مهدی یراحی کیست و اصالتا اهل کجاست

0

مهدی یراحی کیست و مهدی یراحی اصالتا اهل کجاست

مهدی یراحی خواننده و آهنگ‌ساز اهل ایران است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد. مهدی یراحی تنها هنرمند دارنده جایزه باربد بهترین خواننده پاپ در ایران است. او این جایزه را در سی و سومین دوره از جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۹۶ و برای آلبوم آینه قدی کسب کرد.

مهدی یراحی بیوگرافی مهدی یراحی اینستاگرام مهدی یراحی

مهدی یراحی اهل کجاست

مهدی یراحی، ۲۳ آبان ۱۳۶۰ در اهواز متولد شد. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۹ (در پی مهاجرت به تهران) آغاز کرد؛ اما پیش از آن در سن ۱۰ سالگی همزمان با شرکت در مسابقات و فعالیت‌‌های فرهنگی دوران تحصیل در زادگاهش اهواز، به موسیقی کلاسیک غربی گرایش پیدا کرد. پس از پایان تحصیلات دورهٔ راهنمایی در سال ۱۳۷۶ به آموختن تئوری موسیقی نزد «علی کسرائی» (به قول او تنها معلم موسیقی‌اش) پرداخت و ضمن آن به طور آزاد و خود‌آموز نواختن سازهای پیانو و گیتار را فرا گرفت. مهدی یراحی در سال ۱۳۹۰، نخستین آلبوم رسمی خود را با عنوان منو رها کن منتشر کرد.

او پیش از شهرت در عرصه‌ی خوانندگی طی ده سال برای بسیاری از خوانندگان از جمله داریوش اقبالی و… در مقام آهنگساز ظاهر شد و در ادامه با اجرای تیتراژ برنامه شب شیشه‌ای به عنوان خواننده به شهرت رسید. تا به حال ۴ آلبوم با نامهای: منو رها کن ۱۳۹۰، امپراطور ۱۳۹۲، مثل مجسمه ۱۳۹۴، آینه قدی ۱۳۹۵ و دو مجموعه به نامهای: سه‌گانه اجتماعی اول ۱۳۹۷، سه‌گانه اجتماعی دوم ۱۳۹۹ و تعداد قابل توجهی تک آهنگ عاشقانه و اجتماعی به زبانهای فارسی و عربی از او منتشر شده است.

در گذر زمان روند فعالیت هنری یراحی و محتوای آثارش بیش از پیش تحت‌ تأثیر وقایع (عموماً تلخِ) اجتماعی دهه‌ی ۹۰ شمسی ایران قرار گرفت و همین مسئله طی این سالها باعث بروز ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های طولانی‌‌ مدت کاری و برخوردهای قهری قضایی متعدد برای او گردید. مهدی یراحی هنوز هم از هرگونه فعالیت هنری در ایران ممنوع است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ