مازیار لرستانی کیست +عکس جدید مردانه

0

مازیار لرستانی کیست | مازیار لرستانی چند سال سن دارد | مازیار لرستانی و همسرش | مازیار لرستانی تغییر جنسیت

بیوگرافی و زندگینامه مازیار لرستانی

مازیار لرستانی Maziar Lorestani (نام در زمان تولد شهره لرستانی؛ متولد ۳۱ خرداد ۱۳۴۵) بازیگر و کارگردان اهل ایران است. وی در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم اغر بخیر وارد حرفه سینما و تلویزیون شد.

زندگی شخصی

مازیار لرستانی سال ۱۳۴۵ در تهران با نام شهره صالحی لرستانی متولد شد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ و همچنین فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته فیلمنامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ بوده‌است.

تغییر جنسیت مازیار لرستانی

لرستانی، چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ از تطبیق جنسیت خود خبر داد و‌ گفت نام مازیار را برگزیده‌است. این اتفاق از سوی کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های فراوان روبه‌رو شد و در حالی که عده‌ای از «تغییر جنسیت» او سخن می‌گفتند، فعالان حقوق تراجنسیتی‌ها یادآوری کردند که باید از «تطبیق جنسیت» برای چنین اتفاقی استفاده کرد.

فیلم و سریال های مازیار لرستانی

بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۴ با نمایش‌های دانشجویی از جمله «آدم‌برفی»، «زیبایی بی‌اعتنا»، «من به باغ عرفان»، «آژاکس»، «پیشنهاد ازدواج» و «تبعیدی‌ها» تجربه کرد و تا ۱۳۶۹ ادامه داد. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد آغاز کرد.

وی از سال ۱۳۶۶ کارگردانی ۱۷ تئاتر حرفه‌ای در تئاترشهر از جمله «خسیس دهکده روگافورد»، «گالری»، «پرده‌برداری»، «عقاب»، «داش آکل»، «آنتیگون»، «متوری»، «بنگاه تئاترال»، «تلخ بازی قمر در عقرب»، «زندگی دوگانه» و «پیک‌نیک در میدان جنگ» را بر عهده داشته‌است؛ نمایش «سلطان مار» نوشتهٔ بهرام بیضایی، یکی از موفق‌ترین اجراهای تئاتر در دههٔ هفتاد از جمله کارهای اوست. همچنین کارگردانی نمایش تلویزیونی «در پوست شیر» نوشته شون اوکیسی، برای شبکه چهار را انجام داده‌است.

مجموعه تلویزیونی «هتل» به کارگردانی مرضیه برومند و فیلم سینمایی «مأموریت آقای شادی» و چندین تله‌فیلم دیگر از جمله آثاری است که او به عنوان نویسنده در آنان حضور داشته‌است. چندین فیلم کوتاه و تله‌فیلم از کارهایی است که وی کارگردانی کرده‌است.

اولین حضور مازیار لرستانی با پوشش مردانه در یک مراسم رسمی

همسر (مازیار لرستانی) شهره لرستانی مازیار لرستانی کیست شهره لرستانی (مازیار لرستانی) بیوگرافی (مازیار لرستانی) شهره لرستانی اینستاگرام (مازیار لرستانی) شهره لرستانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ