خودروهای بدون قرعه کشی را بشناسید+جزئیات

0

اخبار خودرو

مجله خودرو ساتین– سخنگوی وزارت صمت افزود: با بررسی ثبت نام شدگان در مرحله دوم تخصیص یکپارچه مشخص شد گروه خودروسازی سایپا به‌جز ساینا s و کوئیک s، بقیه محصولاتش از قرعه کشی خارج شده است.

به گفته قالیباف، خودرو‌های پرتقاضای شرکت ایران‌خودرو هنوز قابلیت خروج از روند قرعه‌کشی را ندارند و پروسه‌ای زمان بر است. از دیگر سو با افزایش تولیدات خودروسازی‌ها، خروج کلیه خودرو‌ها از روند قرعه‌کشی تا پایان سال امکان‌پذیر خواهد بود.

قالیباف، کل عرضه خودرو در مرحله دوم قرعه کشی یکپارچه را ۱۰۴ هزار دستگاه ذکر کرد.


بیشتر بخوانید: نتایج قرعه کشی مرحله دوم فروش خودرو چه زمانی اعلام می شود؟


وی همچنین به توقف تولید سمند، تیبا و ساینا اشاره کرد و گفت: در مورد خودرو‌های جایگزین، شاهین با فروش فوری برای اولین‌بار بعد از سال‌ها در سایپا کلید خورد. خودروی آریا نیز از تولیدات جایگزین است. تیبا ایرادات پر تکراری داشت و سازمان ملی استاندارد جلوی تولید آن را گرفته است.

قالیباف از دیگر سو یادآوری کرد که تعهدات شرکت سایپا برای تولید خودرو تیبا ادامه خواهد یافت و شماره‌گذاری خودرو‌های مذکور صورت می‌گیرد، اما بیش از آن، تولید نخواهد شد.

وی از دیگر سو به واردات خودرو اشاره کرد و گفت: این مسئله در صف بررسی‌هاست. آیین‌نامه به دولت ارسال شده و باید منتظر بررسی در دولت و ورود به پروسه اجرا باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

خودروهای بدون قرعه کشی را بشناسید+جزئیات

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ