناسنامه، دو قطعه عکس پشت زمینه سفید، کپی کارت ملی به پلیس +۱۰ مراجعه نمایید و نسبت به هوشمند کردن کارت خود اقدام کنید.

محاسبه خدمت سربازی

بیمه سربازی در هر شغل و حرفه ای که باشید جزو بیمه بازنشستگی محسوب شده و بعنوان سابقه کاری درنظر گرفته می شود. البته محاسبه خدمت سربازی در صورتی است که فرد بجز سابقه بیمه سربازی سابقه بیمه دیگری نیز داشته و حق بیمه خود را به مدت دو سال پرداخت کرده باشد.

پس کسانی که حق بیمه دیگری پرداخت نکرده اند، نمی توانند درخصوص سابقه بیمه دوران خدمت سربازی ادعایی داشته باشند.

نحوه پرداخت اقساط بیمه سربازی

حق بیمه مربوط به خدمت سربازی %۳۰ میانگین حقوق و دستمزد دو سال آخر فرد بیمه شده است. ۷% این مبلغ را خود فرد متقاضی می پردازد و% ۲۳ مابقی که سهم کارفرماست، دولت پرداخت می کند.

نحوه محاسبه حق بیمه به این صورت است که میانگین حقوق دو سال آخر محاسبه می شود سپس در ۷% سهم بیمه شده ضرب می شود و در نهایت این مقدار بدست آمده در طول مدت زمان خدمت سربازی شخص ضرب می گردد.

چنانچه فرد ۲۴ ماه دوران خدمت سربازیش طول کشیده باشد این مبلغ در ۲۴ ماه ضرب خواهد شد.

بطور مثال اگر میانگین حقوق شخصی در دو سال پایانی ۹۰۰ هزار تومان باشد، این مبلغ در ۷% ضرب شده که ۶۳ هزار تومان می شود. سپس در ۲۴ ماه خدمت سربازی ضرب می گردد. در نتیجه مبلغ بیمه ای که بایستی پرداخت شود، حدود ۱۵۱۲ هزار تومان می شود.

متقاضیان می توانند حق بیمه خود را بصورت یکجا و یا قسط بندی شده پرداخت نمایند.

• چنانچه شخص قصد پرداخت حق بیمه را به صورت یکجا دارد، حداکثر تا ۱ ماه پس از ارائه درخواست خود مهلت پرداخت دارد. اگر در زمان مقرر شده حق بیمه خود را نپردازد بایستی دوباره به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کند و نسبت به تجدید محاسبه حق بیمه خود مجددا اقدام نماید.

• درصورتی که فرد قصد پرداخت حق بیمه خود را به صورت اقساطی دارد، بایستی به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه نموده و برای پرداخت قسطی حق بیمه خود درخواست دهد. این سازمان امکان پرداخت حق بیمه را به صورت قسطی تا ۱۲ ماه فراهم کرده است. متقاضی در صورت تمایل می تواند تعداد اقساط را کاهش دهد. شخص بیمه شده بایستی اقساط خود را حتما در زمان های تعیین شده پرداخت کند.

مزایای خرید بیمه خدمت سربازی

درصورت خرید بیمه سربازی این مدت زمان بعنوان سابقه فرد بیمه شده محاسبه می گردد و برای دوران بازنشستگی می تواند از این سابقه استفاده کند و دو سال زودتر از موعد مقرر بازنشست شود.

در این صورت افراد دوران سربازی خود را جدی تر گرفته و به فکر فرار از آن نیستند زیرا که می دانند این مدت جز سوابق بیمه ای آن ها در نظر گرفته خواهد شد.

نحوه مشاهده سابقه بیمه سربازی

شما برای مشاهده سوابق بیمه خدمت سربازی خود می توانید وارد سامانه غیر حضوری تأمین اجتماعی طرح دکتر نوربخش به آدرس eservices.tamin.ir شوید. ابتدا بایستی در سامانه اینترنتی ثبت نام نمایید تا حساب کاربری برای شما فعال شود. در صورتی که قبلا و برای مشاهده سریع سوابق بیمه تامین اجتماعی در این سامانه ثبت نام کرده اید نیاز به ثبت نام مجدد ندارید.
سپس می توانید وارد منو بیمه شدگان شوید و در ادامه با ورود به قسمت خدمات سابقه، سابقه بیمه ای خود را مشاهده و استعلام بگیرید.

سابقه خدمت قبلی در سربازی

مشمولان دارای سابقه خدمت قبلی کسانی هستند که در حین خدمت خود، بعلل قانونی مانند قبولی در دانشگاه ها یا مراکز عالی برای ادامه تحصیل تقاضای مرخصی از خدمت سربازی دارند. این مشمولان پس از پایان تحصیل بایستی برای ادامه خدمت سربازی خود اقدام نمایند. مشمولان دارای سابقه خدمت قبلی به همان مراکز آموزش دهنده قبلی خود اعزام می شوند. بنابراین در صورت هرگونه مغایرت در محل اعزام خود بایستی مراتب را به اطلاع سازمان وظیفه شهرستان یا استان محل سکونت خود برسانند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ