سریال شهرزاد چند قسمت دارد چند فصل است

1

سریال شهرزاد چند قسمت دارد چند فصل است | سریال شهرزاد چند قسمت است فصل اول | فصل دوم شهرزاد چند قسمت است | فصل سوم شهرزاد چند قسمت است

شهرزاد مجموعه‌ای نمایشی است که فصل اول آن در سال ۱۳۹۴ در ۲۸ قسمت و فصل دوم آن در سال ۱۳۹۶ در ۱۵ قسمت پخش شد. همچنین فصل سوم این سریال هم در ۱۶ قسمت در زمستان ۱۳۹۶ آغاز شد و در ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ پایان یافت. کارگردان این سریال حسن فتحی و تهیه‌کننده آن محمد امامی است. پخش این سریال به صورت هفتگی از طریق مراکز عرضه فیلم سراسر ایران انجام شد. علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار بازیگران نقش‌های اصلی این مجموعه هستند. شهرزاد یکی از پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین مجموعه در شبکه نمایش خانگی ایران است.

سریال شهرزاد بازیگران سریال شهرزاد

جشن سریال شهرزاد در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، بلیت این جشن در مدت ۴۵ دقیقه اینترنتی فروخته شد، این جشن باحضور عوامل و بازیگران و مردم برگزار شد و از این سریال تقدیر به عمل آمد. پخش فصل دوم شهرزاد از روز دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ (۱۹ ژوئن ۲۰۱۷) به صورت هفتگی آغاز شد. و در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۶ به پایان رسید.

پخش فصل سوم شهرزاد نیز از ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ (۳۱ ژانویه ۲۰۱۸) به صورت هفتگی آغاز شد و در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ به پایان رسید. پس از توزیع قسمت آخر، حسن فتحی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود ضمن تشکر از بینندگان و عوامل، به شفاف سازی در خصوص حاشیه‌های سریال پرداخت و همچنین برای ساخت فصل چهارم سریال با حضور شخصیت‌های شهرزاد، فرهاد و قباد ابراز امیدواری کرد.

تعداد قسمت‌ها سیریال شهرزاد

  • فصل اوّل: ۲۸ قسمت
  • فصل دوم: ۱۵ قسمت
  • فصل سوم: ۱۶ قسمت

فصل دوم شهرزاد چند قسمت است

تهیه‌کننده شهرزاد گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده ساخت فصل دوم سریال شهرزاد از اوایل مهر ماه ۱۳۹۵ آغاز می‌شود. محمد امامی تهیه‌کننده سریال پرمخاطب شهرزاد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: از عوامل موفقیت این سریال می‌توان در درجه اول به فیلم‌نامه این سریال اشاره کرد که بارها نگارش و بازنویسی شده بود. ما روی ذائقه مخاطب مطالعه کردیم و به یک استاندارد نسبی رسیدیم. وی افزود: علاوه بر متن، سریال شهرزاد تمام پارامترهای موفقیت را داشته‌است و محتوا، فیلمنامه، بازیگران، کارگردان، گروه تولید و تهیه از دیگر عوامل موفقیت این سریال محسوب می‌شود. امامی با بیان اینکه جامعه ما نسبت به مجموعه نمایش خانگی بی‌اعتماد شده بود، گفت: ما با ساخت سریال شهرزاد توانستیم این اعتماد را بار دیگر به مردم و مخاطبان بازگردانیم.

وی دربارهٔ ساخت فاز دوم این سریال توضیح داد: شهرزاد در سه فصل به تولید می‌رسد که فصل دوم آن ۲۲ قسمت دارد. تهیه‌کننده شهرزاد اضافه کرد: در حال حاضر فیلم‌نامه این سریال توسط حسن فتحی و نغمه ثمینی در حال نگارش است و ۱۴ قسمت اول این سریال نگارش شده‌است. امامی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان تیر ماه نگارش فیلم‌نامه شهرزاد۲ به پایان می‌رسد. پیش تولید خاصی برای این کار نداریم چون دکور و لوکیشن‌های ما آماده است و از اوایل مهر ماه ۱۳۹۵ کار تصویربرداری این سریال را آغاز می‌کنیم.

پخش «فصل دوم سریال شهرزاد» از روز دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ (۱۹ ژوئن ۲۰۱۷) به صورت هفتگی آغاز شد و در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۶ به پایان رسید.

فصل سوم سریال شهرزاد چند قسمت است

با توجه به انتقاداتی که در فصل دوم به سریال شهرزاد وارد شد و روند و ریتم داستان، بازیگری، گریم و… نتوانسته بود طرفداران سریال را راضی نگه ندارد، پرونده فصل دوم سریال در ۱۵ قسمت بسته شد و قسمت‌های باقی‌مانده با کمی تغییرات در قسمت‌های آغازین فصل سوم نمایش داده شد. سید محمد امامی، تهیه‌کننده شهرزاد در گفتگویی در مورد فصل دو و ساخت فصل سه اظهار داشت:

در ابتدا باید بگویم که خوشحالیم رقیب خودمان شده‌ایم و با فصل اول مقایسه می‌شویم. به هر حال فصل اول «شهرزاد» یک پدیده در نمایش خانگی بود. مردم به این مدیوم بی‌اعتماد شده بودند. مجموعه‌های تولید شده یا به انتها نمی‌رسیدند یا به مرور افت کیفیت جدی پیدا می‌کردند. ما با سریالی که سر و شکل درست و خوبی دارد، آمدیم و اعتماد از دست رفته را برگرداندیم.

او ادامه داد: دربارهٔ فصل دوم هم باید بگویم که نظراتی که ما از منتقدان گرفتیم، با نظرات مردم کمی تفاوت دارد. در واقع اگر به قصه به شکل مستقل نگاه کنیم، نقد زیادی ندارد چون به قول معروف به داستان آب نبستیم. فصل دوم شهرزاد از لحاظ ریتم، بازی‌ها و مابقی شاخصه‌ها امتیاز بالایی می‌گیرد، باور کنید که سری دوم ساختن خیلی کار سختی است و حفظ موفقیت از رسیدن به خود موفقیت کار سخت‌تری است.نتیجه تمام اتفاق‌های فصل دوم را در فصل بعدی می‌توان دید، کارهایی را در فصل دوم شهرزاد توسط آقای فتحی انجام شده‌است، نتیجه آن در فصل سوم برداشت می‌شود. مطمئن باشید وقتی فصل سوم تمام شود، متوجه علت همه اتفاق‌هایی که برای شخصیت‌های مختلف در فصل دوم افتاد، می‌شوید. کوچکترین مسائل مثل آموزش رانندگی شهرزاد که امروز مورد نقد قرار می‌گیرد، در فصل سوم کاربرد دارد. با وجود کامنت‌های ناراضی، من از یک چیز مطمئن هستم و آن هم این است که در پایان فصل سوم، مردم به خاطر فصل دوم از ما تشکر می‌کنند! معتقدم فصل سوم به لحاظ داستانی همانی است که مردم دوست دارند. در واقع تم عاشقانه مشابه فصل اول به فضای کلی سریال بازمی‌گردد.

پخش «فصل سوم سریال شهرزاد» از روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ (۳۱ ژانویه ۲۰۱۸) به صورت هفتگی آغاز و در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ به پایان رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ساتین می گوید

    lp5oa7uk