اگر انتخاب رشته کنیم و قبول نشویم چه میشود

0

اگر انتخاب رشته کنیم و قبول نشویم چه میشود

راهکار برای اینکه انتخاب رشته کردید و دانشگاه قوبل نشدید

۱. اینکه اینقدر رشته مورد علاقتون براتون مهم هست که حاضرید یکسال دیگه پشت کنکور بمونید و یکبار دیگه تمام تلاشتون رو بکنید.

خب در این رابطه باید بهتون بگم که شما یکسال دیگر زمان دارید تا برای آنچه که دوست دارید بجنگید و به علایق خودتون برسید و حتی شما نسب به بقیه بچه های کنکوری مزیتی که دارید اینه که یکسال تجربه بیشتری دارید ، یکسال نسبت به بقیه  بیشتر درس خواندید الان شما  دیگه صفر صفر نیستید بلکه بیس کار برای بهتر شدن را دارید ، با درس ها بیشتر آشنا هستید ، شما یکسال را سپری کردید و با چم و خم کار آشنایی دارید شما به اشتباهات خودتون پی بردید و نقاط ضعف و قوت خودتون رو میشناسید و اینبار نیاز به آزمون و خطا برای شناخت خود ندارید و از خیلی برتری های دیگه برخوردارید…

در این رابطه خیلی مهم است که ابتدا یک استراحت به خودتان بدهید و از تابستون خود درست استفاده کنید و لذت ببرید و لازمه که حتما بهتون بگم که بلافاصله و با خستگی سال پیش شروع نکنید تا وسط های کار از درس زده نشوید و بعد از استراحت کردن  با انرژی زیاد و با تصمیم گیری جدی و روحیه قوی شروع کنید به درس خوندن تا یکسال فوق العاده رو رقم بزنید.

۲. شما دوست دارید هرجور شده سال اول به دانشگاه برید

خب  بچه ها در این زمینه شما میتونید با ثبت نام در یکی از رشته های بدون کنکور وارد دانشگاه آبشید و یکی از این رشته های بدون کنکور را با توجه به علایقتون یا آینده ای که در اون رشته وجود دارد انتخاب کنید و وارد شوید.

مشاوره کنکور انتخاب رشته کنکور

محرومیت ها بعد از انتخاب رشته

خب بچه ها یکسری محرومیت ها داریم که دونستن این ها به نفع شما هست مخصوصا دانش آموزهایی که میخواهند پشت کنکور بمونند و سال بعد هم کنکور بدهند.

  • اگر شما انتخاب رشته بکنید و توی یکی از رشته های انتخابی خود که روزانه هست قبول بشوید ولی تصمیم بگیرید امسال به دانشگاه نروید و یکسال دیگه برای کنکور درس بخونید دچار محرومیت در کنکور میشوید!!!!

محرومیت شما به این صورت است که سال بعد در صورت آوردن رتبه کافی برای قبولی در رشته  و دانشگاه مورد نظرتان نمیتوانید رشته روزانه رو انتخاب کنید.

 

کاربرد کارنامه سبز بعد از انتخاب رشته

کارنامه سبز کارنامه ایه که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته شما صادر میشه و به شما نشان میده قابلیت قبولی در چندتا از انتخاب های خود را داشته اید و همچنین نشان میده در صورت قبولی نشدن در هر کدام از انتخاب های خود چند نفر با آخرین نفر قبولی فاصله داشته اید و خیلی از کاربرد های دیگه…

البته لازم به ذکره که اگر رتبه شما به صورتی باشد که  به طور مثال هم در پزشکی دانشگاه مشهد و هم در دانشگاه اصفهان در رشته پزشکی قبول بشوید و هردو دانشگاه را در انتخاب رشته خود انتخاب کرده باشید قبولی در اون دانشگاهی برای شما میاد که اولیت بالاتر شما باشه با یک مثال بهتون میگم. فرضا انتخاب دهم شما دانشگاه مشهد بوده و انتخاب بیستم شما دانشگاه اصفهان مسلما توی اعلام نتایج نهایی ، قبولی در دانشگاه مشهد برای شما صادر میشود چون الویت بالاتر شما بوده است.

حالا با توجه به توضیحات بالا کارنامه سبز دو تا کاربرد دارد.

  • در صورتی که شما انتخاب رشته کردید و فرضا در انتخاب دهم (دانشگاه مشهد) خود قبول شدید ولی بعدا به هر دلیلی تصمیم شما عوض میشود و میخواهید به دانشگاه انتخاب بیستم (دانشگاه اصفهان) خود بروید باید وارد سایت سازمان سنجش بشوید وارد قسمت *سیستم پاسخگویی*  میشوید و سپس وارد قسمت *درخواست جدید* میشوید سپس *بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی* رو انتخاب کنید و سپس در صفحه جدید *در خواست بررسی اوالویت های بعدی* رو تیک بزنید و در نهایت در صورت قبولی دانشگاه مقصد و مبدا نتیجه در پلن سازمان سنجش شما اعلام میشود.
  • کاربرد دوم اینه اگر در رشته روزانه قبول شوید و نمیخواستید به دانشگاه بروید و میخواستید یکسال دیگه درس بخونید . برای رفع محرومیت سال بعد خود باید همه مراحلی که در شماره یک ذکر شد رو انجام بدهید فقط اینبار *در خواست مجوز در سال بعد* رو تیک بزنید.

نتیجه گیری

خلاصه صحبت هایی که با هم کردیم اگر بخواهم یکجا بگم بهتون این میشه که:

اگر هر جور شده میخواهید سال اول بروید دانشگاه حتما انتخاب رشته کنید یا از رشته های بدون کنکور استفاده کنید.

و یا اگر میخواهید یکسال دیگه هم برای هدفتان تلاش کنید پیشنهاد من اینه که انتخاب رشته کنید و از ۱۵۰ تا انتخاب کنید حتی اگر ۱% شانس برای قبولی در رشته خود دارید نگذارید اون ۱% حیف شود و در صورتی در یک رشته روزانه قبول شدین و نخواستید دانشگاه برید حتما حواستون به محرومیت ها باشه.

در آخر امیدوارم که همتون در رشته ای که میخونید موفق باشید و به هر چیزی که میخواهید برسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ