هزینه گرفتن پاسپورت در ایران ۱۴۰۱ + هزینه تمدید

0

هزینه گرفتن پاسپورت در ایران ۱۴۰۱ | هزینه پاسپورت ۱۴۰۱ | هزینه گرفتن پاسپورت ۱۴۰۰ | افزایش هزینه پاسپورت | هزینه تمدید پاسپورت | قیمت پاسپورت کربلا | هزینه گرفتن پاسپورت دانشجویی | هزینه گرفتن پاسپورت چقدره | هزینه گرفتن پاسپورت برای اولین بار | هزینه پاسپورت پلیس+۱۰

هزینه صدور پاسپورت در سال ۱۴۰۱

دریافت پاسپورت ، ملزم به پرداخت هزینه ، برای متقاضیان آن می باشد که این هزینه ، مانند قیمت سایر کالا ها و خدمات ، با توجه به نرخ تورم و دیگر عوامل اقتصادی ، ممکن است هر ساله ، تغییر کند . اما سوالی که در بین افراد متقاضی دریافت گذرنامه ، وجود دارد این است که هزینه صدور پاسپورت در سال ۱۴۰۱ ، بابت چه مواردی و به چه میزان می باشد ؟

در پاسخ به این سوال ، باید گفت قیمت صدور پاسپورت در سال ۱۴۰۱ ، شامل پرداخت مبلغ ۱۰۰۰ تومان ، برای دریافت فرم های ثبت نام و شناسه گذرنامه ، پرداخت ۳۷۵۰ تومان در وجه سازمان شهرداری ، ۷۵۰۰۰ تومان به سازمان نیروی انتظامی ، ۱۵۰۰۰ تومان هزینه انگشت نگاری ، ۲۰۰۰۰ تومان هزینه دادرسی ، ۴۲ هزار تومان هزینه عکس و احراز هویت و مبلغ ۳۳۰۰۰ تومان هزینه دفتر می باشد.

در مجموع ، هزینه صدور گذرنامه در سال ۱۴۰۱​ ، به علاوه هزینه اداره پست ، به منظور ارسال مدارک برای شخص متقاضی ، مبلغی حدود ۲۰۴۰۰۰ تومان می باشد که می بایست ، از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس ۱۰+ ، پرداخت شود .

پرداخت در وجه شهرداری و نیروی انتظامی ، حتما باید از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس ۱۰+ ، صورت پذیرد . پس از پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه مدارک لازم برای دریافت پاسپورت و اطلاعات خواسته شده ، درخواست صدور گذرنامه سال ۱۴۰۱  ، ثبت و در صورت عدم وجود مشکل ، به فاصله ۵ روز تا یک هفته ، پاسپورت مورد نظر ، به آدرس محل سکونت شخص متقاضی و از طریق اداره پست ، ارسال می گردد .

هزینه صدور گذرنامه هزینه پاسپورت قیمت و هزینه پاسپورت پاسپورت ایرانی

هزینه تعویض و یا تمدید پاسپورت در سال ۱۴۰۱​

اما گاها ممکن است ، افراد دارنده گذرنامه ، درخواست تمدید و تعویض گذرنامه خود را داشته باشند ، دلایلی که ممکن است ، موجب درخواست مجدد گذرنامه شود ، به شرح زیر می باشد:

 به پایان رسیدن تاریخ انقضا پاسپورت

 گم شدن گذرنامه

 خراب شدن ( آسیب فیزیکی ) گذرنامه

 پر شدن تمامی صفحات پاسپورت

 در صورت تغییر نام و نام خانوادگی شخص دارنده پاسپورت

 در شرایطی که فرد ، درخواست تفکیک نام فرزندان از گذرنامه خود را داشته باشد .

در این شرایط ، لازم است تا متقاضی ، با ارائه مدارک مورد نیاز ، پر کردن فرم های مخصوص و پرداخت هزینه مربوطه ، اقدام به ثبت درخواست تمدید یا تعویض پاسپورت کنند . هزینه تعویض و یا تمدید پاسپورت در سال ۱۴۰۱​ ،  شامل مبلغ ۱۰۰۰ تومان ، بابت اخذ شناسه گذرنامه ، پرداخت ۳۷۵۰ تومان ، در وجه سازمان شهر داری ، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بابت تمدید پاسپورت و ۴۲۸,۶۱ ( با احتساب هزینه پست ) تومان برای گذرنامه های مفقودی می باشد .

 قیمت تمدید و تعویض گذرنامه در سال ۱۴۰۱ ، باید از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس ۱۰+ ، پرداخت شود . پس از ثبت درخواست و پرداخت هزینه تمدید و تعویض گذرنامه در سال ۱۴۰۱ ، که با احتساب هزینه پست ،  در مجموع حدود ۱۲۰ هزار تومان می شود و در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد ، بین یک هفته تا ۲۰ روز ، طول می کشد تا  پاسپورت جدید ، به آدرس محل سکونت فرد متقاضی ، ارسال گردد .

افزایش هزینه صدور گذرنامه شایعه است

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان در گفت و گوی تلفنی با بخش خبری ۲۰ سیمای مرکز اصفهان با شایعه دانستن افزایش هزینه تمدید گذرنامه گفت: در حال حاضر افزایش هزینه برای صدور و یا تمدید گذرنامه متصور نیست و با همان هزینه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال می‌باشد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ