اصلی ترین ادویه فلافل چیست

1

اصلی ترین ادویه فلافل چیست

ادویه فلافل اهوازی ، ادویه فلافل آبادان ، فرق ادویه کاری با ادویه فلافل ، ادویه فلافل و سمبوسه ، ادویه فلافل چیست 

 آیا می‌خواهید طعم فلافل بیرون از منزل را درون منزل امتحان کنید و از دست پخت خود کمال رضایت را داشته باشید؟ ادویه مخصوص فلافل، این امکان را به شما می‌دهد تا طعمی بسیار دلچسب ایجاد کنید. در ادامه این مقاله شما را با طرز تهیه ادویه فلافل آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه فلافل طرز تهیه ادویه فلافل آبادان

طرز تهیه ادویه فلافل خانگی

مواد لازم
پودر انبه نصف قاشق مربا خوری
فلفل سیاه به میزان لازم
زردچوبه نصف قاشق مرباخوری
پورد بکینگ پودر یک قاشق غذا خوری
پودر جوز هندی به میزان اندک

نکات لازم در ترکیبات ادویه فلافل

میزان مواد لازم بایستی با میزان خود نخودی که برای پخت فلافل استفاده می‌شود سنجیده ‌شود (مواد لازم ذکر شده برای ۴ پیمانه نخود در نظر گرفته شده است).
مقدار فلفل سیاه وابسته به مزاج افراد تنظیم می‌گردد. در این ادویه جوز هندی با خواص بی‌نظیرش بسته به مزاج و ذائقه‌ی افراد به دو صورت ساییده شده و ساییده نشده بکار می‌رود.

در ادامه به طرز تهیه فلافل خانگی با ادویه مخصوص فلافل می‌پردازیم.

طرز تهیه فلافل با ادویه فلافل مخصوص

مواد لازم
نخود ۴ پیمانه
پیاز  در ابعاد متوسط
سیب زمینی ۱ عدد
ادویه فلافل به میزان اشاره شده در قسمت بالا

طبخ فلافل

  1. ۴ پیمانه نخود را به مدت ۲۴ ساعت خیس کرده تا کاملا باد کرده و نفخ آن خارج شود.
  2.  نخودها را در آبکش ریخته و به مدت نیم ساعت رها کرده تا آب آن به خوبی کشیده شود.
  3.  پیاز متوسط را پوست کنده و نخود را به همراه پیاز در چرخ گوشت ریخته و ترجیحا دوبار آن را چرخ می کنیم می ‌توان در هنگام چرخ کردن نخودها چند پر جعفری یا نعناع نیز همراه مواد چرخ کرد.
  4. کسانی که تمایل دارند سیب زمینی نیز به فلافل اضافه کنند: سیب زمینی را پوست کنده و با رنده کوچک آن را رنده کرده و به مواد چرخ شده اضافه کنند.
  5. در پایان ادویه فلافل مخصوص که در بالا بدان اشاره شده است نیز به مواد چرخ شده اضافه کرده و می‌توان آن را قالب گیری کرد و در روغن سرخ نمایید.

فلافل پخته شده و آماده برای نوش جان کردن.
نکته:

  • نکته قابل توجه در طبخ فلافل که منجر به داشتن فلافل ترد و خوشمزه می‌شود آن است که باید بجای جوش شیرین از بکینگ پودر استفاده کرد.
  • در تهیه ادویه فلافل از پودر انبه و جوز هندی استفاده کردیم که طعمی دلچسب و به یاد ماندنی به فلافل ما داد. در ادامه شما را با طرز تهیه پودر انبه آشنا خواهیم کرد.

پودر انبه

انبه یک میوه قاره ای است که عمدتاً در شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی می‌روید. از این ماده جهت طعم، رنگ و عطر غذا استفاده می‌شود. انبه از نظر مواد مغذی، ویتامین (ث)، پلی فنل و کاروتنوئیدها بسیار غنی است و در هر ۱۶۰ گرم آن ویتامین های آنتی اکسیدان (آ)، (ث) و (د) به ترتیب ۲۵ درصد، ۷۶ درصد و ۹ درصد یافت می شود.

علاوه بر این انبه حاوی سطح بسیار خوبی از گروه ویتامین های (ب)، پتاسیم، مس و آمینو اسیدهاست. پوست و گوشت انبه حاوی آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه امگا سه و امگا شش است. تحقیقات نشان داده است که انبه برای سرطان پوست و پروستات مفید است. در کشورهای غربی از میوه رسیده آن در تهیه غذاها استفاده می شود، در حالی که در شبه قاره هند این میوه را به صورت نرسیده و ترش بکار می‌برند. در بسیاری از نواحی هند از آب انبه به عنوان دسر استفاده می شود. در مکزیک، از انبه در تهیه بستنی، آب میوه و چای استفاده می‌شود. در تایلند و چند کشور آسیای جنوب شرقی، برش های انبه را همراه برنج و یا به شکل ترشی به کار می برند. کالری انبه در یک عدد انبه متوسط (۲۰۷ گرم) ۱۲۴ کالری است.به شما پیشنهاد میکنیم  طرز تهیه مربای انبه را مطالعه نمائید.

چگونگی تهیه پودر انبه

  • انبه را به صورت کال چیده و آن را به شکل حلقه های باریک برش می‌زنند، سپس آنها را روی سنگ ها قرار می‌دهند تا کاملاً خشک شود.
  • این ادویه را باید در جای خشک و خنک نگهداری کرد
  • از سس انبه نیز می‌توانید برای خوشمزه تر شدن ساندویچ فلافل استفاده کنید.

امیدواریم از طعم فلافل با ادویه فلافل مخصوص لذت برده باشید و بیشتر با پودر انبه که در بسیاری از چاشنی ها استفاده می‌شود، آشنایی پیدا کرده باشید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم دستور پخت فلافل لبنانی و علت خشک شدن فلافل و همچنین راز ترد شدن فلافل را بخوانید. راستی به نظر شما بهترین ادویه برای فلافل چیست و شما از چه ترکیباتی استفاده می‌کنید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. آرین می گوید

    مزه اصلی فلافل به ادویه اس و نقش مهمی تو خوشمزگی فلافل داره مطلب خوبی بود واقعا لازم داشتم ترکیبات ادویه فلافل رو بدونم