هیچ یک از متهمین حادثه متروپل جنایت را به گردن نگرفتند

0

ساتین نیوز: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۱متهم حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان صبح دیروز در شرایطی برگزار شد که هیچ‌یک از متهمان حاضر نشدند اتهاماتشان را بر عهده بگیرند.

به گزارش سایت خبری ساتین نیوز به نقل از خبرفوری، تحقیقات درباره این پرونده از روز دوم خردادماه امسال و پس از ریزش ساختمان متروپل آبادان آغاز شد. ساختمانی که مراحل پایانی کار خود را سپری می کرد و قرار بود به زودی افتتاح شود اما پیش از آن آوار و به تلی از آهن و بتن تبدیل شد و جان ۴۳نفر را گرفت. قربانیان این حادثه شامل حسین عبدالباقی ، صاحب متروپل و تعدادی از افرادی بود که در آنجا کار می کردند و علاوه بر آن چند شهروند نیز زیر آوار گرفتار شدند و جان باختند. قصور در این حادثه به وضوح مشخص بود و به همین دلیل در همان روزهای نخست ۲۱نفر از مسئولان سابق و فعلی شهری آبادان به اتهام قصور بازداشت شدند و پرونده آنها پس از صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

صبح دوشنبه بعد از گذشت حدود ۲ماه از این حادثه تلخ، نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان برگزار شد. در این جلسه نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و اولیای دم متوفیان نیز شکایت شان را مطرح کردند.

روز گذشته (سه شنبه) در دومین جلسه محاکمه نوبت به متهمان رسید تا از خود دفاع کنند. در این جلسه ابتدا ۲ نفر از شاکیان که در نخستین جلسه غایب بودند شکایت شان را مطرح کردند و در ادامه ۱۰نفر از متهمان یک به یک در جایگاه ایستادند و به دفاع از خود پرداختند. آنطور که در کیفرخواست این پرونده آمده: «اتهام متهمان پرونده تسبیب در۴۳ فقره جنایت غیرعمدی است که هیچ یک از متهمان، حاضر به پذیرش آن نشدند.

همسر محسن نصیری، کناف کاری که در متروپل جانش را از دست داده، یکی از شاکیانی بود که در این جلسه حضور داشت. او در این باره می گوید: متهمان پرونده تعدادی از مسئولان فعلی و سابق شهرداری آبادان و تعدادی هم از نظام مهندسی هستند. همینطور عبدالباقی، به عنوان مالک ساختمان که براساس نظریه هیأت کارشناسی ۷۵درصد در این حادثه مقصر تشخیص داده شده است.

او درباره آنچه در جلسه دادگاه گذشت می گوید: در این جلسه ۱۰نفر از متهمان از خودشان دفاع کردند. با وجود اینکه معلوم شده که ساختمان اصلا ایمن نبوده اما آنها از اساس هیچ چیز را قبول نداشتند و می گفتند که ساختن متروپل مورد تأییدشان نبوده و آنها ندانسته مدارک را امضاء کرده اند. بعد از دفاع آنها این جلسه به پایان رسید و قرار است روز چهارشنبه (امروز) محاکمه ادامه پیدا کند.در همین حال صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان درباره پرونده متروپل گفت: مراحل تحقیقات درخصوص این پرونده در کوتاه ترین زمان ممکن و با رعایت موازین شرعی و قانونی در دادسرا رسیدگی و برای ۲۱متهم پرونده قرار جلب دادرسی و کیفرخواست صادر شده است.

او درباره اتهامات این افراد و چگونگی مشخص شدن سهم تقصیر هرکدام می گوید: اغلب آنها از مسئولان سابق شهری آبادان هستند که بر ساخت ساختمان متروپل نظارت درستی نداشته اند. بر همین اساس در جریان تحقیقاتی که در دادسرا به صورت ویژه انجام شد برای آنها اتهام تسبیب در جنایت غیرعمدی در نظر گرفته شد. از سوی دیگر به لحاظ اینکه بررسی این پرونده فنی و پیچیده بود، از یک هیأت کارشناسی متشکل از متخصصان شهرسازی و معماری استفاده شده و طبق نظر این هیأت کارشناسی هر کدام از ۲۱متهم مقصر تشخیص داده شدند اما درصد قصور هر یک از آنها متفاوت است که هرکدام از متهمان فوت شده و سایر متهمان حاضر در دادگاه به میزان سهمی که در وقوع حادثه داشتند، مسئول پرداخت دیه متوفیان و مجروحان هستند.

همسایه ها پسری را که مادرش را کتک می زد را به قتل رساندند

پایگاه خبری ساتین نیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ