خودرو‌های گران‌قیمت، جایگزین خودرو‌های بی کیفیت

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین– قالیباف ضمن اشاره به گزارش مالی خودروسازان، اعلام کرد: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه امسال با ۱۸ درصد رشد رکورددارِ رشد بخش تولید در اقتصاد بوده است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودرو‌های تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و خودرو‌هایی نظیر شاهین، CVT، آریا، رانا، AMT هایما S۸ و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آن‌ها خواهند شد.

وی در رابطه با تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند، گفت: جمع این تعهدات کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است که طبق هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، شماره‌گذاری خواهند شد.

این مقام مسوول در وزارت صمت نتایج اقدامات کمی و کیفی وزارت صمت در صنعت خودرو قابل مشاهده دانست و گفت: این صنعت طبق ابلاغ دستورالعمل ۸ ماده‌ای رییس‌جمهور، در حال گذار پلتفرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی‌سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه‌کشی

قالیباف ضمن اشاره به خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه‌کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه، خاطرنشان کرد: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که ثبت‌نام آن تا ساعت ١٧ روز سه‌شنبه ٢٨ تیرماه ادامه دارد) و با افزایش رشد تولید، ۵۰درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه‌کشی ادامه خواهد یافت.


بیشتر بخوانید: ثبت‌ نام ۷ هزار متقاضی در هر دقیقه برای خرید خودرو در سامانه یکپارچه


سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید براینکه هدف‌گذاری امسال ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است، گفت: رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.

قالیباف همچنین اعلام کرد: در ماه آینده خبر‌های خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

هفته گذشته مهدی اسلام‌پناه، رییس سازمان ملی استاندارد بروز مشکلات پرتکرار را علت توقف تولید خودرو‌های تیبا ساینا سمند و ۴۰۵اعلام کرد و گفت: وجود ایراد در بخش‌های مختلف از جمله پیشرانه، بدنه، سیستم فرمان، چراغ‌ها و رنگ خودرو باعث شده تا سازمان استاندارد، مانع پلاک‌گذاری این خودرو‌ها شود. تیبا، ساینا، سمند و پژو ۴۰۵ جزو خودرو‌های ارزان‌قیمت و در عین حال پرتیراژ خودروسازان داخلی به حساب می‌آیند که متأسفانه قادر به پاس کردن استاندارد‌های ۸۵گانه نیستند. با توجه به اهمیت جان و مال مردم، سازمان ملی استاندارد ادامه ساخت این خودرو‌ها را بیهوده دانسته و تنها به شروط خاصی جواز شماره‌گذاری این خودرو‌ها را صادر می‌کند.

سبد محصولات خودروسازان داخلی کوچک‌تر شد

با توقف تولید خودرو‌های سمند، پژو ۴۰۵، تیبا و ساینا بدون شک سبد محصولات خودروسازان داخلی بسیار کوچک خواهد شد. در حال حاضر نیز کمبود خودرو‌های اقتصادی باکیفیت به‌شدت در بازار احساس می‌شود. با این حال طبق گفته‌های معاون حمل و نقل وزارت صمت، عرضه خودرو‌های ارزان‌قیمت و جبران کمبود بازار از طریق سه کانال امکان‌پذیر است. افزایش تیراژ تولید خودرو‌های باکیفیت توسط خودروسازان، بهره‌گیری از پلتفرم‌های خارجی و واردات خودرو می‌تواند به تنظیم بازار و در نهایت ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا کمک کند. سازمان ملی استاندارد علت اصلی عدم تمدید اعتبار چهار خودروی مذکور را بی‌کیفیتی قطعات عنوان کرده و از خودروساز‌ها خواسته تا برای تهیه قطعات و تجهیزات لازم به تامین‌کنندگان معتبر و مورد تایید این سازمان مراجعه کنند.

منبع:روزنامه اعتماد

خودرو‌های گران‌قیمت، جایگزین خودرو‌های بی کیفیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ