فرناز حسن زاده چگونه رتبه یک کنکور تجربی شد

0

فرناز حسن زاده کیست | فرناز حسن زاده چگونه رتبه یک کنکور تجربی شد | فرناز حسن زاده کدام مدرسه درس می خواند

بیوگرافی و زندگینامه فرناز حسن زاده

فرناز حسن زاده در کنکور ۱۴۰۱ رتبه اول گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کرد.

خانم حسن زاده با میانگین تزار ۷ هزارو ۶۳۲ اهل شهر یاسوج و در مدرسه هیات امنایی فرزانگان این شهر تحصیل می‌کرد.

پدر فرناز کارشناسی‌ارشد کارگردانی و کارمند بازنشسته صداوسیما کهگیلویه و بویراحمد و مادر این دانش آموز نخبه و افتخار آفرین کارشناسی مهندس عمران و خانه‌دار است.

بعد از ۸ سال رتبه یک برای اولین بار دختر و از منطقه ۳ شد.

نفرات برتر کنکور تجربی فرناز حسن زاده کیست رتبه یک کنکور کیست رتبه های تک رقمی کنکور

گفت وگو با فرناز حسن‌زاده رتبه یک تجربی از یاسوج

فرناز حسن‌زاده در یک نگاه

شهر: یاسوج (استان کهگیلویه و بویراحمد)

مدرسه: فرزانگان

میانگین‌تراز: ۷۶۳۲

تحصیلات و شغل پدر: کارشناسی‌ارشد کارگردانی، کارمند صداوسیما (بازنشسته)

تحصیلات و شغل مادر: کارشناسی مهندس عمران، خانه‌دار

گفتگوی زیر مربوط به زمانی است که فرناز در سال یازدهم بود انجام شده است.

با چه دلایلی تصمیم گرفتی که رشته‌ی تجربی را انتخاب کنی؟

درس‌های رشته‌ی تجربی نسبت به بقیه‌ی رشته‌ها بستر مناسب‌تری را در درس‌خواندن برایم ایجاد می‌کرد. درس‌های رشته‌ی تجربی تنوع بهتری دارد و درس‌هایی مثل فیزیک و شیمی و ریاضی در آن تا حد زیادی با رشته‌ی ریاضی هم مشترک است. از همان زمان دوست داشتم در آینده متخصص قلب شوم. با این هدف رشته‌ام را انتخاب کردم.

از ابتدا در آزمون‌های کانون قوی بودی؟

در اولین آزمون، رتبه‌ی پنجم شهر را کسب کردم. ترازم هم در اولین آزمون، حدود ۶۷۰۰ بود. به‌مرور زمان با آزمون‌دادن‌های متعدد توانستم نقاط قوت و ضعفم را شناسایی کنم و همین باعث شد پیشرفت کنم. پیشرفتم تا جایی ادامه پیدا کرد که در آخرین آزمون تابستان، قبل از ورود به پایه‌ی نهم توانستم رتبه‌ی یک کشور را کسب کنم.

الان در آزمون‌های کانون در کدام درس‌ها قوی‌تری؟

در درس‌های اختصاصی، نمره‌ام اغلب بالاتر از ۸ از ۱۰ است. در درس‌های زبان و عربی هم قوی هستم و نمره‌هایم ۹ یا ۱۰ از ۱۰ است.

روشت برای مطالعه‌ی این درس‌ها چگونه است؟

برای تمام درس‌ها ابتدا باید مطالب کتاب درسی را ‌خوب یاد گرفت. مثلاً برای درس زیست‌شناسی باید بدانیم که هر بخش از متن با کدام بخش از تصویرهای کتاب ارتباط دارد. برای درس زیست باید تصویرها را به ذهن بسپاریم. من برای این کار تصویرها را خودم نقاشی می‌کنم. بعد از یادگیری کامل کتاب درسی، فقط خواندن کافی نیست و باید تست‌های زیادی حل کنیم. بعد از حل تست‌ها، لازم است که هر تست را تک‌‌‌تک بررسی و تحلیل کنیم. حتی ممکن است نکات زیادی در گزینه‌ها باشد. باید نکاتی را که از تست‌ها بیرون می‌آوریم، در حاشیه‌ی کتاب‌های درسی یادداشت کنیم. این کار کمک زیادی به یادگیری ما می‌کند. می‌توانیم از منابع گوناگون برای حل تست بهره بگیریم. مثلاً کتاب زیست سه‌سطحی برای آزمون‌های جامع منبع بسیار خوب و مناسبی است.

نفرات برتر کنکور تجربی فرناز حسن زاده کیست رتبه یک کنکور کیست رتبه های تک رقمی کنکور

خودت چه منابعی داری و از چه کتاب‌هایی استفاده می‌کنی؟

بیشتر از کتاب‌های سه‌سطحی برای درس‌های اختصاصی‌ام استفاده می‌کنم. هم جامع هستند و هم حجم و تعداد سؤالات این کتاب‌ها مناسب و کافی است.

از دفتر برنامه‌ریزی هم استفاده می‌کنی؟

بله. با تمام کتاب‌هایم دوست هستم؛ اما دفتر برنامه‌ریزی صمیمی‌ترین دوست من است. هر روز در زمان درس‌خواندن آن را کنار دستم می‌گذارم و تکمیلش می‌کنم. دفتر برنامه‌ریزی نقش مهمی در پیشرفت درسی‌ام داشته است. دفتر برنامه‌ریزی به درس‌خواندنم نظم خاصی می‌دهد و موجب پیوستگی و تداوم می‌شود. در یک صفحه از دفتر برنامه‌ریزی می‌توان میزان تلاش یک هفته‌ی خودم را ببینم و میزان کم‌کاری‌هایم را بفهمم. با این کار هم می‌توانم ساعت مطالعه‌ام را افزایش دهم و هم کیفیت مطالعه‌ام را بهتر کنم.

از سایت کانون و مجله‌ی آزمون استفاده می‌کنی؟

به صفحه‌ی شخصی‌ام سر می‌زنم و در جعبه‌ابزار کارنامه‌ام، از کارنامه‌های اصلی هر آزمون و کارنامه‌ی ۵نوع‌درس استفاده می‌کنم. به صفحه‌ی مقطع هم سر می‌زنم و از نکات خوبی که در این صفحه هست، بهره می‌برم. مطالب مجله هم برایم لذت‌بخش است و گفت‌وگوهای مجله را بعد از هر آزمون مطالعه می‌کنم.

تعطیلی مدارس به‌دلیل شیوع کرونا چه تأثیری در روند درس‌خواندنت گذاشت؟

تعطیلی مدارس باعث شد انگیزه‌ام برای درس‌خواندن کمتر شود. سعی کردم برنامه‌ریزی دقیقی کنم. با برنامه‌ریزی اثر منفیِ کرونا خیلی کمرنگ‌ شد. در این مدت که تعطیل بودیم سعی کردم در زمان‌های مشخصی کارهایی انجام بدهم تا انگیزه‌ام بیشتر شود. زبان آلمانی را به‌طور خودآموز شروع کردم و سعی کردم این زبان جدید را هم یاد بگیرم. بخشی از زمان را هم به تماشای برنامه‌های تلویزیونی می‌گذراندم. برنامه‌ی راهبردی کانون هم در حفظ انگیزه‌ی بچه‌ها بسیار مؤثر بوده است.

برای فصل تابستان چه هدف‌گذاری خاصی داری؟

در تابستان سعی می‌کنم درس‌های دهم را مرور کنم. بخشی از درس‌های یازدهم را هم پیش‌خوانی می‌کنم. برای اینکه دچار بی‌نظمی نشوم، از برنامه‌ی راهبردی کانون استفاده می‌کنم و در آزمون‌های تابستان شرکت می‌کنم. می‌خواهم درس‌های اختصاصی را به‌صورت مفهومی پیش‌خوانی کنم.

چطور می‌توانی به‌طور خودآموز درس‌ها را پیش‌خوانی کنی؟

کتاب‌های درسی سال آینده را مطالعه می‌کنم تا مفاهیم را متوجه بشوم. اگر هر درس فرمول جدیدی داشته باشد تلاش می‌کنم تا آن را اثبات کنم تا بهتر در ذهنم بنشیند و به حفظ‌کردنش نیاز نداشته باشم. بهتر است برای پیش‌خوانی در تابستان از درس‌نامه‌ها و سؤالات کتاب‌های آبی کانون استفاده کنیم. سطح سؤالات این کتاب‌ها مناسب است. من هر سال از کتاب تابستان هم استفاده می‌کنم. این کتاب، هم سؤالات پایه‌ی قبل را دارد که برای مرور خوب است و هم شامل سؤالات سال آینده است که در پیش‌خوانی به من کمک می‌کند.

تحلیل آزمون چقدر برایت مهم است؟

دقیقاً به همان اندازه که برای آزمون اهمیت قائلم، به تحلیل آزمون هم اهمیت می‌دهم. سعی می‌کنم بعد از آزمون در همان روز، آن را تحلیل کنم. وقتی آزمون را تحلیل نمی‌کنم، مثل این است که در آزمون شرکت نکرده‌ام. سؤالات نزده و پاسخ‌های اشتباهم را بررسی می‌کنم. پاسخ‌های شک‌دار را هم بررسی می‌کنم. در نهایت در پاسخ‌های درست اگر نکته‌ی جدیدی به چشم بخورد، آن را یادداشت می‌کنم. نکاتی را که از آزمون یاد می‌گیرم، در حاشیه‌ی کتاب درسی یادداشت می‌کنم. اگر در آزمون سؤال جالبی هم باشد، آن را به‌همراه پاسخش در دفتری جداگانه می‌نویسم.

نکته‌ی خاصی هست که بخواهی برایمان بگویی؟

به دوستانم پیشنهاد می‌کنم از فرصت‌هایی که در زندگی در اختیار دارند، بهترین استفاده را بکنند. شاید فکر کنیم که فقط می‌توانیم یک کار را انجام بدهیم؛ درصورتی‌که توانمندتر از این‌ها هستیم. می‌توانیم در کارهای متعدد موفق باشیم. اگر تا الان برنامه‌ریزی نکردند، همین الان برگه‌ای بردارند و برای کارهای روزانه‌ی خود برنامه‌ریزی کنند و به اجرای آن پایبند باشند. فردایی وجود ندارد. هر کاری را باید از همین امروز شروع کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ